FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: blacksentinel w Czerwiec 23, 2008, 12:36:24 pm
-
mam przebicie na instalacji elektrycznej, na 19 bezpieczniku /tak jest to w ksiazce napraw opisane fso/.
mianowicie caly czas mi wybija bezpiecznik odpowiedzialny za swiatla pozycyjne /przod prawe, tyl lewe i sw. zapalniczki/.
mysle ze jest to gdzies przebicie na instalacji /przebija do karoserii/.
czy ma ktos z was zdjecia lub jakies opisy instalacji elektrycznej do poloneza / gdzie szukac tych przewodow od tego bezpiecznika i gdzie ewentualnie moze przebijac/?
-
Wg. mnie musisz szukać tzn. iść ręką po przewodzie i wyczujesz gdzie jest przecięty.
-
Może jestem nowy ale sądze że poszukiwania można zacząć od przeczyszcznia styków przy wkładzie lamp
-
Może jestem nowy ale sądze że poszukiwania można zacząć od przeczyszcznia styków przy wkładzie lamp
Kolega napisał, że pali mu bezpiecznik ! Równie dobrze można wymienić koło i skutek będzie ten sam co w przypadku twojej rady.
-
Może jestem nowy
Nie taki nowy, a jesli chodzi o wiedze to chodzaca encyklopedia..
można zacząć od przeczyszcznia styków przy wkładzie lamp
U mnie dokladnie to samo powodowalo kiedys zwarcie. Najpierw wogole zobacz czy nie masz roztopionej ktorejs kostki.
Kolega napisał, że pali mu bezpiecznik ! Równie dobrze można wymienić koło i skutek będzie ten sam co w przypadku twojej rady.
Jak pali bezpiecznik to nalezy wszystko sprawdzic co jest do niego podpiete. Chyba nie do konca rozumiesz jak to dziala..
-
Lupo#1891, ja po prostu odróżniam przeczyszczenie styków od sprawdzenia czy kostka sie spaliła.
-
Jeżeli już zrobisz wyczyn i zajrzysz do tylnych lamp to wzrokowo można stwierdzić czy kostka nadaje się do wymiany czy wystarczy przeczyścić. To samo dotyczy wkładu lampy.
Jeżeli już zaczynasz sprawdzanie dlaczego bezpiecznik cięgle przepala to raczej warto zaczynać od rzeczy prostszych do zrobienia.
Jeżeli spalił ci się bezpiecznik to chyba nie zaczniesz od razu od wymiany wiązki tylko od zdiagnozowania podzespołów których wymiana jest prostsza i możliwość zwarcia jest bardziej prawdopodobna.
Pozdrawiam "nowy" Boczek
-
Albo wyjąć gniazdo zapalniczki. Też proste do roboty, a zwarcie bardzo prawdopodobne. Chyba, że jeździsz z zapalniczką to sama zapalniczka może robić zwarcie. Czy zwarcie w zapalniczce możesz łatwo sprawdzić omomierzem.
Boczek, elektrokiler, weźcie na wstrzymanie ;)
-
Ta zapalniczka moze byc problemem. Jesli jej nieuzywasz to tylko odlacz a jesli uzywasz to wymien na nowa. U mnei po wlączeniu zapalniczki zapalały sie postojowe wiec cos w tym jest.
-
znalazlem przyczyne.
zle masowanie na podswietleniu zapalniczki.
podlaczylem pod mase od zasilania radia i gra.
tylko ze chyba w tym calym zamieszaniu spalilem zarowke na kokpicie od swiatel pozycyjnych - najwyzej wymienie, chyba ze inna przyczyna tego.
na razie