FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: zahyr w Czerwiec 23, 2008, 16:47:14 pm
-
Od jakiegos czasu zaczal wyskakiwac blad 35 (po zatrzymaniu sie na swiatlach) tzn usterka w ukladzie dolotowym powietrza. Wystepuje na benzynie jak i na gazie, obroty nie falują, trzymają się na 900-1000. Dosyć ciężko odpala na benzynie jak i na gazie. Komputer resetowany. Wymienilem silnik krokowy (wsuwa sie i wysuwa w trybie diagnostycznym), sprawdzalem takze na sprawnym z poldka znajomego i efekt ten sam. Zaczelem sprawdzać uklad dolotowy w celu usuniecia nieszczelnosci, pozmienialem uszczelki w glowicy wtrysku, przepustnicy itd. Nadal to samo. Postanowilem zatkać na chwile dolot powietrza (w puszcze, nad glowica wtrysku) szmatką. Na benzynie obroty spadają, ale silnik dalej pracuje, na gazie silnik gasnie (mozliwe ze temu ze gaz jest bardziej czuly na powietrze (sklad mieszanki regulowany na parowniku)). Sprawdzilem przewod odmy - cały, przewód do czujnika podsicnienia kolektora ssacego także cały, przewod idacy z przepustnicy do puszki filtra powietrza - cały, przewod podcisnieniowy z przepustnicy do parownika - cały, trzeci (najgrubszy z trzech) krócieć z przepustnicy zaślepiony (moze powinien byc gdzies podlaczony?). Przewód od kolektora do serwa pompy ham. niesprawdzony, ale z zewnatrz wyglada na caly, chociaz przy naciskaniu na pedał hamulca kilka razy obroty potrafią leciutko falować (~100obr/min). Serwo było niedawno wymieniane. Nie sprawdzałem uszczelki kolektora ssącego z blokiem silnika oraz samego kolektora (podobno potrafi pękać w abimeksie na 4 cyl)
Spalanie dosyć wysokie okolo 16l/100 gazu w miescie i 12ll/100 w trasie (do 115km/h. Gazownia regulowana ale bez efektu.
Macie jakies pomysły?
-
Może najlepiej pojedź do serwisu kumplowi przeprogramowali sterownik i od tąd jest dobrze.
-
Tzn masz na myśli komputer? Za pare dni bede miał możliwość podmianki i sprawdze to, ale wątpie ze to to - musi być gdzieś jakaś nieszczelność skoro na benzynie pracuje "bez powietrza".
-
Tak chodzi mi o komputer. Może i jest nieszczelność, ja podałem tylko jedną z chyba wielu przyczyn ponieważ z tą akurat się spotkałem.
Pozdrawiam
-
Niestety to nie sterownik... Co dalej? Jakieś pomysły?
-
stawiam na mapsensor. male czarne ustrojstwo na lewym nadkolu. zlacze na 3 piny i przewod gumowy do przepustnicy.sprawdz czy nie ciagnie lewego powietrza.
przewod podcisnieniowy z przepustnicy do parownika - cały,
a to jest jakies podcisnienie do gazu?? pierwsze slysze
[ Dodano: 25 Cze 2008 21:21 ]
trzeci (najgrubszy z trzech) krócieć z przepustnicy zaślepiony (moze powinien byc gdzies podlaczony?)
jesli masz na mysli o 3 kroćcach po lewej stronie (patrzac od przodu) wtrysku to ten najgrubszy powinien isc do filtra weglowego.
[ Dodano: 25 Cze 2008 21:27 ]
Dosyć ciężko odpala na benzynie jak i na gazie.
jak zimny ma ciezko zapalic czy jak jest rozgrzany??
-
chyba ze mozna poprostu zdlac przewod z tego czujnika i zatkac aby sprawdzic?
jak zdejmiesz gumowy przewod z tego czujnika silnik powinien zgasnac.
W parowniku pneumatycznym (dobrze mówie?) idzie przewód podcisnieniowy uruchamiający parownik, w elektronicznym (nie wiem czy znowu nie "przechrzściłem" nazwy?) uruchamiany jest przez kabel nawiniety na przewodzie zaplonowym - poprawcie mnie jezeli sie myle
ja osobiscie nie popieram gazu w samochodzie i ja go nie mam ale nigdy nie slyszalem zeby bylo jakies podcisnienie. z reszta nie znam sie na gazie wiec sie jzu koncze :lol:
A co to ten filtr węglowy? do czego on służy? u mnie chyba tego niema.
filtr weglowy wylapuje w czasie wypadku nie spalona dotychczas mieszanke zeby nie bylo nie oczekiwanego BUMMM :!: :!: z reguly powinien byc z lewej strony samochou za lewa lampa. czarna puszka z dwoma grubymi przewodami i jednym cienkim.
Do czego standardowo ida kolejne dwa cieńsze króćce? Jeden do puszki filtra powietrza, a drugi?
ten drugi wlasnie idzie do filtra weglowego. podcisnienie zasysajace wlasnie ta mieszanke z grubego przewodu wychodzacego przy tych dwoch malych krocciach.
Raczej jak zimny to ciezko pali, przy nagrzanym tez troche nie tak jak byc powinno (na benzynie 2-3 zakrecenia rozrusznikiem), na gazie troche dluzej, moze 5-6.
wiesz co skoro ma ciezko palic na zimnym i cieplym to chyba zaczyna zaplon szfankowac. tez meczylem sie z tym. z tym ze na zimnym palil idealnie. jak rozgrzany to mial ciezko. i tez wywalalo ten sam blad 35.
-
chyba ze mozna poprostu zdlac przewod z tego czujnika i zatkac aby sprawdzic?
jak zdejmiesz gumowy przewod z tego czujnika silnik powinien zgasnac.
Spróbuje jutro i napisze co i jak.
A co to ten filtr węglowy? do czego on służy? u mnie chyba tego niema.
filtr weglowy wylapuje w czasie wypadku nie spalona dotychczas mieszanke zeby nie bylo nie oczekiwanego BUMMM :!: :!: z reguly powinien byc z lewej strony samochou za lewa lampa. czarna puszka z dwoma grubymi przewodami i jednym cienkim.
Do czego standardowo ida kolejne dwa cieńsze króćce? Jeden do puszki filtra powietrza, a drugi?
ten drugi wlasnie idzie do filtra weglowego. podcisnienie zasysajace wlasnie ta mieszanke z grubego przewodu wychodzacego przy tych dwoch malych krocciach.
Tzn że na ten filtr ida z przepustnicy przewody z dwóch króćców (grubego i cienkiego) i jeden cienki na puszke filtra powietrza?
Rozumiem że bez tego filtra mozna normalnie jezdzic i nie wplywa on na prace silnika?
Raczej jak zimny to ciezko pali, przy nagrzanym tez troche nie tak jak byc powinno (na benzynie 2-3 zakrecenia rozrusznikiem), na gazie troche dluzej, moze 5-6.
wiesz co skoro ma ciezko palic na zimnym i cieplym to chyba zaczyna zaplon szfankowac. tez meczylem sie z tym. z tym ze na zimnym palil idealnie. jak rozgrzany to mial ciezko. i tez wywalalo ten sam blad 35.
Czyli do podmianki moduł i cewki? Czy moze cos z czujnikiem polozenia wału?
Czasami zdarza sie (dosyć rzadko) ze obroty gwałtownie spadają (az zatelepie samochodem tak jakby zabraklo iskry na swiecach i po chwili obroty sie podnosza). Zalaczam filmik jak zaczelo sie wlasnie cos takiego przy postoju na swiatlach:
http://rapidshare.com/files/125013006/video001_01.3gp.html
I co myślisz na ten temat?:
Jeszcze jedna sprawa która mnie ciekawi, po zdjeciu pokrywy puszki filtra powietrza jest taka mała rurka nad wtryskiwaczem. Wcześniej miałem gaźnikowca i przez ta rurke dmuchało z odmy, w abimexie (mam go dopiero od 3 miesiecy) do tej rurki zasysa powietrze, czy to normalne???
-
Czasami zdarza sie (dosyć rzadko) ze obroty gwałtownie spadają (az zatelepie samochodem tak jakby zabraklo iskry na swiecach i po chwili obroty sie podnosza). :
kiedy zmieniales swiece i przewody? albo inaczej. czy w ogole byly zmieniane?? podmianka modulu raczej nic nie da. ale nie zaszkodzi sprawdzic.
-
Świece zmieniane jakies 2-3 miesiace temu, przewodu niecale 2 miesiace temu. Przed wymiana problem takze sie pojawial.
Po odlaczeniu kabla od czujnika cisnienia, obroty spadaja i gasnie na benzynie. Na gazie obroty spadaja, ale nie gasnie.
-
Jako ciekawostkę dorzucę co ostatnio wycztyałem. Po wymianie silniczka krokowego trzeba go skalibrować - Trzeciak str. 414 - 415 ;)
-
a ja za pozwoleniem kolegi matucha, zacytuje dla tych ktorzy nie posiadaja owej ksiazkowej wiedzy
- odlączyć akumulator lub ECM na conajmniej 10s,
- włączyć zapłon i wyłączyć po conajmniej 5s,
-odczekać przynajmniej 5 s i uruchomić silnik
,
- pozostawić silnik na biegu jałowym przez conajmniej 30 s a później wkręcić go na 3000 obr.min
powrócić do biegu jałowego i utrzymywać go conajmniej 30 s
-
Dzięki Nikita :)
-
Lewe powietrze? Temat masakryczny i szukaj wiatru w polu.
Sprawdź przepustnicę czy działa prawidłowo ( cięgno sterujące przepustnicą, czujnik położenia, potencjometr sterujący przepustnica od A do Z..);
- sprawdź (może to banalne) ale kopułkę, rozdzielacz zapłonu, palec rozdzielacza) pod warunkiem że kable i świece na 100 % sprawne);
....itd ...itd
powodzenia