FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: bisz w Czerwiec 27, 2008, 12:36:23 pm

Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: bisz w Czerwiec 27, 2008, 12:36:23 pm
Panowie takie pytanko, czy silniki AB i CB posiadają identyczną co do rozmiaru głowicę, niezaleznie od pojemności silnika ? Jezeli np nie to czy mniejsza glowica na wiekszy silnik np podniesie kompresję ? (slyszalem o takich patentach). I pytanie nastepne o hydrauliczne popychacze ktore ponoc w poldkach plusach już są. Czy gdzies kolwiek jest jakies zdjęcie aby to sobie jakos wyobrazic i zrozumiec istotę braku potrzebu regulowania recznego zaworow ? Ani zdjecia na allegro ani ksiazka nie wyjasnia tego tematu a bardzo mnie on ciekawi.
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 27, 2008, 17:06:37 pm
różnica miedzy głowicą z 1.5 a 1.6 jest mala. komora spalania w 1.5 jest o 2 albo 3 mm mniejsca (średnica) niz w 1.6. Ja mam glowke z 1.5 w swoim 1.6 znacznej roznicy niema. o hydraulicznych popychaczach za duzo nie wiem
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Czerwiec 27, 2008, 19:46:09 pm
teoretycznie powinno być lepiej, 1.6 ma garbate tłoki ( nie wiem jak to jest w 1.5) i stopień sprężania powinien byc lepszy, a z popychaczami podobno jest inna bajka, chyba blok jest inny
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 27, 2008, 20:40:47 pm
ale tylko teoretycznie. 1.5 i 1.6 maja wypukle tloki. ja mam glowice od 1.5 roznicy za bardzo nie odczuwam.
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Czerwiec 27, 2008, 23:23:52 pm
Do hydrauliki jest inny blok.
Wyobraź sobie strzykawkę wypełnioną olejem. Kiedy szklanka hydrauliczna jest oparta o walcową część krzywki, to strzykawka jest zasilana olejem z układu smarowania. Czyli ma skasowany luz na popychaczu. A jak szklanka jest unoszona przez krzywkę, to strzykawka ma zakryty dopływ oleju i jest unoszona jako jeden sztywny element. Czy jest to dość jasne?
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: bisz w Czerwiec 28, 2008, 13:30:49 pm
... nie :D
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: strażak w Czerwiec 28, 2008, 21:19:58 pm
zgadzam sie do hydrauliki jest inny blok ale głowina jest identyczna jak a gazniku i gli w mpi jest raczej inna ale niewim co i jak
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: gerfur w Lipiec 01, 2008, 17:38:33 pm
a czy ma ktoś może taką możliwość albo posiada taką wiedzę czy silniki od minusa miały jakieś inne oznakowanie albo coś w tym rodzaju??

[ Dodano: 01 Lip 2008 18:15 ]
oczywiście te z hydraulicznymi popychaczami
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 04, 2008, 19:49:19 pm
w minusie nie bylo hydrauliki. tylko w GSI byla hydraulika. ( z tego co wiem oczywiscie. moge sie mylic)
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 04, 2008, 20:33:43 pm
Chyba żartujesz... W każdym Plusie, czy to GLi (Bosch) czy GSi. Była także w minusach w serii próbnej. Mój kolega posiada Caro 1.6 GLi 1996 z hydrauliką. W Roverkach też jest hydraulika...  :P

W GSi głowica ma odlewane komory spalania (gładkie), inne otwory na śruby od kolektora ssącego, a także kanały dolotowe na początku których (miejsce przylegania do kolektora) jest specjalny otwór na wtryskiwacz.
Z tego co pamiętam Plusy mają także inne zawory i gniazda zaworowe, zaraz lookne do książki.

///EDIT 20:49  :P

Zajrzałem do książki Trzeciaka i znalazłem takie coś :
"Wprowadzono bimetaliczne zawory wydechowe firmy Eaton. Trzonek i grzybek zaworu są obrabiane oddzielnie (Trzonek ma hartowane miejsce współpracy z dźwignią zaworu), a następnie zgrzewane ze sobą. Zastosowano także nowe gniazda zaworów wydechowych, pochodzące teraz  z firmy Brico"
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Lipiec 04, 2008, 22:37:25 pm
W minusach pod koniec produkcji wychodzil chyba Ambiex z hydrauliką no i rovery...
Wszystkie Caro+ mialy juz hydraulike zarowno GSI jak i GLI
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 05, 2008, 01:31:29 am
Tyle, że ja już powyżej to napisałem... :twisted:
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Maj 03, 2009, 12:33:23 pm
Odgrzewam kotleta - postów powyżej wnioskuje, że spokojnie mogę pożenić dół z abimeksa z głowicą z 1500 AA.
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Maj 03, 2009, 12:45:10 pm
a moze slyszeliscie ze blok czerwony jest niby wzmocniony bo mi ktos cos takiego powiedzial
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 08, 2009, 21:56:18 pm
Co jest konkretnie potrzebne żeby przerobić "hydraulikę" na "stary typ" ?


A pytam, bo potrzebuje mieć napęd do mechanicznej pompki paliwa.
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Październik 31, 2009, 20:11:43 pm
Cytat: "mlodyolek#1934"
różnica miedzy głowicą z 1.5 a 1.6 jest mala. komora spalania w 1.5 jest o 2 albo 3 mm mniejsca (średnica) niz w 1.6. Ja mam glowke z 1.5 w swoim 1.6 znacznej roznicy niema. o hydraulicznych popychaczach za duzo nie wiem


A jaką uszczelkę  założyłeś pod tą głowicę ? Wersję pod 1.5 czy 1.6 ?
Planowałeś może tą głowice ? Nie było żadnych problemów z montażem, ładnie pasuje na blok z 1.6 ?

Pytam bo szykuję się do zmiany silnika w moim fiacie (polonezowski 1.5 -> 1.6) i wpadłem wlaśnie na ten pomysł z zamianą głowic i nie wiem w którą inwestować :)
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Październik 31, 2009, 20:28:24 pm
A ja właśnie testuję jak sprawdza się silnik 1500 z głowicą od 1600. :D (Jakoś tak wyszło...).
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: DF w Listopad 01, 2009, 02:52:45 am
A ja będę się upierał, że głowica w 1,5 i 1,6 to ta sama jedna głowica bo zmiana pojemności wynika tylko ze średnicy cylindrów - nic więcej...
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: knrdlvn w Listopad 01, 2009, 11:40:04 am
Tyle że przy zwiększeniu pojemności cylindra aby utrzymać stopień sprężania na nie zmienionym poziomie należy o tyle samo % powiększyć komorę spalania ( tak było z ze 126p kiedy z 600ccm robili 650).   Co jednak ciekawego wyczytałem przed chwilą w Morawskim: stopień sprężania silnika 1500 - 9,2;   stopień sprężania silnika 1600 - 9,5.  Czyli może jednak głowice są takie same?
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Listopad 01, 2009, 12:27:27 pm
Cytat: "knrdlvn"
Czyli może jednak głowice są takie same?
Też mi się tak wydaje, że stopień sprężania był korygowany wielkością garbka na tłokach właśnie po to by głowice mogły być takie same...
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Listopad 01, 2009, 12:57:43 pm
Szkoda, że jak miałem dwie obok siebie to nie pomierzyłem. Niemniej jak ktoś ma pod ręką od 1600 to możemy porównać, bo od 1500 leży u mnie w garażu.
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 01, 2009, 13:43:43 pm
Cytat: "Tailgunner"
A jaką uszczelkę założyłeś pod tą głowicę ? Wersję pod 1.5 czy 1.6 ?
wersja od 1.5 miala za male otwory na cylinder. mialem zalozona od 1.6  
Cytat: "Tailgunner"
Planowałeś może tą głowice ? Nie było żadnych problemów z montażem, ładnie pasuje na blok z 1.6 ?
tak planowalem glowice o 0.35mm. zebralem z niej to co bylo mozliwe zostawiajac ok 0.10mm na zas. wczesniej glowica tez byla pare razy planowana.  Glowica od 1.5 ladnie pasuje do 1.6. bez zadnego problemu.
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: andrzej w Grudzień 21, 2010, 21:07:16 pm
Czy ktoś próbował posadzić głowice GSI na dół od 1500? Teraz mam zwykłą z 1,6 i nie jest to dobre ,z tego co pamiętam jedno podfazowanie komory spalania jest szersze niż w 1,5 i o jakiś milimetr wychodzi za obrys cylindra .Ciekawi mnie jak to wygląda z tą od gsi bo musze kupić głowice do obróbki a taka byłaby lepsza od starej
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: waszczo w Grudzień 22, 2010, 02:20:04 am
Miałem głowicę z GSI na bloku 1,6 gaźnikowego i nie było problemów, w razie czego mam ją nawet do sprzedania :)
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: andrzej w Grudzień 24, 2010, 13:05:36 pm
do bloku z 1,6 musi pasować, do 1,5 niekoniecznie :), zresztą poszło PW
Tytuł: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Grudzień 24, 2010, 15:03:04 pm
skoro 1.5 i 1.6 sa zamienne to ta z gsi skoro siada na 1.6 musi tez siąsc na 1.5