FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: bisz w Czerwiec 27, 2008, 12:36:23 pm
-
Panowie takie pytanko, czy silniki AB i CB posiadają identyczną co do rozmiaru głowicę, niezaleznie od pojemności silnika ? Jezeli np nie to czy mniejsza glowica na wiekszy silnik np podniesie kompresję ? (slyszalem o takich patentach). I pytanie nastepne o hydrauliczne popychacze ktore ponoc w poldkach plusach już są. Czy gdzies kolwiek jest jakies zdjęcie aby to sobie jakos wyobrazic i zrozumiec istotę braku potrzebu regulowania recznego zaworow ? Ani zdjecia na allegro ani ksiazka nie wyjasnia tego tematu a bardzo mnie on ciekawi.
-
różnica miedzy głowicą z 1.5 a 1.6 jest mala. komora spalania w 1.5 jest o 2 albo 3 mm mniejsca (średnica) niz w 1.6. Ja mam glowke z 1.5 w swoim 1.6 znacznej roznicy niema. o hydraulicznych popychaczach za duzo nie wiem
-
teoretycznie powinno być lepiej, 1.6 ma garbate tłoki ( nie wiem jak to jest w 1.5) i stopień sprężania powinien byc lepszy, a z popychaczami podobno jest inna bajka, chyba blok jest inny
-
ale tylko teoretycznie. 1.5 i 1.6 maja wypukle tloki. ja mam glowice od 1.5 roznicy za bardzo nie odczuwam.
-
Do hydrauliki jest inny blok.
Wyobraź sobie strzykawkę wypełnioną olejem. Kiedy szklanka hydrauliczna jest oparta o walcową część krzywki, to strzykawka jest zasilana olejem z układu smarowania. Czyli ma skasowany luz na popychaczu. A jak szklanka jest unoszona przez krzywkę, to strzykawka ma zakryty dopływ oleju i jest unoszona jako jeden sztywny element. Czy jest to dość jasne?
-
... nie :D
-
zgadzam sie do hydrauliki jest inny blok ale głowina jest identyczna jak a gazniku i gli w mpi jest raczej inna ale niewim co i jak
-
a czy ma ktoś może taką możliwość albo posiada taką wiedzę czy silniki od minusa miały jakieś inne oznakowanie albo coś w tym rodzaju??
[ Dodano: 01 Lip 2008 18:15 ]
oczywiście te z hydraulicznymi popychaczami
-
w minusie nie bylo hydrauliki. tylko w GSI byla hydraulika. ( z tego co wiem oczywiscie. moge sie mylic)
-
Chyba żartujesz... W każdym Plusie, czy to GLi (Bosch) czy GSi. Była także w minusach w serii próbnej. Mój kolega posiada Caro 1.6 GLi 1996 z hydrauliką. W Roverkach też jest hydraulika... :P
W GSi głowica ma odlewane komory spalania (gładkie), inne otwory na śruby od kolektora ssącego, a także kanały dolotowe na początku których (miejsce przylegania do kolektora) jest specjalny otwór na wtryskiwacz.
Z tego co pamiętam Plusy mają także inne zawory i gniazda zaworowe, zaraz lookne do książki.
///EDIT 20:49 :P
Zajrzałem do książki Trzeciaka i znalazłem takie coś :
"Wprowadzono bimetaliczne zawory wydechowe firmy Eaton. Trzonek i grzybek zaworu są obrabiane oddzielnie (Trzonek ma hartowane miejsce współpracy z dźwignią zaworu), a następnie zgrzewane ze sobą. Zastosowano także nowe gniazda zaworów wydechowych, pochodzące teraz z firmy Brico"
-
W minusach pod koniec produkcji wychodzil chyba Ambiex z hydrauliką no i rovery...
Wszystkie Caro+ mialy juz hydraulike zarowno GSI jak i GLI
-
Tyle, że ja już powyżej to napisałem... :twisted:
-
Odgrzewam kotleta - postów powyżej wnioskuje, że spokojnie mogę pożenić dół z abimeksa z głowicą z 1500 AA.
-
a moze slyszeliscie ze blok czerwony jest niby wzmocniony bo mi ktos cos takiego powiedzial
-
Co jest konkretnie potrzebne żeby przerobić "hydraulikę" na "stary typ" ?
A pytam, bo potrzebuje mieć napęd do mechanicznej pompki paliwa.
-
różnica miedzy głowicą z 1.5 a 1.6 jest mala. komora spalania w 1.5 jest o 2 albo 3 mm mniejsca (średnica) niz w 1.6. Ja mam glowke z 1.5 w swoim 1.6 znacznej roznicy niema. o hydraulicznych popychaczach za duzo nie wiem
A jaką uszczelkę założyłeś pod tą głowicę ? Wersję pod 1.5 czy 1.6 ?
Planowałeś może tą głowice ? Nie było żadnych problemów z montażem, ładnie pasuje na blok z 1.6 ?
Pytam bo szykuję się do zmiany silnika w moim fiacie (polonezowski 1.5 -> 1.6) i wpadłem wlaśnie na ten pomysł z zamianą głowic i nie wiem w którą inwestować :)
-
A ja właśnie testuję jak sprawdza się silnik 1500 z głowicą od 1600. :D (Jakoś tak wyszło...).
-
A ja będę się upierał, że głowica w 1,5 i 1,6 to ta sama jedna głowica bo zmiana pojemności wynika tylko ze średnicy cylindrów - nic więcej...
-
Tyle że przy zwiększeniu pojemności cylindra aby utrzymać stopień sprężania na nie zmienionym poziomie należy o tyle samo % powiększyć komorę spalania ( tak było z ze 126p kiedy z 600ccm robili 650). Co jednak ciekawego wyczytałem przed chwilą w Morawskim: stopień sprężania silnika 1500 - 9,2; stopień sprężania silnika 1600 - 9,5. Czyli może jednak głowice są takie same?
-
Czyli może jednak głowice są takie same?
Też mi się tak wydaje, że stopień sprężania był korygowany wielkością garbka na tłokach właśnie po to by głowice mogły być takie same...
-
Szkoda, że jak miałem dwie obok siebie to nie pomierzyłem. Niemniej jak ktoś ma pod ręką od 1600 to możemy porównać, bo od 1500 leży u mnie w garażu.
-
A jaką uszczelkę założyłeś pod tą głowicę ? Wersję pod 1.5 czy 1.6 ?
wersja od 1.5 miala za male otwory na cylinder. mialem zalozona od 1.6 Planowałeś może tą głowice ? Nie było żadnych problemów z montażem, ładnie pasuje na blok z 1.6 ?
tak planowalem glowice o 0.35mm. zebralem z niej to co bylo mozliwe zostawiajac ok 0.10mm na zas. wczesniej glowica tez byla pare razy planowana. Glowica od 1.5 ladnie pasuje do 1.6. bez zadnego problemu.
-
Czy ktoś próbował posadzić głowice GSI na dół od 1500? Teraz mam zwykłą z 1,6 i nie jest to dobre ,z tego co pamiętam jedno podfazowanie komory spalania jest szersze niż w 1,5 i o jakiś milimetr wychodzi za obrys cylindra .Ciekawi mnie jak to wygląda z tą od gsi bo musze kupić głowice do obróbki a taka byłaby lepsza od starej
-
Miałem głowicę z GSI na bloku 1,6 gaźnikowego i nie było problemów, w razie czego mam ją nawet do sprzedania :)
-
do bloku z 1,6 musi pasować, do 1,5 niekoniecznie :), zresztą poszło PW
-
skoro 1.5 i 1.6 sa zamienne to ta z gsi skoro siada na 1.6 musi tez siąsc na 1.5