FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: asdx21 w Lipiec 03, 2008, 22:47:43 pm
-
Witam
Mam pytanie - jaka powinna być temperatura silnika na LPG (smarowanym olejem mineralny), aby była ona optymalna. Zastanawiam się, gdyż ostatnio przy słonecznej pogodzie temperatura płynu, średnio - wynosi ok. 85 stp. C, a stojąc w korku wentylator na chłodnicy kręci się co kilka minut. Myślałem sobie że przy okazji wymiany chłodnicy nie wymienić ją na większą co zapobiegałoby przegrzewaniu się, jak i nie potrzebnym poborem prądu podczas jazdy jaki jest wykorzystywany na wentylator chłodnicy. W moim poldku jest jeszcze dużo miejsca z przodu które można byłoby do tych celów wykorzystać. Na pewno temperature pracy silnika w moim przypadku trzeba zmniejszyć (aha - czyszczenie chłodnicy dało mierny rezultat). Mam rację? Proszę o sugestię. Pozdrawiam
-
Temperatura którą podajesz jest OK, jak chcesz większą chłodnicę, to pakuj chłodnice od Trucka Diesla. Jest o wiele większa.
-
A u mnie się obniżyło o parę stopni po założeniu termostatu na 82* który podesłał kolega jimo za co przy okazji serdecznie dziękuję :) Zobaczymy jeszcze w trasie jak się będzie spisywać.
-
Gdzieś czytałem że temperatura optymalna to 70 stp C. Dlatego chciałbym tu swoją wiedze zweryfikować na ten temat. Chyba na korki (drogowe)nie ma innej rady jak większa chłodnica, a w zimę zawsze można zadławić. Teraz tylko pytanie czy od trucka mi wejdzie - wie ktoś może jakie są jej wymiary?
-
Oczywiście że Ci wejdzie, bo to też polonez.
A optymalna temperatura to raczej 85-90 stp C. A przy takich temperaturach jak obecnie, to nic dziwnego, że w korku się włączają wentylatory.
-
No tak - ale ta temperatura to jest chyba raczej dla silnika pracującego na benzynie, czy tak?
-
Gdzieś czytałem że temperatura optymalna to 70 stp C.
optymalna temp dla silników spalinowych to ok 90st
A przy takich temperaturach jak obecnie, to nic dziwnego, że w korku się włączają wentylatory.
dokładnie w większości aut tak jest
-
a co to za różnica, mój jeździ tylko na LPG i ma w trasie 80 st, a w korkach czasem 90-93 i lata wentylator
-
Czyli nie opłaca mi się wymiana chłodnicy na większą?
[ Dodano: 03 Lip 2008 23:22 ]
czyli zostawić jak jest???
-
asdx21, o ile Ci 90 nie przekracza to nie ma po co. Szkoda kasy.
-
jak się ją dostanie w dobrych pieniążkach to ja bym się nie zastanawiał.
Jako ciekawostke dodam, że od roku jeżdżę na kwadratowej chłodnicy (miedziana) od Borka i przy moim 2.0 nie mam jak na razie problemów z przegrzewaniem się silnika.
-
aha - czy fakt że chłodnica jest nagrzana nierównomiernie tzn - u góry bardziej a u dołu mniej (a nawet zimnej) nie oznacza że jest do kitu?
-
No z początku zawsze tak jest, chyba że u Ciebie po dłuższej jeździe nadal tak jest.
-
Trzeba przyznać że efekt ten jest zauważalny nawet przy dłuższej jeździe, ale temperatura silnika nigdy nie przekroczyła 100 cst C.
-
Trzeba przyznać że efekt ten jest zauważalny nawet przy dłuższej jeździe, ale temperatura silnika nigdy nie przekroczyła 100 cst C.
wyjmij i przepłucz chłodnicę. jak dalej będzie się nierównomiernie nagrzewać to jednak za wiele z chłodnicą wspólnego nie ma :/