FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: utek w Lipiec 03, 2008, 22:49:51 pm

Tytuł: Wymiana uszczelki miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 03, 2008, 22:49:51 pm
Czy do wymiany uszczelki miski olejowej w OHV trzeba podnieść silnik z belki?
Tytuł: Wymiana uszczelki miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 03, 2008, 22:57:17 pm
Raczej na pewno, ale zawsze można odkręcić poduszki od belki, podnieść przód auta i odkręcić belkę od budy, da to ten sam efekt. Jeśli będziesz to robił na podnośniku, to możesz zrobić jak napisałem. Ja tak robiłem przy poprzednim silniku (co prawda to ford, ale zasada ta sama). Zabieg "odsunięcia" belki jest niezbędny, ponieważ wyjęcie miski będzie utrudniał smok pompy olejowej i inne popierdółki :wink:
Tytuł: Wymiana uszczelki miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: Buton w Lipiec 03, 2008, 23:00:53 pm
Można tylko podnieść silnik i odchylić stabilizator (po uprzednim odkręceniu przednich mocowań). Belki nie rusza się wtedy z miejsca.
Tytuł: Wymiana uszczelki miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 03, 2008, 23:03:56 pm
Belki chyba nie będę ruszał, bo się auto rozpadnie:)  To chyba silnik podniosę. Wystarczy? Ile podniesie się silnik? 10cm?
Tytuł: Wymiana uszczelki miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: Buton w Lipiec 04, 2008, 18:45:39 pm
Aż dzwon skrzyni oprze się o tunel, czyli do oporu :)
Tytuł: Wymiana uszczelki miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Lipiec 05, 2008, 10:00:32 am
ja miskę wyciągnąłem gdy miałem ściągnietą głowice - odkręciłem stabilizator od podłużnic, podniosłem silnik i miska wyszła bezproblemowo. nie wiem czy z głowicą znajdzie się tyle miejsca, żeby go tak wysoko podnieść.
Tytuł: Wymiana uszczelki miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: Buton w Lipiec 05, 2008, 10:28:25 am
Też tak wyjmowałem miskę. Co do tego ma głowica? Przecież można to robić z otwartą maską.
Tytuł: Wymiana uszczelki miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 05, 2008, 12:40:12 pm
Cytat: "Buton"
Też tak wyjmowałem miskę. Co do tego ma głowica? Przecież można to robić z otwartą maską.



Może chodzi o to ze głowica zaprze się o podszybie, ewentualnie w starym typie o wlot powietrza.



Okazuje się, że chyba nie będę musiał wymieniać uszczelki. Wczoraj ją dokręciłem trochę, i wyczyściłem z oleju zasyfione miejsca. Dziś poszedłem odpalić, ale znów się robi plama pod silnikiem. Wlazłem pod auto i odkryłem przyczynę. Brakowało śrubki od wspornika cewek. Tamtędy rzygało olejem.