FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: utek w Lipiec 03, 2008, 22:49:51 pm
-
Czy do wymiany uszczelki miski olejowej w OHV trzeba podnieść silnik z belki?
-
Raczej na pewno, ale zawsze można odkręcić poduszki od belki, podnieść przód auta i odkręcić belkę od budy, da to ten sam efekt. Jeśli będziesz to robił na podnośniku, to możesz zrobić jak napisałem. Ja tak robiłem przy poprzednim silniku (co prawda to ford, ale zasada ta sama). Zabieg "odsunięcia" belki jest niezbędny, ponieważ wyjęcie miski będzie utrudniał smok pompy olejowej i inne popierdółki :wink:
-
Można tylko podnieść silnik i odchylić stabilizator (po uprzednim odkręceniu przednich mocowań). Belki nie rusza się wtedy z miejsca.
-
Belki chyba nie będę ruszał, bo się auto rozpadnie:) To chyba silnik podniosę. Wystarczy? Ile podniesie się silnik? 10cm?
-
Aż dzwon skrzyni oprze się o tunel, czyli do oporu :)
-
ja miskę wyciągnąłem gdy miałem ściągnietą głowice - odkręciłem stabilizator od podłużnic, podniosłem silnik i miska wyszła bezproblemowo. nie wiem czy z głowicą znajdzie się tyle miejsca, żeby go tak wysoko podnieść.
-
Też tak wyjmowałem miskę. Co do tego ma głowica? Przecież można to robić z otwartą maską.
-
Też tak wyjmowałem miskę. Co do tego ma głowica? Przecież można to robić z otwartą maską.
Może chodzi o to ze głowica zaprze się o podszybie, ewentualnie w starym typie o wlot powietrza.
Okazuje się, że chyba nie będę musiał wymieniać uszczelki. Wczoraj ją dokręciłem trochę, i wyczyściłem z oleju zasyfione miejsca. Dziś poszedłem odpalić, ale znów się robi plama pod silnikiem. Wlazłem pod auto i odkryłem przyczynę. Brakowało śrubki od wspornika cewek. Tamtędy rzygało olejem.