FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: pawelgawinek w Lipiec 04, 2008, 21:00:06 pm
-
siemanko wszystkim,
czy jest sens zakładac filtr stożkowy do poloneza ??
co o tym sądzicie ??
ja mam silnik 1,4 Rovera i chce zwiększyc jego moc :)
-
stozkiem tego napewno nie zrobisz ;)
-
a jaki pożytek będzie miał polonez ze stożka ??;>
-
ze tak powiem-znikomy ;) jedynie wizualny bo fajnie wyglada :) jak nie zajmiesz sie typowo mechanicznymi sprawami to nic nie pomoze ,ale dobry tuning psychiczny nie jest zły hehe :wink:
-
to moze napiszesz mi co musiałbym zrobic, zeby zwiększyc moc silnika ??:)
te typowo mechaniczne sprawy ;)
-
to moze napiszesz mi co musiałbym zrobic, zeby zwiększyc moc silnika ??:)
te typowo mechaniczne sprawy ;)
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17534&start=0
8)
Mało te ponad 100 KM ? ;)
-
ponad sto to on miał w 1994 roku :DxD
teraz ma pewnie mniej :(
-
Jedyne co może Ci pomóc to :
(http://img374.imageshack.us/img374/5002/sprarkase0.jpg) (http://imageshack.us)
a wtedy i filtr stożkowy sie przyda 8)
-
a bys mogl rozwinoc temat, to jest jakas turbina?? mozna jo wstawic to poldka 1.5gle noio jakie koszta i co jak??
-
stozek, przynajmniej u mnie wiecej zaszkodzil niz dal:
- pogorszyl mi sporo dol, polepszyl troszke gore
jezdzilem tak 4 miechy , wsdzilem z ciekawosci puche i roznica byla !! , i tak juz zostala a stozek..... nigdy wiecej :roll:
-
widzialem kiedys na allegro sportowe filtry powietrz, wywalasz stary wrzucasz ten w puszka i jezdzisz, tylko tam co jakis czas trzeba go przwemyc, to co o takim filtrze myslicie??
-
dobry bo nie trzeba wymieniac. ale wydaje mi sie ze wymiana papierowego filtra powietrza za 10 zl raz na 10 tys km to chyba nie jest wydatek. wszelkie inne kombinacje NIE MAJA SENSU. a sportowe filtry do zwykłych samochodów to bujda na resorach i tyle. filtrem sportowym( o większym przepływie) dopełnia sie zmianę nastawów gaznika/wtrysku, wydechu i modyfikacji w silniku, nie na odwrót
-
sabeczek, taki filtr ma kolega wrb. Zagadaj do niego.
-
ja u siebie z konieczności zastosowałem stożek po prostu innego filtra bym nie upchnął w Dohc sprawdza się, ma dobry dół i elegancko chodzi na gazie nie gaśnie :wink:
-
a czyści powietrze? kiedyś na forum była cytowana wypowiedż jakiegoś rajdowca na tamat filtra stożkowego. wynikało z niej, że zastosowanie kawałka pończochy daje podobne skutki jak stożek, czyli żadne. gość mówił, że po przejechaniu kilkukilometrowego odcinka w obudowie filtra po stronie "czystej" było kilka łyżeczek pyłu. to ile poszło w silnik? jeździłem nyską która miała olejowy filtr powietrza. była to puszka z wkładem z waty metalowej, którą cały czas omywał olej. powietrze zmuszone było przedzierać się przez tą watę a drobinki pyłu kleiły się do tej niej. po jakimś czasie myło się tą watę w benzynie i nalewało świeży olej. układ dźwigni powiązanych z pedałem gazu powodował ruch tego wkładu. opory przepływu były mniejsze niż klasycznego papierowego filtra a skuteczność wiele wyższa. stosowane dzisiaj filtry sportowe z gąbki, działaję na takie samej zasadzie. stosuje takie filtry firma Audi oraz większość motocykli do rajdów terenowych.
i ja. :lol:
-
WRB jak tak, poszukam sobie czegoś takie a może ty mi coś dobrego znajdziesz do dohc na mpi :mrgreen:
-
filtr zrobiłem sam. pasek gąbki filtrujęcej kupiłem w warsztacie motocyklowym, siatke z nierdzewnego drutu w sklepie matalowym. całość kosztowała mnie około 30 zł. siatkę przyciąłem do wysokości obudowy, splotłem drutem. gąbka jest nawinięta na zewnątrz tej siatki i też zeszyta. wygląda jak normalny wkład. specjalnego oleju też użyczyli mi w warsztacie motocyklowym. po przejechaniu 10 tys km po stronie "czystej" nie było ani grama pyłu.
Manolee, sądze że w taki sam sposób można zastąpić stożek. trzeba uważać przy mierzeniu, gąbka ma 2,5 cm grubości i przy zwijaniu wymierzona długość pozostaje obwodem zewnętrznym. mnie zabrakło kilku cm- musiałem dosztukować.
-
a są może filtry sportowe( nie stożki) montowane w miejsce normalnego okrągłego filtra? szukałem takiego ale niestety nie znalazłem tylko do gsi prostokątne:/
-
kiedyś szukałem sportowego filtra, zanalazłem gdzieś, nie pamiętam gdzie, też był z gąbki, kosztował 150zł. więc sam zrobiłem.
-
taki filtr sportowy, okrogly mozna znalezc na allegro, nie zawsze ale czasem jest cena to 80-120zl, to z tego co mowice to stozek nic nie da, ale zawsze zostaje jeszcze fajny dzwiek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
wymiana papierowego filtra powietrza za 10 zl raz na 10 tys km to chyba nie jest wydatek
Ba, jak ktoś jeździ na LPG to można się posunąć do takiego burżujstwa żeby zmieniać filtr co 5000km ;)
-
Ja dodam, że wymiana takiego filtra przez pracownika DAEWOO to koszt 17 zł :shock: Szkoda gadać ;)
-
sabeczek, z tego co sie orientuje to ty turbo nie wlorzysz bo masz gaznik ,jedynie auta z wtryskiem paliwa 8)
[ Dodano: 16 Wrz 2008 19:24 ]
sabeczek, no napewno z 1.5 gle to dzwiek bedziesz mnial zajebisty ze stozka :mrgreen:
-
sabeczek, z tego co sie orientuje to ty turbo nie wlorzysz bo masz gaznik ,jedynie auta z wtryskiem paliwa
Hehehe. A już myślałem że dziś mnie nic nie rozśmieszy!
-
OLO, co cie tak rozsmieszylo ??????????
kolegasabeczek, zapytal czy jest jakies turbo zeby wlorzyc do 1.5 gle wiec napisalem ze raczej do aut na wtrysk nawet jednopunkt ale wtrysk nie gaznik
-
bodzio82, do gaźnika też można zastosować turbo
-
Turbo się do poloneza nie wkłada... no chyba że do bagażnika. Można co najwyżej przekonstruować silnik poloneza na turbodoładowany. Turbo to nie jest niebieska postojówka że kupujesz, wkładasz, "szpanujesz"
-
maciejowski, ty widze ze wiesz za to bardzo duzo o silnikach i turbinach,wiec pokaz mi poloneza na gazniku z turbo :?:
[ Dodano: 17 Wrz 2008 17:54 ]
a wogole my tu mowimy o polonezie nie o innych szrotach i ja nie powiedzialem ze do jakiegos innego gaznikowca nie da rady zalorzyc ja mowie o polonezie :!:
-
z tego co sie orientuje to ty turbo nie wlorzysz bo masz gaznik ,jedynie auta z wtryskiem paliwa
i ja nie powiedzialem ze do jakiegos innego gaznikowca nie da rady zalorzyc ja mowie o polonezie :!:
no wiec co w koncu?
-
Zoltanno#1930, ja i tak twierdze ze turbo na wtrysk nie na gaznik,w poldku wogole gaznik pod turbo sie nie nadaje ,chyba ze sa szpece ze przerobiaja takie gazniki to chyle im czola :shock:
i wogole pora zakonczyc te spory z turbo w polonezie na gazniku bo to wogole jest nierealne ,jesli chodzi o wytrzymalosc calego zespolu tlok korbowod ,wal ,no i oczywiscie skad wziac smarowanie i taka wydajna pompe ,nawet tloki pewnie trzeba by zmieniac lacznie z korbami i innymi klamotami
-
bodzio82 jakoś panowie z FSO sobie poradzili i był sprzedawane POLONEZY 1,5 ohv TURBO (odprężony motor + turbina z Rzeszowa jeśli dobrze pamiętam), aha i to jeździło na gaźniku :!:
-
bodzio82, wpisz sobie w google draw thru i zobacz co ci wyskoczy.
gaźnik z turbiną w poldku widziałem, co prawda w dochcu, ale jednak. najpierw miał to PG z F&F o ilę się nie mylę, a później Żuczek w żuczkowozie.
np. w renault 5 był gaźnik nadciśnieniowy i sprężarka przed nim, albo volumex w dohc-ach fiata a przed nim gaźnik, tylko to jest kompresor a nie turbina.
-
a to w polonezie na wtrysku tloki i reszta o ktorej piszesz sa wytrzymalsze i nie trzeba zmieniac na kute?
chlopie wez sie ogarnij i przemysl o co pytasz albo se jaj nie rob :!: ,jaki wytrzymalszy to ta sama budowa czy to gaznik czy wtrysk
-
to była ironia.