FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: śledzik w Lipiec 05, 2008, 23:27:28 pm
-
Witam wszystkich. Mam małe pytanko. Jak najlepiej obrobc głowice do OHV-ki , żeby poprawić osiagi?? chodzi mi o polerowane kanały dolotowe i wylotowe. Czym je szlifowac, polerować żeby praca nie poszła na marne bo popsuć to nie sztuka. Pozdrawiam.
-
ja robiłem głowicę frezem " szyszkowym " o średnicy trzpienia 6 mm. sama szyszka ma 12 mm. dremel się nie nadaje bo w uchwyt możesz włożyć trzpień o średnicy 3,2 mm a maxymalnej wielkości szyszka ma 6 mm średnicy, czyli coś wielkości wacika do czyszczenia uszu. tylko dziur narobisz takim małym frezem. ściernice listkowe też są na trzpieniu 6 mm. ten frez kupiłem na targu w lublinie za 30 zł, ostry jak żyletka. zrobiłem nim 3 żeliwne kolektory i dwie aluminiowe głowice, bez śladów stępienia. najlepsze obroty dla freza to około 6000 wtedy się nie zakleja, przy mniejszych można moczyć go w oleju napędowym, też zdaje egzamin.
-
przytoczyłem dremela bo jego ludzie najczęściej kojarzą po takim giętkim badylku na końcu którego jest kamień widziałem takie elastyczne przedłużki do wiertarek;]
no ja mam frez pferd z tym,że ja jeszcze obrabiam po spawaniu bloki motocyklowe, głowice itd więc tak czy siak pójdą w ogień :P
oczywiście są dobre frezy i kamienie polskie w polsce produkowane ale nie ma się konkretnych namiarów gdzie to lepiej wychodzić z zasady cena+jakość
ogólnie prawda jest taka nie ma co się zastanawiac jezeli robisz to pierwszy raz to w sumie czapka polda to dobre pole do zbierania pierwszych doświadczeń;]
-
główkowałem dzis troszke o tej obróbce głowicy i wpadło mi na myśl, żeby dołożyć do takiej głowicy turbinke. Co wy na to?? Czy efekt takiego połączenia bedzie troszke bardziej odczuwalny niż na seryjnych kanałach dolotowych i wydechowych?? :?:
-
zacznij od rzeczy najłatwiejszych do realizacji. zanim dołożysz turbine, spróbuj ładnie obrobić kanały.
-
Wiesz dokładają turbinki chłopaki w stanach bo mają kit 4śru
by i masz literkę T :wink:
w naszym przypadku to wygląda tak,że zależy czym ma być to zasilanie benzyna/lpg parownik/gaźnik/wtryski/sekwencja
turbinka i jezeli będzie możliwy intercooler to inna para kaloszy a teraz to co najfajniejsze zrobienie kolektora i wyprowadzenie nowego wydechu dedykowanego pod turbo...
i pomimo że już jest taki egzemplarz i podobno wszystko świetnie z nim to nadal są to 3 podpory i przy wykorzystywaniu doładowania to trzeba się liczyć z krótszą żywotnością...
jak już rzeźbić to coś lepszego konstrukcyjnie i wtedy dmuchawkę:d podwójny wzrost mocy a jak jeszcze obrobisz silnik odpowiednio to potrójny...ale w tym momencie proponuję zacząć od innych hamulcy i twardszego niższego zawiasu bo fabryczne zawieszenie z hamulcami jest na miarę silnika :D seryjnego...
-
Temat turbiny był przerabiany. Samo pospawanie kolektora i zamontowanie turbiny to nie jest jeszcze 10% roboty. Nawet smarowanie turbiny to żaden problem przy sposobie rozwiazania zasilania oraz zapłonu.
-
Temat turbiny był przerabiany. Samo pospawanie kolektora i zamontowanie turbiny to nie jest jeszcze 10% roboty. Nawet smarowanie turbiny to żaden problem przy sposobie rozwiazania zasilania oraz zapłonu.
prawda:D
-
przyznam sie szczerze ze zbieram fundusze i informacje do mojego projektu ktory z koncem wakacji prawdopodobnie ruszy. narazie dowiaduje sie wszystkiego na temat ukladu napedowego. temat zawieszenia mam juz z glowy. sprezyny od trucka diesla przyciete o jakies 2 3 zwoje, twardsze amory, resory 3 albo 4 piorowe. ale to nie ten temat zeby o tym gadac. jesli chodzi o zasilanie to plan jest na GSI w najgorszym przypadku ONLY LPG. zaplon z gaznikowca.
-
BTW : czy głowica do 1,6 GLE i 1,5 GLE to to samo czy różnią się czymkolwiek?
-
glowice sa takie same, niczym sie nie roznia, zmienila sie srednica tloka, ale nic w glowicy
-
dzięki
-
potwierdzam co do głowicy 1.5 i 1.6 są identyczne . Ale zaturbianie OHV z 3 podporami to robienie sobie na złość bo czy tak czy tak panewki wpadną do miski . Poczytajcie sobie posty ludzi którzy mieli polonezy po policji z silnikiem 1.8 OHV . jeśli się bawić to wyrwać serce z łady i nad tym silnikiem myśleć .
-
potwierdzam co do głowicy 1.5 i 1.6 są identyczne . Ale zaturbianie OHV z 3 podporami to robienie sobie na złość bo czy tak czy tak panewki wpadną do miski . Poczytajcie sobie posty ludzi którzy mieli polonezy po policji z silnikiem 1.8 OHV . jeśli się bawić to wyrwać serce z łady i nad tym silnikiem myśleć .
chyba 1.7 ohv ,bo na tlok fi84 to w tym bloku miejsca nie ma :roll:
taaa z lady - a po 100kkm to co robic ? pakułą tloki okrecac ,zeby sprezanie bylo ? :P
-
glowice sa takie same, niczym sie nie roznia, zmienila sie srednica tloka, ale nic w glowicy
Nie zupelnie :) Starsze glowice (DF) maja duzo wieksze otwory dolotowe niż glowice poldka ale za to mniejsze kanaly wydechowe w miejscu przejscia gniazdo zaworowe kanal tzn w obu typach glowic sa stanowczo za male :? i sama poprawa wydechu juz duzo daje w tych glowicach :) Komory spalania we wszystkich wersjach sa takie same- roznice były w tlokach w zaleznosci od pojemnosci i stopnia sprezania. W zaleznosci od rocznika glowice byly tez prawdopodobnie odlewane z róznego aluminium- rózna twardosc materialu-wiem ponieważ obrobilem kilka sztuk
-
ohv się oturbia jak padnie nowy doł i dalej jazda. na sezon ostrej jazdy jeden silnik wystarczy a przy ich cenach to nawet szkoda się brać za rozkręcanie gdy coś zdechnie.
co do głowic to własnie zależy od rocznika ile potrafią znieść.