FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: śledzik w Lipiec 05, 2008, 23:27:28 pm

Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 05, 2008, 23:27:28 pm
Witam wszystkich. Mam małe pytanko.  Jak najlepiej obrobc głowice do OHV-ki ,  żeby poprawić osiagi?? chodzi mi o polerowane kanały dolotowe i wylotowe. Czym je szlifowac, polerować żeby praca nie poszła na marne bo popsuć to nie sztuka. Pozdrawiam.
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 06, 2008, 08:03:09 am
ja robiłem głowicę frezem " szyszkowym " o średnicy trzpienia 6 mm. sama szyszka ma 12 mm. dremel się nie nadaje bo w uchwyt możesz włożyć trzpień o średnicy 3,2 mm a maxymalnej wielkości szyszka ma 6 mm średnicy, czyli coś wielkości wacika do czyszczenia uszu. tylko dziur narobisz takim małym frezem. ściernice listkowe też są na trzpieniu 6 mm. ten frez kupiłem na targu w lublinie za 30 zł, ostry jak żyletka. zrobiłem nim 3 żeliwne kolektory i dwie aluminiowe głowice, bez śladów stępienia. najlepsze obroty dla freza to około 6000 wtedy się nie zakleja, przy mniejszych można moczyć go w oleju napędowym, też zdaje egzamin.
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: Gilmor w Lipiec 06, 2008, 11:02:24 am
przytoczyłem dremela bo jego ludzie najczęściej kojarzą po takim giętkim badylku na końcu którego jest kamień widziałem takie elastyczne przedłużki do wiertarek;]

no ja mam frez pferd z tym,że ja jeszcze obrabiam po spawaniu bloki motocyklowe, głowice itd więc tak czy siak pójdą w ogień :P
oczywiście są dobre frezy i kamienie polskie w polsce produkowane ale nie ma się konkretnych namiarów gdzie to lepiej wychodzić z zasady cena+jakość

ogólnie prawda jest taka nie ma co się zastanawiac jezeli robisz to pierwszy raz to w sumie czapka polda to dobre pole do zbierania pierwszych doświadczeń;]
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 07, 2008, 19:29:44 pm
główkowałem dzis  troszke o tej obróbce głowicy i wpadło mi na myśl, żeby dołożyć do takiej głowicy turbinke. Co wy na to?? Czy efekt takiego połączenia bedzie troszke bardziej odczuwalny niż na seryjnych kanałach dolotowych i wydechowych?? :?:
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 07, 2008, 20:10:09 pm
zacznij od rzeczy najłatwiejszych do realizacji. zanim dołożysz turbine, spróbuj ładnie obrobić kanały.
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: Gilmor w Lipiec 07, 2008, 20:14:47 pm
Wiesz dokładają turbinki chłopaki w stanach bo mają kit 4śru
by i masz literkę T :wink:

w naszym przypadku to wygląda tak,że zależy czym ma być to zasilanie benzyna/lpg parownik/gaźnik/wtryski/sekwencja
turbinka i jezeli będzie możliwy intercooler to inna para kaloszy a teraz to co najfajniejsze zrobienie kolektora i wyprowadzenie nowego wydechu dedykowanego pod turbo...
i pomimo że już jest taki egzemplarz i podobno wszystko świetnie z nim to nadal są to 3 podpory i przy wykorzystywaniu doładowania to trzeba się liczyć z krótszą żywotnością...

jak już rzeźbić to coś lepszego  konstrukcyjnie i wtedy dmuchawkę:d podwójny wzrost mocy a jak jeszcze obrobisz silnik odpowiednio to potrójny...ale w tym momencie proponuję zacząć od innych hamulcy i twardszego niższego zawiasu bo fabryczne zawieszenie z hamulcami jest na miarę silnika :D  seryjnego...
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Lipiec 07, 2008, 20:49:26 pm
Temat turbiny był przerabiany. Samo pospawanie kolektora i zamontowanie turbiny to nie jest jeszcze 10% roboty. Nawet smarowanie turbiny to żaden problem przy sposobie rozwiazania zasilania oraz zapłonu.
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: Gilmor w Lipiec 08, 2008, 00:46:12 am
Cytat: "e_gregor#1917"
Temat turbiny był przerabiany. Samo pospawanie kolektora i zamontowanie turbiny to nie jest jeszcze 10% roboty. Nawet smarowanie turbiny to żaden problem przy sposobie rozwiazania zasilania oraz zapłonu.


prawda:D
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 08, 2008, 17:23:13 pm
przyznam sie szczerze ze zbieram fundusze i informacje do mojego projektu ktory z koncem wakacji prawdopodobnie ruszy. narazie dowiaduje sie wszystkiego na temat ukladu napedowego. temat zawieszenia mam juz z glowy. sprezyny od trucka diesla przyciete o jakies 2 3 zwoje, twardsze amory, resory 3 albo 4 piorowe. ale to nie ten temat zeby o tym gadac. jesli chodzi o zasilanie to plan jest na GSI w najgorszym przypadku ONLY LPG. zaplon z gaznikowca.
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: mariusz_u w Listopad 24, 2008, 14:19:01 pm
BTW : czy głowica do 1,6 GLE i 1,5 GLE to to samo czy różnią się czymkolwiek?
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Listopad 24, 2008, 17:03:45 pm
glowice sa takie same, niczym sie nie roznia, zmienila sie srednica tloka, ale nic w glowicy
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: mariusz_u w Listopad 24, 2008, 20:05:16 pm
dzięki
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 24, 2008, 20:31:22 pm
potwierdzam co do głowicy 1.5 i 1.6 są identyczne . Ale zaturbianie OHV z 3 podporami to robienie sobie na złość bo czy tak czy tak panewki wpadną do miski . Poczytajcie sobie posty ludzi którzy mieli polonezy po policji z silnikiem 1.8 OHV . jeśli się bawić to wyrwać serce z łady i nad tym silnikiem myśleć .
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 24, 2008, 22:05:02 pm
Cytat: "diodalodz"
potwierdzam co do głowicy 1.5 i 1.6 są identyczne . Ale zaturbianie OHV z 3 podporami to robienie sobie na złość bo czy tak czy tak panewki wpadną do miski . Poczytajcie sobie posty ludzi którzy mieli polonezy po policji z silnikiem 1.8 OHV . jeśli się bawić to wyrwać serce z łady i nad tym silnikiem myśleć .

chyba 1.7 ohv ,bo na tlok fi84 to w tym bloku miejsca nie ma :roll:

taaa z lady - a po 100kkm to co robic ? pakułą tloki okrecac ,zeby sprezanie bylo ?  :P
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Listopad 24, 2008, 23:18:51 pm
Cytat: "G.T."
glowice sa takie same, niczym sie nie roznia, zmienila sie srednica tloka, ale nic w glowicy
Nie zupelnie  :)  Starsze glowice (DF) maja duzo wieksze otwory dolotowe niż glowice poldka ale za to mniejsze kanaly wydechowe w miejscu przejscia gniazdo zaworowe kanal tzn w obu typach glowic sa stanowczo za male :?  i sama poprawa wydechu juz duzo daje w tych glowicach :)  Komory spalania we wszystkich wersjach sa takie same- roznice były w tlokach w zaleznosci od pojemnosci i stopnia sprezania. W zaleznosci od rocznika glowice byly tez prawdopodobnie odlewane z róznego aluminium- rózna twardosc materialu-wiem ponieważ obrobilem kilka sztuk
Tytuł: Obróbka głowicy
Wiadomość wysłana przez: Van w Listopad 24, 2008, 23:24:02 pm
ohv się oturbia jak padnie nowy doł i dalej jazda. na sezon ostrej jazdy jeden silnik wystarczy a przy ich cenach to nawet szkoda się brać za rozkręcanie gdy coś zdechnie.
co do głowic to własnie zależy od rocznika ile potrafią znieść.