FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Fistasz w Lipiec 10, 2008, 22:46:56 pm
-
Ze wzgledu na to ze zakupiłem po taniosci praktycznei kompletny zestaw z Atu Plusa chce wsadzic pod maske wspomaganie kierownicy. Powiedzcie czy ktos juz to robił przy tym silniku? Na co zwrocic szczególna uwage?
-
Powiedzcie czy ktos juz to robił przy tym silniku
Ja i Mlody_DNB a wczesniej Harry od którego kupilem zestaw forda. Cale mocowanie to kawalek grubej wygietej w L-ke blachy przykreconej do bloku w okolicy pompy paliwa do dwóch otworow pod rozdzielaczem zaplonu .W zaleznosci od typu bloku sa to otwory M8(transit) lub M10 sierra/poldoford. Blacha musi byc gruba okolo 5/6mm a nadlewy w bloku dobrze jest spilowac okolo 5 mm- wiecej miejsca. Problem jest z pompa - u Mlodego dalo rade przykrecic pompe wspomagania i pompe paliwa, u siebie mam inny typ pompy i niestety u mnie juz pompa paliwa nie wejdzie. Odpada tez opcja wykorzystania orginalnej pompy ohc od sierry- po zalozeniu wspornika pompy alternator jest bardziej odsadzony od bloku i alternator nie wejdzie pomiedzy silnik a podluznice. Oczywiscie aby zainstalowac pompe musisz miec dwubiezniowe kola pasowe- na jednym puszczasz pompe płynu +alternator a na drugim pompe wspomagania :) Sam wspornik musi byc dosc pancerny gdyz pomimo 5 mm grubosci lubi sie wyginac wiec dobrze by bylo jeszcze jakos dodatkowo to usztywnic wykorzystujac inne istniejace otwory w bloku
-
masz jakies fotki tego? Mam praktycznie cale kompletne wspomaganie nie ma zbiorniczka. Czy moja pompa bedzie wchodzic wraz z pompą paliwa? Zestaw z plusa wiec JKC czy ZF?
-
Zrobie ale to dopiero najwczesniej jutro jak sie uda. Realny termin to poniedzialek Poszukaj na allegro takiej pompy jak Twoja i wrzuc tu linka to ci powiem :P Wyglada to tak ze do bloku jest przykrecone na 2 sruby a wygiete ramie jest przykrecone do szpilek w pompie - pomiedzy pompa a kolem pasowym -tak aby kola byly w jednej lini. Pompa tez jest mocowana na 2 otwory we wsporniku a gorny jest dodatkowo rozpilowany w celu regulacji naciagu paska. Moze brzmi to skomplikowanie ale powinienes zalapac o co chodzi :) Zbiorniczek moze byc od czegos ze wspomaganiem -opel/bmw/fiat nie ma znaczenia
-
Rozumiem jak to moze wyglądac. A tu jest moja pompa: http://allegro.pl/item383074448_polonez_1_5_1_6_pompa_wspomagania.html
A i czy wąs do przekładni bedzie pasował od mojej starej?
-
Wąs moze zostac stary. Da sie chyba ta pompe zamocowac aby zmiescic pompe paliwa :) bo moja jest duzo wieksza. Aha i kolo pasowe trzeba odwrócic o 180 stopni aby bylo blizej pompy
-
Mysle czy nei zamontowac jej powyzej pompy paliwa i aparatu zaplonowego. Na głowicy sa trzy otwory moze tam sie cos zamontuje a na dól da sie tylko wspornik wzmacniający.
-
Kazdy sposob jest dobry :)
-
Po prostu tam na dole jest dosyc ciasno i wole zeby pozniej pompa nei udezała o podłuznice. Oprócz pompy trzeba tez gdziez upchnac chłodnice. Momo ze to dwie rurki tylko to mam spory problem z tym.
-
Nic nie bedzie uderzac- zreszta tak jak napisalem mozna zeszlifowac nadlewy do uskoku -w bloku zapas gwintu jest duzy i wszystko sie trzyma bez problemu
-
no aletek tez niby sie miescil a jednak czasami stuknie o karoserie.
Zobaczymy co z tym bedzie. Najpierw załatwie sobei dwubiezniowe koło i pare czesci do zawieszenia, bo juz sie koncza powoli koncówki.
-
Moze poduszki lipne ? Alternatorów i lap do nich bylo kilkanascie rodzajow -byc moze masz taki alternator który jest grubszy lub ma inne odsadzenie od bloku i przez to uderza. U mnie silnik podczas regulacji naprawde mocno telepal i nigdy nic nie uderzyło :)
-
No u mnei tez przy regulacjach. Nei jest to jakies kolosalne wgniecenie tylko obicie lakieru.
A i wezy wam wystarczylo bez problemów?
-
A i wezy wam wystarczylo bez problemów?
Tak ale my nie mamy chlodnic oleju -ja mam wspomaganie z argenty(tylko pompa PN) gdzie chlodnicy nie bylo. U Mlodego chlodnica oleju byla ale ze nie bylo gdzie jej zamontowac w DF to nie montowalismy :) jak narazie dziala bez problemu. Weze od zbiorniczka zawsze mozna dac dluzsze, a te do przekladni wystarcza spokojnie.