FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Tsirp w Lipiec 15, 2008, 20:49:28 pm
-
Interesuje mnie wymiana silnika z gaźnikowego na wtrysk jednopunktowy, ciekawi mnie czy jest to możliwe i czy nie dojdą do tego dodatkowe wydatki, w postaci konieczności wymiany pompy paliwa, czy przerabianiu instalacji gazowej, lub może konieczne będą inne modyfikacje. Pozdrawiam.
-
Potrzeba wiązka z poloneza z wtryskiem, oczywiście osprzęt taki jak komputer, cewki, moduł, czujnik położenia wału, kolektor dolotowy, pompa paliwa, w przypadku abimexa czujnik drogi i inne drobniejsze elementy.
-
Tsirp, chodzi Ci o wymianę silnika w sensie, żeby auto zostało na gaźniku, czy żebyś miał auto na wtrysku?
-
Na wtrysku
-
To nie wiem czy nawet bak nie będzie musiał być inny. Do tego chociażby nowe zegary. Nie wiem czy nie taniej wyjdzie już kupić coś na wtrysku. Kompletowanie części albo zajmie dużo czasu, albo pieniędzy, chyba że jako dawcę masz całe auto z kiepską/potrzaskaną karoserią to już co innego.
-
Zeby zalozyc wtrysk trzeba wymienic w silniku kolektor ssacy i obudowe rozrządu gdzie jest mocowany czujnik oraz kolo pasowe. Dodatkowo nalezy zatkac zaslepkami otwory po pompie paliwa i aparacie zaplonowym. Oprócz tego nalezy wymienic bak na odpowiedni dla danego wtrysku oraz minimalnie przerobic instalacje elektryczna i wymienic dwururke -sonda, chyba ze trafisz na wersje bez. Silnik wtryskowy abimex/bosch 1.6 od gaznikowego rózni sie tylko osprzetem który mozna przelozyc :) Jak jezdzisz głownie na LPG zostan przy gazniku