FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: wito w Lipiec 18, 2008, 16:39:39 pm
-
Witam mam problem i to taki z którym nie mogę sobie dać rady.
a wiec tak:
-silnik nie rozwija maksymalnej mocy wnioskuje to po jeździe innym polonezem z tym silnikiem
-wolno wkręca się na obroty
-przy obrotach od 3800 do 4200 obr/min silnik szarpie i dochodzą z niego jakieś trzaski po przekroczeniu tych że obrotów silnik idzie normalnie, tzn nie trzaska już ale dalej jest jakiś niemrawy
-gdy wyłącze gorący silnik albo zgaśnie i chce go uruchomić nie da się przez jakieś 3-4 min
-po wyłączniu zapłonu silnik nie gaśnie od razu pracuje jeszcze jakieś 4 sekundy
POMOCY!! dodam ze silnik ma przejechane dokładnie 60 000km, kontrolka check engine nie świeci się (nie wiem czy jest sprawna)
-
A w jakim stanie są świece, filtry, kable WN?
kontrolka check engine nie świeci się (nie wiem czy jest spawana)
Kontrolek, jak również innych diódek i żarówek, nie powinno się spawać. Jeśli masz spawaną kotrolkę - to już jest grubsza sprawa ;)
-
<lol2>pewnie chodzi o sprawną :D
Mateoos co masz na myśli, mówiąc o spawaniu kontrolki?
-
no wiadomo ze chodzi o sprawną zwykła literówka :P:P
proszę o odpowiedzi na pytania postawione w pierwszym poście to nie jest forum języka polskiego... tylko o polonezach.
Nowe świece ISKRA FE65PS
filtr powietrza ma może z 500 km
kable nowe
-
wito, skocz do kiosku po interfejs do GSI i zrób sobie diagnostykę kompa :P
-
Z tym spawaniem to chyba jasne, że to był żart z literówki.
ISKRA FE65PS
Do wielopunktu producent stosował świece o podwyższonej ciepłocie - FE85PS. Z tego, co się kiedyś dowiedziałem, to świece o mniejszej ciepłocie niż zalecana, może powodować samozapłon, czyli po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze chwilę działa. Miałem tak, kupiłem odpowiedniki FE85PS bodajże Boscha, po czym jeździłem na tym komplecie 35000 km bez najmniejszego problemu.
Czy masz odpowiednio ustawioną przerwę na świecy? Powinieneś miec 0.8 mm, jeśli jeździsz na gazie, to 0.9 mm.
Czy kable WN to Ełk, czy jakaś tania podróbka?
Czy masz możliwość podmienić na chwilę z innym GSi cewkę zapłonową?
Silnik ma 60.000km. Czas zrobić rozrząd. Teoretycznie rozrząd w GSi należy robić co 80.000km, ale nawet w ASO Polmozbyt mechanicy twierdzą, że to bzdura i trzeba robić wcześniej. Ja w swoim 1.6GSi zrobiłem przy 65000km.
Podpinałeś się pod komputer?
-
Pierwsza podstawowa sprawa to zresetuj komputer, czyli zdjemij kleme na ok. godzine a potem odpal bez dotykania pedalu gazu i poczekaj tak do wlaczenia sie wiatraka chlodnicy.
Poza tym jak przegonie Poldka w trasie tak ze 300 km to potem staje sie bardziej chetny do wspolpracy (jazda po miescie mu wyraznie nie sluzy).
-
nie podpinałem sie po kompa bo takiej możliwości nie mam, ale dzwoniłem już do warsztatu i postawie go na diagnostykę silnika w przyszłym tygodniu.
Świece samo zapłonu nie robią bo jest to fizycznie nie możliwe z tego co wyczytałem w serwisówce od poloneza to praca silnika po wyłączeniu zapłonu jest oznaką aktywnego trybu back-up(awaryjnego) , kable są chyba dobrej jakości zapłaciłem 40 zł.
a co do świec to na gazie chyba powinna być mniejsza przerwa z tego co mi wiadomo czyli 0,6 mm
nie mam możliwości podmiany cewki.
-
Pierwsza podstawowa sprawa to zresetuj komputer
Komputery Abimex i Bosch /jednopunkt/ gubiły ustawienia po odpięciu zasilania, komputer Delphi /wielopunkt/ trzyma ustawienia nawet bez zasilania.
Świece samo zapłonu nie robią bo jest to fizycznie nie możliwe
Jest to możliwe. Spotkałem się już z dwoma Polonezami, w których występował samozapłon - stary gaźnikowiec, w którym świece miały bardzo dużo nagaru, oraz w moim wielopunkcie, kiedy założyłem świece o mniejszej ciepłocie.
a co do świec to na gazie chyba powinna być mniejsza przerwa z tego co mi wiadomo czyli 0,6 mm
Jak dotychczas, każdy fachowiec od gazu, którego spotkałem, twierdzi, że przerwa powinna być nieco większa.
Co z rozrządem? Jesteś już po wymianie?
-
napisze Ci tyle że źle twierdzą masz tu link który wszystko wyjaśni
http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=647 (http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=647)
może na fabryce jeszcze do tego nie doszli 8)
jak widać świeca zwykła ma szczelinę 0,8 do gazu zaś 0,6, jak mi to wytłumaczysz jak chcesz głosić swoje racje to może jakieś forum dla filozofów :P
rozrzad jeszcze stary ale będzie wymieniony za jakieś 5-6 tys
-
jak chcesz głosić swoje racje to może jankes forum dla filozofów
Rób jak uważasz. Ja jeździłem na przerwie 0.9 i było wszystko w porządku. Równie dobrze możesz uznać, że świece do gazu, czy olej do gazu to absolutnie inny produkt niż ten do "zwykłych" silników. Z filozofią mi tu nie wyjeżdżaj, bo miałem zamiar pomóc.
-
Ja tam zawsze ustawiałem świeca na gaz z wiekszą przerwą i zawsze chodził super. I tak mi dużo ludzi mówiło że do gazu musi być troszke większa przerwa niż na benzynie.
A co do tzw" świec gazowych" to są różne opinie :roll:
-
Warto jednak lakier ew. powłokę zeskrobać dla lepszego styku...
Owy "interfejs" gniemy w taki sposób, aby zewrzeć styki A i B w kostce diagnostycznej, która w GSi znajduje się za schowkiem pod wykładziną, blisko ściany bocznej...
-
Komputery Abimex i Bosch /jednopunkt/ gubiły ustawienia po odpięciu zasilania, komputer Delphi /wielopunkt/ trzyma ustawienia nawet bez zasilania.
Moze i cos trzyma dlatego mowie o godzinnym odpieciu od akumulatora. Wiem co mowie bo mam juz mojego GSI dziesiaty rok i opisana procedura zawsze dziala
-
Jak odczytać błędy:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic480108.html
-
dzisiaj zrobiłem diagnostykę silnika za pomocą waszego "skomplikowanego" interfejsu.
kontrolka wymigała następujące kody:
12 (wiadomo)
93 ?? z tym już trochę gorzej wyczytałem ze to awaria modułu QUAD (w ECU) ale nic mi to nie mówi. Proszę o POMOC... jak to naprawić??