FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: kubaqqq w Lipiec 22, 2008, 23:24:13 pm
-
Witam.. Mam problem z gazem... ostatnio w moim poldolocie dzieje sie coś z gazem. wstałem rano, podjechałem (na gazie(oczywiście LPG)) kilka kilometrow i nic sie niedzialo. za kilka godzin gdy chcialem jechac gdzies indziej to zauwazylem ze poldek wogole niema mocy na gazie i bardzo ciezko pracuje na wolnych obrotach. na benzynie jest ok. niemozna dodac gazu bo wogole na niego niereaguje. czyscilem filtr i parownik ale to nic niedalo. pewnie cos z elektronika. na reduktorze mam 2 jakies elektrozawory moze one nawalily. prosilbym o pomoc..
-
Sprawdź czy nie pracuje na dwóch paliwach jednocześnie.
-
jestem poczatkujacy wiec moze powie mi ktos jak to sprawdzic? a jakies inne przyczyny moga byc? moze te elektrozawory na parowniku(tomasetto) sa walniete, ale tak nagle by sie cos zepsulo?
-
a jak czyściłeś parownik?? spuszczałeś płyn chłodzący?? bo jak tak to może się parownik jeszcze nie odpowietrzył... wtedy gaz będzie ci zamarzał i nie będzie silnik chodził. po spuszczeniu płynu i zalaniu nowego trzeba na benzynie rozgrzać silnik tak aby się duży obieg otworzył bo inaczej się parownik nie odpowietrzy. przynejmniej ja tak robie i jest wszystko ok.
-
czyscilem parownik po awarji..
-
czy nie pracuje na dwóch paliwach
jestem poczatkujacy wiec moze powie mi ktos jak to sprawdzic?
w sumie najprostszy ale najbardziej czasochlonny sposob to patrzysz ile masz wachy na wskazniku i jezdzisz tylko na gazie jak sie zmniejszy ilosc wachy znaczy ze jedzie na podwojnym gazie
zauwazylem ze poldek wogole niema mocy na gazie i bardzo ciezko pracuje na wolnych obrotach. na benzynie jest ok.
moze membrana w parowniku zesztywniala ze starosci na jakiejs stacji instalujacej gaz ci powiedza czy nie jest za twarda bo takie objawy sa tez przy zesztywnialej membranie
-
Może to dosyć zimno napisze jak to temperatura lpg: :mrgreen:
-Sprawdź filterek gazu
-Przydało by się wyregulować LPG jeśli było tam coś dotykane!
-I czy na benzynie chodzi dobrze?
[ Dodano: 25 Lip 2008 09:43 ]
-A i zobacz czy ktoś dla kawału nie przykręcił ci śruby(zaworku) w butli u mnie tak zrobili i się 2 tygodnie męczyłem
-
w sumie najprostszy ale najbardziej czasochlonny sposob to patrzysz ile masz wachy na wskazniku i jezdzisz tylko na gazie jak sie zmniejszy ilosc wachy znaczy ze jedzie na podwojnym gazie
Gratuluje dobrego humoru ;)
Wystarczy wyciagnac kable z przekaznika otwierajacego cewki pod maska (lub bezposrednio z cewki!) i wtedy masz pewnosc ze pracuje tylko na benzynie. W druga strone - odlaczasz wtyczke od pompy paliwa - pod kolem zapasowym lub wyciagasz bezpieczniki od pompy (za schowkiem).