FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Milek#1944 w Lipiec 25, 2008, 21:51:34 pm

Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Lipiec 25, 2008, 21:51:34 pm
Panowie jak obiecalem zmieniam motor w moim rudym :P Znalazlem silnik jak w temacie od sierry. Warto kupic za 300zl? Drugie pytanie odnosnie LPG w tym silniku bo kompletnie nie znam tego silnika, to jest monowtrysk? Instalacja od 1,6 GLI bedzie w miare pasowac? Sorki jesli pytania sa blache ale jak juz kiedys powiedzialem jestem mechanikiem lotniczym a nie samochodowym :P
Z gory dzieki za szybkie odpowiedzi bo jesli warto to jutro rano chcialbym po niego smarowac do Slupska
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 25, 2008, 21:55:34 pm
Odnośnie LPG, to wg mnie pozostaje tylko kwestia dopasowania mixera.
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Lipiec 25, 2008, 22:02:37 pm
Dodam jeszcze,ze to kompletny silnik...

[ Dodano: 25 Lip 2008 22:18 ]
Kurna teraz sie przyjrzalem w ogloszeniu i jest napisane ESI...Ktos wie czy to nie blad?Byly ESI? Jesli byly to jaka jest miedzy nimi roznica?

[ Dodano: 25 Lip 2008 22:30 ]
Znowu zamotalem :P napisalem ESI i poprawilem na ESI a chodzilo mi o to czy to nie EFI czasem?
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Lipiec 26, 2008, 00:19:56 am
TakiMilek, jeśli jest sterczący do góry kolektor z napisem "EFI" i dużą przepustnicą to jest to wielopunkt. Wtrysk też ma dolot po prawej jak roverki a gaźnik po lewej tak jak polonezy OHV.
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Lipiec 26, 2008, 08:37:00 am
za 300zl to warto to kupic. EFI to wtrysk wielopunktowy, moze byc problem z upchnieciem tego pod maske ale moe bedziesz pionierem :P Baz do wtrysku wielopunktowego to najlepjej sekwencja albo BLOS. Twoje instalacja powinna sobie poradzic, potrzeba tylko odpowiedniego miksera i wiekszego parownika. U mnei poldkowy nie wyrabiał.

PS. Masz wszystkie potrzebne do przekladki elementy: lapy, miske?
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Lipiec 26, 2008, 09:13:30 am
Fistasz, nie nie mam na razie kompletnie nic.Dopiero zaczynam ale nigdzie sie nie spiesze. Z wielopunktem to chyba bedzie problem zeby przelozyc instalacje gazowa z monowtrysku

[ Dodano: 26 Lip 2008 09:14 ]
Zaraz wyjezdzam kupic ten silnik,jak sie nie zmiesci to bede go sprzedawal :D
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: CycuE30 w Lipiec 26, 2008, 09:22:28 am
Cytat: "TakiMilek"
Z wielopunktem to chyba bedzie problem zeby przelozyc instalacje gazowa z monowtrysku
nie będzie  :)
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Lipiec 26, 2008, 09:28:56 am
CycuE30, jestes pewien? No to sie bardzo ciesze :D a upchnac pod maske to sie chyba uda...najwyzej zrobie jakies wytloczenie :P
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Lipiec 26, 2008, 10:59:58 am
Cytat: "CycuE30"
Cytat: "TakiMilek"
Z wielopunktem to chyba bedzie problem zeby przelozyc instalacje gazowa z monowtrysku
nie będzie  :)


Prawda - nie będzie problemu. Trzeba tylko mikser do sierki EFI kupić
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 26, 2008, 11:06:47 am
Cytat: "e_gregor#1917"
TakiMilek, jeśli jest sterczący do góry kolektor z napisem "EFI" i dużą przepustnicą to jest to wielopunkt. Wtrysk też ma dolot po prawej jak roverki a gaźnik po lewej tak jak polonezy OHV.

??? Jezeli kolektor dolotowy jest po prawo jak w polonezie ,a wydech po lewo to jest to fordowski ohc montowany w polonezach. Kolektor wtryskowy tego silnika miesci sie w polonezie. KAZDY inny silnik R4 forda wyprodukowany przez ostatnie 40 lat ma kolektory odwrotnie(jak rover) w tym tez dohc forda montowany w sierrach/scorpio .Ten dohc najczesciej wystepuje na wtrysku choc trafiaja sie tez wersje gaznikowe z pocztku produkcji( maj 1989 kiedy zastapil ohc) Silnik ten równiez miesci sie do poloneza ale wymaga duzo wiekszych modyfikacji komory silnikowej jak i samego silnika a w zamian oferuje 100-125Km
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 26, 2008, 11:22:53 am
Cytat: "TakiMilek"
Fistasz, nie nie mam na razie kompletnie nic.Dopiero zaczynam ale nigdzie sie nie spiesze. Z wielopunktem to chyba bedzie problem zeby przelozyc instalacje gazowa z monowtrysku

[ Dodano: 26 Lip 2008 09:14 ]
Zaraz wyjezdzam kupic ten silnik,jak sie nie zmiesci to bede go sprzedawal :D


No Miłek z niecierpliwością czekamy na dogłębny opis co to za motóóór i jakieś fotki.

Teraz lato i długie noce to można rzeźbić w garażu, tudzież pod blokiem :)
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Lipiec 26, 2008, 11:32:56 am
Cytat: "Elwood#1887"
Jezeli kolektor dolotowy jest po prawo jak w polonezie


Sory Elwood ale dałbym sobie głowę uciąć że kolektor dolotowy jest w poldku OHV/OHC po lewej a nie prawej.
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 26, 2008, 11:40:27 am
A mi się jednak wydaje, że kol. dolotowy patrząc na mojego GSi czy Trucka jest po prawej...   :twisted:

///EDIT
Od strony silnika...
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 26, 2008, 12:00:29 pm
Cytat: "Multec"
A mi się jednak wydaje, że kol. dolotowy patrząc na mojego GSi czy Trucka jest po prawej...   :twisted:


No zależy od której strony patrzeć.
Skończcie temat, stron silnika.
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Lipiec 26, 2008, 12:20:30 pm
Cytuj (zaznaczone)
A mi się jednak wydaje, że kol. dolotowy patrząc na mojego GSi czy Trucka jest po prawej...


To w takim razie biegi zmieniasz lewą ręką? Bo ja w OHV miałem kolektor wydechowy po stronie reki zmieniajacej biegi a dolotowy po stronie reki włączajacej kierunki (bo widzę że pojecie prawe/lewe jest dla was tak skomlokowane jak dla użytkowników forum bravo girl czy tiny)
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Lipiec 26, 2008, 12:55:10 pm
strona lewa to strona kierowcy i nei ma tutaj zaleznosci z której sie patrzy. Zawsze w OHV, OHC kolektor ssacy jest  z lewej. Jesli w tym silniku jest inaczej tu jest to DOHC
 
Cytat: "TakiMilek"
Fistasz, nie nie mam na razie kompletnie nic.Dopiero zaczynam ale nigdzie sie nie spiesze

Zycze ci powodzenia i nie z ironią tylko szczerze. Ja gdybym nei mial oryginalnych łap i miski nie podjąl bym sie przekladki. Jesli to jest DOHC to szkoda zabawy, silnik delikatny i słaby w porównaniu z OHC.
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Lipiec 26, 2008, 17:19:46 pm
A wiec tak:jest 2.0 ohc EFI z wysokim ale jakze pieknym kolektorem :) ciezka ta bestia ;) to standardowe ohc forda z tego co wiem. Siedzial w sierze z 90 roku. Fotki podesle dzis wieczorem :) kto mi teraz powie co z tymi lapami?I wogole co jeszcze bede potrzebowal pozmieniac oprocz skrzyni?Chodzi mi o mechanike, bo z elektryka sobie poradze chyba
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Lipiec 26, 2008, 17:58:53 pm
najlepiej jakbys mial calą wiązke od sierry ale z schematem tez dasz rade. lapy musisz wyspawac od podstaw. Mam je na wierzchu to zrobie ci zdjecia i podam wymiary. Miske olejową tez musisz wyspawac, podobnie jak łape pod skrzynie i nową dwururke wydechu z miejscem na sonde lambda. Inna bedzie tez linka gazu. Masz w swoim szeroka chłodnice wiec problem ukladu chlodzenia juz zalatwiony. Zakup tez czujnik temp. wody od Rovera, zwykłego nei ma gdzie wkrecic. Pozostanie jeszcze licznik czyli musisz zrobic konwersje licznika Sierry i Poldka, chyba ze dorwiesz oryginalną przekładnie na skrzynie. Na koniec skrócenie wału napedowego. Dokładniej skrocenie go na odpowiednia dlugosc i dospawanie koncówki Forda. Tunel srodkowy tez trzeba bedzie przemodzic, wyciąc kawałek. Podobnie z osłoną tunelu.
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 26, 2008, 18:26:59 pm
Miłosz, najlepiej zajrzyj do tematu Fistasza o swapie 2.0 ohc do budy OHV  :wink: , tam jest dużo wiedzy praktycznej, porad, ciekawostek. Tam zadawaj pytania, bo tu zaraz ktoś zrobi porządek :)
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Lipiec 26, 2008, 22:07:28 pm
Ok,tak jak obiecalem wrzucam zdjecia silnika zainstalowanego w bagazniku ;) temat zamkniety,jak bede potrzebowal rad to poszukam na forum albo bede na priv sie odzywal.Dzieki


(http://img510.imageshack.us/img510/1600/dsc02752eb0.th.jpg) (http://img510.imageshack.us/my.php?image=dsc02752eb0.jpg)

[ Dodano: 26 Lip 2008 22:20 ]
(http://img239.imageshack.us/img239/6276/dsc02753tv8.th.jpg) (http://img239.imageshack.us/my.php?image=dsc02753tv8.jpg)
(http://img137.imageshack.us/img137/1970/dsc02754qi9.th.jpg) (http://img137.imageshack.us/my.php?image=dsc02754qi9.jpg)
(http://img66.imageshack.us/img66/6105/dsc02755zc1.th.jpg) (http://img66.imageshack.us/my.php?image=dsc02755zc1.jpg)
(http://img99.imageshack.us/img99/7388/dsc02756zu9.th.jpg) (http://img99.imageshack.us/my.php?image=dsc02756zu9.jpg)

[ Dodano: 26 Lip 2008 22:20 ]
(http://img239.imageshack.us/img239/6276/dsc02753tv8.th.jpg) (http://img239.imageshack.us/my.php?image=dsc02753tv8.jpg)
(http://img137.imageshack.us/img137/1970/dsc02754qi9.th.jpg) (http://img137.imageshack.us/my.php?image=dsc02754qi9.jpg)
(http://img66.imageshack.us/img66/6105/dsc02755zc1.th.jpg) (http://img66.imageshack.us/my.php?image=dsc02755zc1.jpg)
(http://img99.imageshack.us/img99/7388/dsc02756zu9.th.jpg) (http://img99.imageshack.us/my.php?image=dsc02756zu9.jpg)
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 27, 2008, 00:16:10 am
Cytat: "e_gregor#1917"
To w takim razie biegi zmieniasz lewą ręką? Bo ja w OHV miałem kolektor wydechowy po stronie reki zmieniajacej biegi a dolotowy po stronie reki włączajacej kierunki (bo widzę że pojecie prawe/lewe jest dla was tak skomlokowane jak dla użytkowników forum bravo girl czy tiny)

Dla mnie ssacy jest po prawej w ohc/ohv gdyz silnik ogladam z przodu maski i od przodu wiec  dolot mam po prawej. Ale widze ze niektórzy ogladaja silnik z miejsca kierowcy  8)

TakiMilek,  wiesz ze  silnik ktory kupiles to wersja odprezona(na rynek niemiecki) o mocy 100 Km? Linka gazu byc moze podejdzie od argenty 2.0 IE - z jednej strony pasuje na pedal poloneza a z drugiej przepustnica w fordzie ma  podobne sterowanie wiec trzeba tylko sprawdzic czy da rade
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Lipiec 27, 2008, 01:00:40 am
Elwood#1887,  nie nie mialem o tym pojecia...no ale nic, popracuje sie nad nim to sie cos z niego wycisnie :) Teraz mam problem jak to wstawic, potem sie bede martwil o koniki ;) masz moze jakies czesci ktore moglyby mi sie przydac do swapa? Albo chociaz cenne rady?

[ Dodano: 27 Lip 2008 01:03 ]
A tak wlasciwie to po czym rozpoznales jaki to silnik?
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Lipiec 27, 2008, 11:36:06 am
Elwood#1887, przeciez nei widzisz numerow silnika? Po samym roczniku moze byc ciezko dojsc jaki to silnik.
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 27, 2008, 13:37:04 pm
Nie musze widziec numerów ale to na 99 % N4B :) Wszystko macie tutaj :
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=15695&postdays=0&postorder=asc&start=195
TakiMilek, pierwsze co to poszukaj dodatkowych czesci ktore beda potrzebne -kolektor wydechowy bez recyrkulacji (albo usun to i w otwory wkrec sruby lub zaspawaj), sprawdz czy nie jest popekany w srodku- jak tak, szukaj odrazu innego. Bedziesz tez potrzebowal stabilizatora od rovera 1.4- to na poczatek. Jezeli myslisz o kuracji wzmacniajacej tego co masz to najprotszym i najtanszym wyjsciem w Twoim przypadku jest kupienie glowicy od silnika 1600 i zalozenie jej w celu doprezenia, gdyz obecnie stopien sprezania to okolo 8.5 :1 wiec dosc mizernie. Róznica sprezania pomiedzy wersja 100KM a 115 Km jest realizowana w tlokach wiec musialbys je wymienic wiec taniej jest zalozyc glowice z mniejszymi komorami spalania  :)  Oczywiscie w glowicy trzeba poprawic kanaly zeby to mialo sens.
W kwesti adaptacji to łapy zwymiaruje Fistasz, w silniku odkrec miske olejowa i smok oraz wymien stabilizator- musisz to przerobic w pierwszej kolejnosci -odpowiednio pociac i pospawac orginaly, inaczej silnik w ogole nie wejdzie w komore. Z silnika  odkrec wisco- tez nie wejdzie. Wal jest zwymiarowany  i zdjecia sa wiec bez problemu dorobia taki jak trzeba. Łape pod skrzynie dorobisz sam na podstawie fordowskiej, lub tak jak Bocian u siebie. MUSISZ tez albo podciac belke zawieszenia gdyz rozrusznik nie wejdzie albo skolowac maly rozrusznik z przekladnia planetarna -byc moze taki juz masz ,bo montowali je w własnie we wtryskowym ohc
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Lipiec 27, 2008, 13:44:23 pm
łapa pod skrzynie to male piwo :D łapy pod silnik postaram sie zwymiarowac jakos. Kiedys widzialem zdjecia silnika od Taunusa i tam łapy sa bardzo podobne do FSOwskich. Jak znajde to zarzuce.
o i jest:
(http://img185.imageshack.us/img185/7184/silnik2dg3rb0.th.jpg) (http://img185.imageshack.us/my.php?image=silnik2dg3rb0.jpg)
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 27, 2008, 14:02:08 pm
Bardzo podobne do lap fiata dohc  :) Kolektor wydechowy taki jak w fordzie transit
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Lipiec 27, 2008, 16:47:29 pm
moze na takich łapach najszybciej cos by sie urodzilo.
Tytuł: 2.0 OHC Esi...
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Lipiec 29, 2008, 00:04:19 am
No to wrocilem po krotkim urlopiku 2-dniowym spedzonym na moim jachciku :) a tak wogole to zapraszam na www.zagle.cba.pl wszyscy z PTK maja 50% znizki albo i wiecej jesli mi w jakikolwiek sposob pomoga przy tym SWAPie ;) silnik stoi juz w garazu,teraz biore sie za kompletowanie pozostalychczesci ktorych bedzie mi trzeba.
Pozdrawiam