FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: przemol1975 w Lipiec 27, 2008, 16:34:54 pm

Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: przemol1975 w Lipiec 27, 2008, 16:34:54 pm
Witam, kolejna ciekawostka. Problem - jak w tytule. Bywało, że sporadycznie klakson odpalał - trzeba było długo szukać na kierownicy miejsca ale, zawył. Teraz nic. Co zrobiłem - styk w kole kierownicy przetarty papierem - dodatkowo zwarcie kablami nic nie wywołało, sam sygnał jest sprawny - sprawdzany na krótko, przekaźnik i bezpiecznik OK, wiązka wydaje się ok,ale wiem  ,że coś nie przewodzi, bo miernik podłaczony na stykach przy klaksonie i po załączeniu klaksonu w kierownicy nawet nie drgnął. Gdzie szukać, jak leci ta wiązka nie mam schematu....gdzie najczęściej występuje usterka....dzięki za info!
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Lipiec 27, 2008, 17:04:11 pm
poza stykami w kierownicy masz jeszcze styki pod kierownica ale zeby do nich sie dostac musisz kiere calkiem zdemontowac tam sa takie dwie blaszki moze nie ma tam styku
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: przemol1975 w Lipiec 27, 2008, 21:12:15 pm
a widzisz, nie miałem o tym pojęciam wydawało się, że już więcej styków nie ma, trzeba tam zajrzeć....jaki to rozmiar klucza?
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Lipiec 27, 2008, 21:20:15 pm
z tego co pamietam 28 albo 32 jak odkrecisz kierownice to ujrzysz przelacznik zespolony od kuchni i dwie blaszki stykowe przeczysc je i odegnij zeby lepiej przylegaly do metalowego kolka w kierownicy od ich strony i to koleczko tez przeczysc powinno pomoc
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Buton w Lipiec 27, 2008, 21:24:02 pm
Klucz 24. Jeśli kierownica nigdy nie była zdejmowana, to trzeba się będzie trochę naszarpać.
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: matucha w Lipiec 28, 2008, 07:20:16 am
A może sam przycisk klaksonu? Miałem kiedyś to samo i wystarczyło papierkiem przelecieć. A raz przy składaniu to mi przewód między obręcze od klaksonu wszedł i też nie trąbiło.
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: przemol1975 w Lipiec 29, 2008, 13:46:57 pm
OK, był problem ze stykami pod kołem kierownicy, uświnione w jakimś smarze itd. odgiąłem, przeczyściłem i na razie gra. Ale... Mam pytania. W kole kierownicy od strony kolumny jest taka mała śrubka z nakrętką, do czego ona służy i drugie, na jaką odległość trzeba z powrotem nasunąć koło kierownicy. U mnie, po przykręceniu ponad nakrętkę wystaję jakieś 05, 07 cm gwintu, mam wrażenie że to trochę za mało, że powinna głębiej osadzić się na śrubie, ale z drugiej strony też tyle było zanim zdjąłem kierownicę....więc może jest OK, nie wiem....
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Adim w Lipiec 29, 2008, 14:04:18 pm
Cytat: "przemol1975"
mam wrażenie że to trochę za mało, że powinna głębiej osadzić się na śrubie

Jak klakson chodzi poprawnie i kierunki wyłączają sie po wyprostowaniu kierownicy znaczy że jest na właściwym miejscu.
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 01, 2009, 14:04:29 pm
Odkopię temat, bo u mnie nie ma klaksonu od dawna.
W końcu zmotywowałem się by to naprawić :)
U mnie sytuacja wygląda tak:
1. przekaźnik sprawny, prąd do niego dochodzi,
2. klakson sprawny - masa OK, spięcie kabli na przekaźniku załącza dźwięk,
3. między stykiem (prawym) pod kierownicą, a nóżką przekaźnika "85" jest przejście.
4. Kabel ze stałym "+" do nóżki "30" przekaźnika podłączony,
5. kabel zasilający sygnał dźwiękowy, podłączony pod nóżkę "87" przekaźnika.

Teraz mam pytania, bo niby wszystko według schematu, a nie trąbi :? :
1. jaki typ przekaźnika powinien być zastosowany do obsługi klaksonu - u mnie jest 541,
2. według podłączenia i schematu, to masa z przycisku na kierownicy powinna załączać przekaźnik - dobrze myślę, czy coś nie tak,
3. czy ktoś miał już taką przypadłość w autku?

Dla przypomnienia POLONEZ MR 89, przejściówka 1990 r.
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Daro w Luty 01, 2009, 16:24:17 pm
a czy podczas wciskania sygnału podpięciu próbowki pod + i pod 85 próbówk świeci?
spróbuj podać na żywca masę pod sterowanie 85

jesli przekaźnik ma wyjscie 87 to jest oki.
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 01, 2009, 19:54:50 pm
podanie masy nie uruchamia klaksonu, jutro dla pewności kupię nowy przekaźnik, bo normalnie zdurniałem. Styk który podaje masę pod kierownicę jest OK (po włączeniu miernika pod styk masowy i pod masę pojazdu jest przejście). Zastanawiam się, czy nie podać masy pod styk masowy kierownicy "na piechotę" - być może, że przy wieku auta i instalacji, po prostu jest zbyt duży opór :? - wtedy zobaczymy czy zatrąbi tak, jak powinien :?
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Daro w Luty 01, 2009, 20:14:27 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
podanie masy nie uruchamia klaksonu

no to przekaźnik masz do du.. najlepiepiej zamien z innym miejscami.
Cytat: "BARTEK#1925"
(po włączeniu miernika pod styk masowy i pod masę pojazdu jest przejście

to nie koniecznie świadczy o ciągłości obwodu. bo przez miernik idzie mały prąd.

jesli na 86 jest +12 a na 85 podajesz masę to i nie działa a na krótko jest oki  to ewidentnie przekaźnik
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 01, 2009, 20:26:12 pm
Jutro kupię przekaźnik. Jak mi się uda, to po jutrze założę i dam znać.
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Luty 01, 2009, 22:35:54 pm
A czy tam przypadkiem nie powinien być ten żółty przekaźnik sterowany masą? (542 jak dobrze pamiętam... )
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 01, 2009, 22:38:26 pm
Cytat: "Barnii"
A czy tam przypadkiem nie powinien być ten żółty przekaźnik sterowany masą? (542 jak dobrze pamiętam... )


no i to chyba tu jest pies pogrzebany. Od zawsze tam był "541" i nigdy klakson nie działał, tzn od ponad 5 lat  :roll:  No to wiem jaki mam kupić. Dzięki Barnii :D
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Luty 01, 2009, 23:00:20 pm
Zmostkuj pin 30 i 86, też powinno działać :)
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 02, 2009, 12:31:50 pm
A może mi ktoś podać typ tego przekaźnika, mam na myśli numer.
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 02, 2009, 19:32:44 pm
jutro rano spróbuję i dam znać :)

matucha#1931, masę która ma sterować mam pod "85", tak jak na schemacie :wink:

[ Dodano: 2009-02-02, 19:33 ]
Cytat: "matucha#1931"
sprawdź czy masa idzie na nóżkę 85 czy 86. Żeby działało, to na drugiej z tych nóżek musi być na stałe +12V.


czyli tak jak napisał wyżej Barnii :D

[ Dodano: 2009-02-03, 13:00 ]
No i nie było trzeba nawet zmieniać przekaźnika.
Wedle podpowiedzi Kolegi Barnii zmostkowałem styk "30" i "86".
Klakson działa jak oszalały :P

Dzięki za pomoc :D
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Luty 06, 2009, 09:48:16 am
Cytat: "BARTEK#1925"
Odkopię temat, bo u mnie nie ma klaksonu od dawna.
W końcu zmotywowałem się by to naprawić :)
U mnie sytuacja wygląda tak:
1. przekaźnik sprawny, prąd do niego dochodzi,
2. klakson sprawny - masa OK, spięcie kabli na przekaźniku załącza dźwięk,
3. między stykiem (prawym) pod kierownicą, a nóżką przekaźnika "85" jest przejście.
4. Kabel ze stałym "+" do nóżki "30" przekaźnika podłączony,
5. kabel zasilający sygnał dźwiękowy, podłączony pod nóżkę "87" przekaźnika.

Teraz mam pytania, bo niby wszystko według schematu, a nie trąbi :? :
1. jaki typ przekaźnika powinien być zastosowany do obsługi klaksonu - u mnie jest 541,
2. według podłączenia i schematu, to masa z przycisku na kierownicy powinna załączać przekaźnik - dobrze myślę, czy coś nie tak,
3. czy ktoś miał już taką przypadłość w autku?

Dla przypomnienia POLONEZ MR 89, przejściówka 1990 r.

a styki na kierunkowskazach?? dochodzą do pierscienia na kierownicy??
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Luty 06, 2009, 10:27:04 am
fazer151,
 
Cytat: "BARTEK#1925"
Wedle podpowiedzi Kolegi Barnii zmostkowałem styk "30" i "86".
Klakson działa jak oszalały
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Luty 06, 2009, 18:14:10 pm
przeprasam nie doczytałem nom bo u mnie też to było powodem gdyż kupiłem sobie nowy przełącznik zespolony i niedosięgał kierownicy blaszkami jak dolutowałem nowe to też gra jak oszalały pzdr
Tytuł: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Inka w Luty 06, 2009, 18:20:55 pm
ja proponuję sprawdzić czy przy samym klaksonie oba druciki są wpięte ;)
Tytuł: Odp: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: morozaw w Czerwiec 16, 2013, 16:28:50 pm
Witajcie, wybaczcie za odkop, ale po co zakładać nowy wątek.
Mam podobny problem u siebie.
Klakson miał problemy z działaniem, czasami łapał, czasami nie łapał, w końcu zamilkł.
Obecnie klakson nie działa w ogóle. Mam wrażenie, że jednak nie jest to wina przycisku w kierownicy, gdyż po wciśnięciu przycisku klaksonu - słychać jakiś cykający przekaźnik.
Czyli co dalej po drodze mogło się zepsuć?
Po przeczytaniu wątku sam już zdurniałem i nie mam pojęcia co i w jakiej kolejności dalej posprawdzać.
Mierniki posiadam, ale nie jestem zbyt biegły w tej instalacji elektrycznej.
Tytuł: Odp: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Czerwiec 16, 2013, 18:15:55 pm
może nie wina klaksonu tylko pająka/////
w pająku ( przełącznik pod kierownicą) masz takie dwie blaszki , może się ułamały i stad twoje problemy. Przerabiałem ten temat dawno temu , u mnie okazało się że blacha się ułamała i nie było styku. Nie bawiłem się w lutowanie itp tylko przerzuciłem drugi pająk.
Tytuł: Odp: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: morozaw w Czerwiec 16, 2013, 18:44:30 pm
Powiem szczerze, że mam wrażenie, że przycisk klaksonu jest OK, nawet po delikatnym przyciśnięciu klaksonu słychać cykający przekaźnik z okolic skrzynki bezpieczników, czyli wskazywałoby to, że przycisk w kierownicy jest OK, chociaż nie wiem jak to jest rozwiązane w poldolocie.
Tytuł: Odp: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: Krafter w Czerwiec 16, 2013, 20:00:47 pm
Syrenkę podłączyć "na krótko" do akumulatora i zobaczyć czy wyje. Może ona padła?
Tytuł: Odp: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: morozaw w Czerwiec 16, 2013, 21:12:39 pm
Możesz odpowiedzieć które cacko to klakson?

(http://i.imgur.com/6zLxFtT.jpg)

To po prawej czy od lewej?
Domyślam się, że jedno jest od immobilajzera, a drugie od klaksonu?
Tytuł: Odp: Brak klaksonu
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Czerwiec 16, 2013, 21:18:14 pm
yhmmmm klakson w tym sprzęcie masz umiejscowiony z przodu przed chłodnicą/.