FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Grzesiek w Lipiec 28, 2008, 21:15:53 pm
-
Czy wie coś ktoś na ten temat jak powszechnie wiadomo robię ohv na maxa zamiast dochca ale to w innym temacie ta dyskusja chciałbym się dowiedzieć więcej o fazowaniu rozrządu pod osiągi tz. przestrojeniu go, co i jak?
-
ja osobiscie tego jeszcze nie stosowalem ale podobno mozna przesunac na malym kolku rozrzadu wciecie na klin o 4mm w lewo. moj ojciec to kiedys stosowal w DF i PN jak jeszcze bawil sie w mechanike.
-
Fazowanie rozrządu najlepiej przeprowadzac w silniku dohc -masz wtedy mozliwosc ustawic oba walki niezaleznie wzgledem siebie i wzgledem ukladu korbowo tlokowego. Zarówno w silniku ohc jak i ohv mozliwosci te sa ograniczone gdyz mozesz zmienic tylko i wylacznie wydech i dolot o ta sama wartosc wzgledem reszty. Zeby zmienic fazy wydechu wzgledem ssania musialbys wykonac nowy walek rozrządu. Oczywiscie mozna to zrobic ale jest to typowy przerost formy nad trescia.
-
zwłąszcza ze swiątek ceni wałek do ohv ok 350zł wg cennika na stronie
-
fazowanie można wykonać na dużym kole rozrządu , wieczorem wkleję foto jak to wygląda , trzeba powiercić nowe otwory i zaznaczyć nowy punkt do ustawiania rozrządu . Na jednym kole z tego co patrzyłem powinno sie zmieścić ze 6 nowych otworów wiec można sobie przyspieszać (poprawia dół) lub opóźniać (poprawia gore) np co jeden stopień i sprawdzać efekty .
-
a dało by radę w Roverze "poprawić dół"
-
sory ze nie ma fotki ale zapomniałem , tak na marginesie właśnie wróciłem z garażu (2:20) . Co do rovera to tam jest dohc i tam sie wszystko da zrobić należy jednak pamiętać ze wszystko pociąga za sobą jakieś konsekwencje , poprawiasz dół psujesz górę a diesla i tak sie z tego nie zrobi , pyzatym w roverze to już trzeba by trochę inaczej do tego podejść i zrobić regulowane kółka
-
no tak tam nie ma śrub po bokach tylko prawdopodobnie na klin( niewiem nie rozbierałem, widziałem z zewnątrz) bo przestawienie paska o jeden ząbek to bezie za dużo
chyba żeby zrobic drugi kanałek na klin, ale to cieżkie do precyzyjnego wykonania i w sumie nie wiadomo co sie stanie. przydał by sie drugi komplet kołek do popróbowania
-
trzeba modzic typowo regulowane , 3 noce myslenia , rysunek techniczny , tokarz i sa , tylko mam nadzieje ze roverowe koleczka sa stalowe lub alu bo zeliwne potrafia pekac
a tu foty na tym kole jeden otwor jest bodajże 3 + a drugi 3-
(http://img147.imageshack.us/img147/2386/20080801388qv8.th.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=20080801388qv8.jpg)
(http://img247.imageshack.us/img247/1204/20080801389tv3.th.jpg) (http://img247.imageshack.us/my.php?image=20080801389tv3.jpg)
sory ze te foty takie kijowe , z telefonu
-
Dzięki a pyzatym fajny kol ssący z czego on jest?
-
z poloneza świętego ale po lekkich tuningach
-
planujesz jakiegos standalone ?
-
Jednak wole gaźnik ale nie zrozumiałem o co ci chodzi wytłumacz lepiej?
-
chodzi mi o programowalny komputer , megasquirt / vems itp . No ale gaznik tez jest spoko droga
ps.
moze cos z moto bys dopasowal , tanie to jak psy :)
-
Myślałem o tym meg lecz myślę nad gaźnikiem szczególnie boczniaku i zrobienie przejściówki ohv :wink:. Z moto tz?
-
Z motocykla.
-
Lecz o co chodzi z motocykla
-
gaźniki , dużo tańsze od weberów itd , tylko ze trzeba by sie pogłowić przy regulacjach bo ścieżki nie poprzecierane . Wydaje mi sie ze takie gaźniki z jakiejs cbr 99r sa lepiej zaprojektowane webery . Odrazu mowie ze na gaznikach znam sie srednio , wrecz malo :d ale był Swift w gsmp chyba i dosyć to latało
-
Poszukam może taniej wyjdą mnie niż te weberki 40