FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: 88ii88 w Lipiec 29, 2008, 23:14:53 pm

Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: 88ii88 w Lipiec 29, 2008, 23:14:53 pm
POLONEZ 1,6 GLI gazowa inst.     Na biegu jałowym zamiast 1000 obr./min utrzymuje 2000 obr./min.       Ale jak go przyduszę czyli obniżę mu obroty prubując leko ruczyć z drugiego biegu - to obroty wracają na 1000 obr./min.   Gdy zwiększę obroty  to znów nie chce sam zejść poniżej 2000 obr./min
 Przeczytałem wszystkie posty dotyczące tego tematu lecz nadal nie wiem nic...
Proszę o pomoc!!
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Lipiec 29, 2008, 23:25:58 pm
silniczek krokowy

a jesli chodzi o to czy było-to było
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Lipiec 30, 2008, 08:08:06 am
ewentualnie potencjometr:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17769&postdays=0&postorder=asc&highlight=obroty&start=0
Tematu z krokowcem nie znalazłem  :|
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Lipiec 30, 2008, 13:06:59 pm
no dobrze jak nie ma tematu z krokowcem to by go sprawdzić-gdy silnik sie nagrzeje i trzyma obroty te 1000 to odłaczyc krokowca i gazowac- jesli nie bedzie sie zawieszac na jakis zawysokich obrotach i bedzie wszystko ok znaczy ze on.

najprawdopodobniej jest zabruzony lub mocno zuzyty i sie zacina, ew. połaczenia elektryczne nie sa dobre i nie zawsze dostaje sygnał.

trzeba sprawdzic i poten usunąc usterkę, oczyszczanie silniczka na dluszą mete niewiele da, pasowało by dac inny/nowy
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: 88ii88 w Lipiec 30, 2008, 13:23:57 pm
dzięki za info !
czyli krokowiec lub potencjometr położenia przepustnicy mam w pierwszej kolejnosci do sprawdzenia.
acha! zapomiałem dodać,że na zimnym silniku wszystko jest OK! - a zbyt wysokie obroty pojawiają się dopiero przy nagrzanym silniku.
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Lipiec 30, 2008, 14:30:00 pm
aa

to powiedz jeszcze czy ci duzo pali i dobrze chodzi oprócz tego ze trzyma wysokie obroty
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Lipiec 31, 2008, 15:27:36 pm
to moze byc jeszcze czujnik tem cieczy chłodzącej do kompa
( poprawcie mnie jesli sie myle bo jest to gli)
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 31, 2008, 18:00:12 pm
Cytat: "Zoltanno#1930"
to moze byc jeszcze czujnik tem cieczy chłodzącej do kompa
( poprawcie mnie jesli sie myle bo jest to gli)

jest cuś takiego ;) i do boscha kosztuje majątek :|
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: 88ii88 w Sierpień 01, 2008, 13:19:09 pm
Witam ponownie! CZUJNIK TEMPERATURY CIECZY CHŁODZĄCEJ bardzo by mi pasował na sprawcę gdyż obroty skaczą TYLKO od 90 stopni.( przy nierozgrzanym silniku wszystko jest OK! )  Czyli tak na chłopski rozum uszkodzone jest coś co ma związek z temperaturą płynu.
Ale......czy ten czujnik jest podłączony do komputerka? Bo wg. schematu elektrycznego przewód od czujnika temperatury płynu prowadzi tylko do wskaznika temperatury na zestawie wskazników.  Więc bardzo proszę o info: "CZY CZUJNIK TEMP.MA POŁĄCZENIE Z KOMPEM?"
Tytuł: Za wysokie obroty na biegu jałowym.
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Sierpień 01, 2008, 17:43:55 pm
tak masz wtrysk abimexa to nie wiem, natomiast w boschu masz na obudowie termostatu dwa czujniki, ten bliżej ciebie jest do kompa (większe wtyczka jakby)