FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: wojtis_1990 w Sierpień 05, 2008, 15:16:24 pm
		
			
			- 
				Jechalem sobie spokojnie 70 km/h i wskazówka prędkościomierza zaczęla wariować. Zatrzymala się przy 65 km/h i spadla do zera. Nie wiem teraz jak to naprawić bo wogóle nie wiem ile jadę ?
 Ma ktoś jakiś pomysl ?
- 
				spadla/zerwałą sie  linka predkosciomierza -rozbierz szafe to zobaczysz
			
- 
				A jak już wymienisz linkę i dalej prędkościomierz nie będzie działał to znaczy,że do wymiany 'ślimak' a to kosztowna sprawa. :P (Jak już zapewne zdążyłeś się zorientować Twój temat nie podpada pod 'Elektryke') :P
			
- 
				wojtis_1990, jak już kupisz linke to upewnij się że masz ją dobrze wsadzoną w skrzyni. najlepiej dla pewności przejechać się bez licznika żeby widzieć czy linka się kręci. jeśli nie to ślimak, a tu życzymy powodzenia. jeśli się kręci to dobrze wciś w licznik i nie ruszaj bo te plastiki lubią pękać :)
			
- 
				witam ! Odnowie temat
 
 Jechałem ok 90 km/h i wskazowka predkosciomierza spadla do 0. Rozkręciłem gorny daszek, wyciagnalem licznik i linka jest dobrze przymocowana do zegara, zciagnalem liczniki i w czasie jazdy linka sie nie kreci. Co to może być ? Jak sprawdzić czy gdzies poszla linka, jak ją wyciagnąć i gdzie jest 2 gi koniec linki. Prosze o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam
- 
				drugi koniec linki masz przy skrzyni biegów
			
- 
				Ślimak do wymiany.
			
- 
				wiec raczej sam tego nie naprawie ;/ 
 
 Bedzie pasowal ten slimak ? i czy to napewno wina tego slimaka ?
 link (http://allegro.pl/item704377842_125p_polonez_naped_licznika_slimak_reduktor.html)
 
 Wiecie jak wyciagnac linke ? potrzeba do tego kanalu ? ciezko dostac sie do tego miejsca w skrzyni ? moze gdzies w srodku w pancezu sie przetarła i walnela ? dodam, ze wkazowka licznika skakala na pare mm przy wzroscie predkosci.
- 
				Linke można wyciągać siedziąc w kabinie i nawet nie brudząc rąk, odpinasz / odkręcasz linkę od licznika i poprostu ją wyciągasz(linkę nie pancerz) .
 
 A co do wymiany całej linki z pancerzem to wystarczy jakiś chodnik a z kanałem będziesz miał lajcik , linka mocowana jest do skrzyni z lewej strony , mniej więcej pod fotelem kierowcy , napewno zobaczysz .
 
 Przerabiałem ostatnio podobną sytułację ,u mnie poprostu urwał się łepek tej linki.
- 
				Najpierw sprawdz linke , a dopiero pozniej zabieraj sie za slimak. Z nimi trzeba uwazac , bo maja rozne przelozenia w zaleznosci od przelozenia mostu.
			
- 
				W dodatku oznaczenia są raczej trudno odczytywalne, a samego reduktora/ślimaka bez opuszczenia skrzyni się nie wyjmie - niestety przetestowałem ów fakt...
			
- 
				Problem rozwiazany
 Linka poszła w okolicach slimaka, kupilem nowa linke z pancerzem za 20 zł. Robota prosta ale warto skorzystac z kanału ułatwia dojscie do slimaka. Warto zrobic samemu, mechanik zapewne wymienil by linke i slimak zeby wiecej skasowac wiec pieniazki w kieszeni ;] Pozdrawiam i dzieki za pomoc
- 
				
 a samego reduktora/ślimaka bez opuszczenia skrzyni się nie wyjmie - niestety przetestowałem ów fakt...
 
 
 Bredzisz.
 Wyjmowałem ślimak jak linka złamała się w jego wnętrzu a właściwie to nie sama linka tylko ten plastikowy "końcówkolinkopodobny" cycek wychodzący z czujnika prędkości w Abimexie. Normalnie chodzi. da sie, cieżko jest (ale dobry klucz i pójdzie) ale da się. Słabo się starałeś ;)
- 
				U mnie nie chciał  - opierał się o blachę tunelu i sporo mu jeszcze brakowało do wysunięcia,.. (Na pewno mówimy o tym samym?)
			
- 
				Bo faktycznie się nie da się bo się opiera o tunel się ale wystarczy odkręcić śruby podpory skrzyni i skrzynia wtedy będąc swobodniejszą może ustąpić troszkę miejsca odchylając się na bok się i napędzik-ślimaczek wyskakuje...
 Właściwie to chciałem ponarzekać na twórców stu rodzajów tych napędów na złość użytkownikom ale późno już jest i nie będę nudził bo pewnie i tak nikogo to nie interesuje...................
- 
				u mnie bylo malo miejsca, raczej watpliwe ze bym go wyciagnął. Ale skoro kolega mowi ze mu sie udalo to trzeba uwierzyc ;]
			
- 
				
 U mnie nie chciał - opierał się o blachę tunelu i sporo mu jeszcze brakowało do wysunięcia,.. (Na pewno mówimy o tym samym?)
 
 
 
 Dokładnie tak jak mówi kolega DF.
 Luzujesz podporę skrzyni, ta się ugina tylną częścią (przegub, wał itd) i da się wyjąć.
- 
				a mam takie pytanie, mam licznik od szerokiego caro a ja mam przejsciowke (no przerobiona na caro). CZy nie bedzie mnie to oszukiwało? te slimaki czy cos sie nie roznia?
 jakos tez nie dziala mi predkosciomierz...
- 
				a mam takie pytanie, mam licznik od szerokiego caro a ja mam przejsciowke (no przerobiona na caro). CZy nie bedzie mnie to oszukiwało? te slimaki czy cos sie nie roznia?
 jakos tez nie dziala mi predkosciomierz...
 
 Różnią się ilością zębów w zależności od mostu.
- 
				a to bedzie o duzo kantowało? Mniej wiecej ile?
			
- 
				No generalnie tak i nie, sam oceń most 3,9 na 13cal kółkach i most 4,1 na 14 calowych.
			
- 
				a co ma rozmiar felg do tego? raczej nic.. jesli juz to rozmiar opon, aczkolwiek 185/65 R14 to tosamo co 185/80 R13
			
- 
				to szerokie caro (nie plusy tylko zwykle tamten z ktorego bralem chyba byl z 94) miali kola 14" i inne przelozenie niz waskie? :| watpie..
			
- 
				to szerokie caro (nie plusy tylko zwykle tamten z ktorego bralem chyba byl z 94) miali kola 14" i inne przelozenie niz waskie? :| watpie.. 
 pisałem 4,1 i 14 ponieważ takie są w trucku :)