FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Grzesiek w Sierpień 08, 2008, 10:29:50 am
-
Witam chciałem trochę pobawić sie z gaźnikiem i prze polerować go prze polerowałem na lustro gardziele pokrywy rozpylacze zwężki przepustnice i kanały między przepustnicami
Odpalam go i co nie trzyma obrotów obroty jak trzymam gazem wariują nastawy to 135 na 1 na 2 155 rurki to obydwie f30 220 zwykle osiągał najwyższe obroty na pełno bogatej mieszance zrobione w nim jest kolektor od 125p z zaślepionym kanałem zubożania kanały spasowane z kolektorami i lekko prze polerowane.Co robić aby faktycznie podnieść osiągi i aby tak nie wariował bo chyba tylko zostaje sie kupno nowego gaźnika :( A jeśli bym kupił to co mogę w nim robić?Aby podnieść choć troszeczkę osiągi lub elastyczność
[ Dodano: 08 Sie 2008 10:44 ]
(http://img137.imageshack.us/img137/102/sl371106qr7.jpg)
(http://img112.imageshack.us/img112/9428/sl371105gr4.jpg)
[ Dodano: 08 Sie 2008 13:18 ]
Oj błąd nastawy gaźnika tam napisałem chodzi oto ze jak trzymam go na gazie to skaczą mu obroty a jak puszcze gaz w ogóle nie trzyma no i słychać przytłumiony syk jakby był nieszczelny tz. bez puszki lecz wszystko jest szczelnie a jelsi przykryję połowę wlotu powietrza na puszce to wzrastają sporo obroty i pracuje równiej
-
No to dałeś czadu,układu dolotowego nie poleruje sie na lustro ponieważ to niepomaga a wręcz utrudnia parowanie paliwa i powstawanie dobrej mieszanki.Poleruję się tylko na lustro wydech.A do dolotu to chyba njdrbniejszy papierto 200 i rbić yak ,żeby ryst były prostopadłe do kierunku wlotu mieszanki.Poztym trochę daje porządne spasowanie dolotu,żeby niebyło kantów i ostrych uskoków.
-
Dzięki idę na szrot kupić gaźnik
-
ale po co od razu na szrot? jak masz już trochę porobiony ten gaźnik to nie ma sensu zabierać się za drugi, chyba, że nie poradzisz sobie ze skaczącymi obrotami. na złomie też nigdy nie wiesz co trafisz.
zrób tak jak mówi mareks#1181, poniżej rozpylaczy zrób poprzeczne rysy papierem ok. 200.
a odnośnie samych falujących obrotów sprawdź czy gdzieś nie łapie lewego powietrza i czy któraś dysza nie przytkała się jakimś paprochem.
-
OK to może by ktoś opisał co można zrobić w gaźniku jakieś sztuczki co dokładnie polerować z zwężek to najlepiej 26 i 26 dać rurki mam już obeznane dwie f30 220 dysze 1-135 lecz myślę nad 140 i na 2-155 przypilnować na skrzydło rozpylacz prze polerować pokrywę z prążków co jeszcze można zrobić w nim?
-
na 26 i 26 oraz głownych dyszach 135 to bedzie buczeć a nie jechac
[ Dodano: 2008-08-09, 10:49 ]
dysze poietrza na pierwszym daj 200 wtedy powinno to troche podciągnac. oraz ustaw dobrze mieszankę biegu jałowego.
mój gaznik w wersji sport miał gardziele 26-26 dysze paliwa 145-155 dusze powietrza 200-240
spalanie hmmmmmm :D ile wlejesz róznica w mocy była. pierścienie tłokowe wytrzymały 10tyś takiej jazdy
-
szukaj dysz wykonanych fabrycznie, dysze paliwowe wykonane sa z dosc duza dokladoscia. otwor w dyszy paliwowej jest stozkowaty. dysze powietrza nie wymagaja takiej dokladnosci- (+ - 10%). sa dysze pliwowe 145- stosowane byly w ll przelotach, dysze 155 tez byly w ll przelotach. dysze powietrza mozesz sam zrobic odpowiednimi wiertlami. cyfry oznaczaja srednice otworu w mm. tylko rosjanie podawali przepustowosc dysz, wlosi oznaczaja srednice otworu.
-
no tak a skąd dostać takie wierteł ka? I gdzie można jeszcze kupić dysze paliwa?
[ Dodano: 10 Sie 2008 08:19 ]
na 26 i 26 oraz głównych dyszach 135 to będzie buczeć a nie jechać
Tz. w Jakim sensie buczeć zalewać czy że mu za mało
-
bedzie za malo paliwa w stosunku do ilosci powietrza. zwiekszenie srednicy gardzieli glownej spowoduje zmniejszenie podcisnienia w niej, mniejsze podcisnienie zassie mniejsza ilosc paliwa.
-
A po dwie 26 na 1 140 na 2 155 na 1 200 a na drugi 230 to dobry nastaw czy lepiej już na 1 dać 150?
-
sprobuj zrobic tak jak Van#1860 pisze.
-
nie mam 145 i 240
-
to kup wiertla co 0,1 mm i rozwiercaj recznie. ja zawsze rozwiercam recznie.
-
26 na dwa 1-150 2-155 rueki 1-200 2-230 i jak jedzie bez gazu i nagle mu przydusze zaczyna piszczeć na suchym asfalcie nieźle :twisted:
-
dysze 240 i 200 można dostać w zestawie naprawczym do żuka. oraz wykręcić z gazników fiata sterowanych podcisnieniem. dysze paliwa radze szukać orginalne. to co można kupić szybko traci wymiar i leje.
jezeli bedzie się dławił przy nagłym depnięciu zamontuj mu inną dyszę przyspieszenia(tą co wtryskuje paliwo do gardzieli)
-
A chodzi ci o ten kranik ?
-
dokłądnie
też są kraniki z rózną wielkością dyszy
-
Na większa?
OK,a teraz powiedz dokładniej jak to z tymi nastawami na 1 i na 2 po 26 na 1-145 i 200 na 2-155-240? :|
-
a jaka jest różnica między rurkami emulsyjnymi f30 i f35? i na który przelot ma iść większa dysza powietrza, bo wg. książki na pierwszym przelocie seria daje 230, a druga 200. dodam, że mam dwie gardziele 26, na gazie chodzi mi pięknie, a na benzynie nie mam dołu... troche szarpie... chcę dać główną dysze paliwa dla I przelotu 145, dla II 155 i właśnie mam dylemat jak wkręcić dysze powietrza i w krórych rurkach emulsyjnych.