FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: bisz w Sierpień 10, 2008, 14:40:01 pm
-
Wiadomo w poldkach i fiatach spotyka sie 2 kolektory ssace,taki w ksztalcie // oraz bardziej okragly. Czy ktos jakkolwiek stwierdzil lepszosc ktoregos nad ktoryms ? czy warto zamienic jeden na drugi jezeli sie ma mozliwosc ?
-
jeśli chodzi o ssący to tylko okrągły, kwadratowy to jest zemsta jakiegoś inżyniera,
-
Kolektor ssący - od fiata 125p 1500. Ma największe kanały i jest ładnie obrobiony.
Kwadrat z podlka MR96 ma jednązaletę. Jest ciężki i można go sprzedać na skupie złomu kolorowego. Innych zastosowań brak.
Na fiatowskim jest dużo lepsza góra. silnich chce sie wkręcać. Dół (elastycznosć) bez zmian.
-
zaślepić w dowolnie wybrany przez siebie sposób, najlepiej zaspawać, najłatwiej wkręcić dużą śrubę i obciąć niepotrzebny koniec, improwizuj chłopie. :P
oryginalnie w tym otworze jest tłoczek ze sprężynką i nie otwiera on drugiej przepustnicy tylko powyżej pewnych obrotów otwiera zasysanie oparów z odmy.
-
no ok... a co z podłączeniem wszystkich przewodów żeby było tak jak należy?
p.s. śruba i poxipol mogą być? :mrgreen:
-
Ja ostatnimi czasy dokładnie 2 dni temu montowałem okrąglak minimalnie czuć jakbyś stracił duł i dynamikę ale tylko na biegu jałowym a podczas jazdy czuć o wiele większą różnice w jeździe pierwszy raz jak mi się toczył i depnąłem mu nagle po gazie zapiszczał mi na suchej i czystej kostce może to niebył pisk stulecia ale to było coś króciec na podciśnienie lpg wywierciłem na foto widać później na gwintownikiem nagwintowałem kumpel
używał twardszych śrub i jakoś wkręcił to szczelnie a ten otwór to zalałem żywicą oto fotka.Reszta to dłuży przewód do serwa i do wody ten niżej.
(http://img111.imageshack.us/my.php?image=zdjcie06kt0.jpg)
Dla tych co niewiedzą foto nie wiem czemu link
http://img111.imageshack.us/my.php?image=zdjcie06kt0.jpg
[ Dodano: 12 Sie 2008 14:03 ]
Z tego kwadraciaka 6 wykręcasz kruciec
[ Dodano: 12 Sie 2008 14:05 ]
Jak chcesz zorbie lepsze fotki
-
Grzesiek32211, wsfib.tomasik@gmail.com - mógłbym prosić o przesłanie instrukcji montażu i fot na ten adres? Dziękować wery wery macz :mrgreen: :mrgreen:
-
Tylko po co wiercić drugą dziurę w kolektorze? Otwór pochłaniania par paliwa można lekko powiększyć i wkręcić w niego króciec i po sprawie.
-
bo ten od lpg ma być jak najbliżej 1 kanału i musi mieć swoją średnice w której pochłaniane jest podciśnienie tak opisali mi ci od lpg i rzeczywiście niema kłopotu :mrgreen:
[ Dodano: 12 Sie 2008 22:50 ]
No to mam firefoxa :lol:
-
Ja ostatnimi czasy dokładnie 2 dni temu montowałem okrąglak minimalnie czuć jakbyś stracił duł i dynamikę ale tylko na biegu jałowym a podczas jazdy czuć o wiele większą różnice w jeździe
A kanały w głowicy powiększyłeś do 32mm czy zostawiłeś polonezowe 29mm?
-
Powiększone mam do 35 i w kol też
[ Dodano: 12 Sie 2008 23:30 ]
Poszedł opis ;d
-
Podciśnienie dla reduktora po prostu musi być. Nie jest ważne jak jest silne i gdzie jes wpięte w kolektor.
Kolektor ze 125p najlepiej przerobić tak: W otwór tłoczka wkręcić śrubę z gwintem drobnozwojnym do oporu, uciąć na równo. Króciec już jest, można ew go przewiercić wiertłem dla oczyszczenia.
-
a ja mam inne pytanie co z otworem wodnym w głowicy?? Bo chyba ten kolektor ze 125p nie ma płaszcza wodnego.
-
jak jeździsz częsciej na gazie to lepszy jest ten bez otworu (podgrzewanego kolektora zato na benzynie może ci więcej palić
-
to że gaz się lepiej miesza z powietrzem i nie potrzebuje grzania to jest oczywiste mnie interesuje co zrobić z tym otworem kolektor go zakryje ?? trzeba zaślepiać?? czy to nie zaburzy obiegu wody w głowicy ??
-
a ja mam inne pytanie co z otworem wodnym w głowicy?? Bo chyba ten kolektor ze 125p nie ma płaszcza wodnego.
jak nie ma jak ma.
-
To jak w końcu z tym kolektorem od DF ma on ogrzewanie płaszczem wodnym czy nie? Bo tak jak widzę na zdjęciu u Grześka3221 to ten króciec jest do podciśnienia a np u mnie w poldku w kwadratowym kolektorze do podobnego króćca mam podłączone ogrzewanie parownika. I jeśli bym założył kolektor od DF to gdzie sie wtedy podpiąć z ogrzewaniem parownika?
-
:wink:
(http://img377.imageshack.us/my.php?image=beztytuuve1.jpg)
[ Dodano: 16 Sie 2008 09:53 ]
(http://img377.imageshack.us/img377/2594/beztytuuve1.jpg)
-
Dzięki za fotkę Grzesiek32211 . Mam ochotę sobie taki założyć żeby się przekonać czy jakaś poprawa będzie ale nie bardzo widzi mi się powiększanie otworów w głowicy. Zakładał może ktoś z was bez powiększania? Jeśli tak to daje to jakiś efekt czy szkoda fatygi?
-
Jak powiększysz je i zwiększysz troch paliwo to na pewno odczujesz różnicę podczas jazdy o a u ciebie robią dżemy Łowicz? :mrgreen:
[ Dodano: 16 Sie 2008 11:54 ]
Lubie je :P
-
Grzesiek32211, czy Twój kolektor jest taki jak ten??
http://www.allegro.pl/item416603720_kolektor_ssacy_fiat_125p_polonez.html
bo mi się wydaje, że toche się różnią, czy to możliwe? a jak się różnią to który jest lepszy? czy ten z allegro też jest lepdzy od kwadraciaka??
-
Tak Grzesiek32211 nawet tak się złożyło że pracuję w tej firmie :) A jak ze spalaniem przy powiększonych otworach nie zwiększa się? Chodzi mi o LPG bo benzyny to w ogóle nie używam
-
Na pewno się zwiększy tak mam taki jak w linku
-
Ten w linku to jest kolektor od poloneza średnica dolotu 29mm. Od DF jest podobny ale ma średnicę 32mm, więc mniej do zbierania jeśli ktoś ma ochotę sobie zwiekszyć średnice dolotu.
Kolektor DF przystosowany do wtrysku BOSCHA:
(http://images32.fotosik.pl/202/2d93402744586538m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2d93402744586538)
-
O nieźle dziwne bo mój miał 35 lub 38mm nie pamiętam ale nie miał 32 więcej i to nie było widać przeróbek ani powiększeń kanału a bym na pewno to zobaczył facet gadałem z nim to mówił ze niby takie wychodziły i były lepsze ciekawi mnie czy opłaca się z tego kupić głowice niby oryginalna od tego egzemplarza i to w dobrym stanie za 50zł
[ Dodano: 16 Sie 2008 20:04 ]
Mam gdzieś nawet fotkę na kompie z suwmiarką!
[ Dodano: 16 Sie 2008 20:06 ]
A teraz czytałem i zaciekawił mnie jeden artykuł
Kilkanaście lat temu odkryto stosunkowo prostą metodę poprawy osiągów silników spalinowych. Badania dowiodły, że „długi” kolektor ssący wpływa korzystnie na poprawę charakterystyki momentu obrotowego, natomiast „krótki” kolektor przyczynia się do podniesienia mocy maksymalnej.
Zjawiska, które zachodzą podczas przepływu powietrza w kolektorach są bardzo skomplikowane, a sterują nimi prawa dotyczące przepływu gazów oraz prawa ruchu falowego. Inżynierowie wprowadzili teorię do praktycznych zastosowań budując kolektory o zmiennej długości zwane również kolektorami o zmiennej charakterystyce akustycznej, które stosowano w wielu samochodach. Są to rozwiązania nie tak efektywne, lecz znacznie prostsze i tańsze od skomplikowanych i drogich sprężarek.
Autor: Grzegorz Wojtyrowski
Wiec mamy wybór w sumie :P
-
O nieźle dziwne bo mój miał 35 lub 38mm nie pamiętam ale nie miał 32 więcej i to nie było widać przeróbek ani powiększeń kanału a bym na pewno to zobaczył facet gadałem z nim to mówił ze niby takie wychodziły
Bardzo rzadko spotykane ale seryjne były jeszcze nominalne 34mm, podobno w standardzie obrabiane. Ja niestety takiego nie widziałem.
Głowice za 50 w dobrym stanie napewno bym wziął.
-
Kolektor DF przystosowany do wtrysku BOSCHA:
Plus98, a gdzie wkreciles czujnik temp który jest w kolektorze ssacym ? Sam kombinuje cos podobnego tylko ze do abimexa -do blachy aluminiowej o grubosci 10mm bedzie dospawana ucieta szyjka kolektora z mocowaniem :) Seryjne kwadraty to porazka jezeli chodzi o wykonanie i srednice przelotu
-
Czujnik temp. powietrza w boschu jest koło wtryskiwacza na korpusie "urządzenia wtryskowego". Ja niestety jeszcze tego nie założyłem ale mam nadzieję, że to kwestia tygodnia.