FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Fist w Sierpień 10, 2008, 23:37:57 pm
-
Witam,
problem pojawił się nagle, często dojeżdżam do działki polnymi drogami które są strasznie chropowate / nie równe / wyboiste (jadąc po niej wszystko się trzęsie i ledwo silnik słychać) i na takiej drodze poldek zaczyna skakać jak się wciśnie sprzęgło to skoki ustają a jak się doda gazu to po chwili słychać strzał (raczej z przodu samochodu). Gdy się wyjedzie na równy fragment drogi czy na asfalt to problemy znikają.
Nie mam pojęcia w czym jest problem...
-
Moze przepustnica jest uszkodzona? Albo listwa wtryskowa jest niedokrecona... W sumie zgaduje :)
-
Prosimy o sprecyzowanie problemu.
-
Eddek, tos teraz pojechal po galotach, silnik mu podskakuje a ty o przepustnicy
fist, Wez ty chlopie sprawdz poduszki silnika zwlaszcza ta pod kol wydechowym
-
G.T. Nie za bardzo wiem o co ci chodzi :)
Ostatnio byłem na działce i nagrałem filmik telefonem gdy jechałem po tej drodze, może w czymś to pomoże.
http://www.youtube.com/watch?v=UpL-XzjzguM
-
Czy problem dotyczy tylko bezyny czy równeiż LPG??
Proponuję na początek posprawdzać/przeczyścić wszystkie wtyczki w instalacji elektrycznej silnika. Warto też sprawdzić bezpieczniki czy któryś nie jest przypalony.
-
Wszystkie bezpieczniki są dobrze. Problem dotyczy benzyny i LPG. Z elektryką są małe problemy, w poniedziałek samochód stanie u mechanika i sprawdzi on całą elektrykę.
-
fist, proponuje ci poczytac troche literatury bo HGW o co ci chodzilo, naucz sie jasniej pisac
-
A ja bym celował w wyłącznik wypadkowy :roll:
-
Ja właśnie dojechałem do pracy i mam takie same objawy na LPG i benie. Do 2000 obr/min jest wszystko wporządku ale jak dam więcej gazu to zaczyna szarpać i nie da się jechać a jak popuszcze pedał gazu to przestaje szarpać. I jak nacisnę sprzęgło to gaśnie ale jak odpale ponownie to już pali dobrze.
wczoraj wszystko było OK, a nawet dzisiaj rano jak wyjechałem z garażu to przez jakieś 500m wszystko było OK a póżniej zaczął świrować.
Może kolega fist już sobie tym poradził, jeśli tak to niech napisze co było przyczyną.
-
Niestety dalej problem dalej jest lecz nie bylem jeszcze na działce i nie miałem jak sprawdzić tego wyłącznika wypadkowego.
matucha, jak go odłączę to będzie się dało normalnie jechać czy muszę mieć drugi do podmianki?
-
Musisz wtedy zrobić mostek.
Ale to na 100% nie to więc się tym nie baw;)
-
Ja jak wczoraj po 15 wracałem z pracy to chodził elegancko, ale dzisiaj rano w drodze do pracy znowu zaczął przerywać :x
-
pwk??
-
Ale raz by dobrze chodził a raz źle. Ja myśle że to może coś zawilgotniało i rano jak jest bardziej wilgotne powietrze to wtedy świruje a jak popołudniu jest ciepło to wszystko wporządku. Spróbuje jeszcze jak wróce z pracy przeczyścić wszystkie styki może któryś zaśniedział
-
Ale raz by dobrze chodził a raz źle.
Mi jak padł PWK to potrafił ze 30 minut latać a po nagrzaniu brał wolne na 5 minut potem 10 minut ok i zowu 5 przerwy.
Jeśli kabelek od PWK będzie uszkodzony to losowo będzie gineła iskra i wtedy auto będzie przerywało. Może to jest przyczyną szarpania że na dołach się rozłącza obwód.
-
Wczoraj sobie poradziłem z moją usterką. Przeczyściłem wszystkie złącza elektryczne i różnego rodzaju kostki w wsuwki i dzisiaj już było wszystko OK jak jechałem do pracy.
Nareszcie Żaba chodzi jak powinna :D
-
fist, jak go odłączysz to auto wcale nie odpali. Musiałbyś zamiast niego te 2 przewody po prostu zewrzeć.
-
Miałem swego czasu podobny problem jeśli chodzi o elektrykę. Jeśłi problem pojawia się w podobny sposób na gazie i benzynie, to wiadomo, że trzeba szukać przy silniku.
U mnie było tak, że przy gwałtownych ruchach, jak na przykład drgania, nierówności drogi, gwałtowne przyśpieszenie. Potrafił tracić moc i gasnąć na niskich obrotach. Problemem okazała się instalacja elektryczna, a dokładnie wtyczka wchodząca do komputera. przeczyściłem styki i trysnąłem je płynem do wtyczek elektrycznych.
Dodam, że wtyczka wcale nie wyglądała źle. Warto przy testowaniu odpalić silnik i po prostu poruszać kolejnymi wtyczkami.
-
Problemem okazała się instalacja elektryczna, a dokładnie wtyczka wchodząca do komputera. przeczyściłem styki i trysnąłem je płynem do wtyczek elektrycznych.
Dodam, że wtyczka wcale nie wyglądała źle. Warto przy testowaniu odpalić silnik i po prostu poruszać kolejnymi wtyczkami.
Właśnie tak zrobiłem i wszystko teraz jest OK