FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Sierpień 19, 2008, 07:57:45 am
-
witam
problem pojawił się wczoraj w nocy kiedy to postanowiłem zbadać przyczynę gromadzenia się oleju w zbiorniku wyrównawczym. na wstępie wykluczyłem uszczelkę pod głowicą z racji że była robiona 3 miesiące temu a auto przejechało dopiero 3 tys km.
pomyślałem że pewnie zapchało się sitko w pokrywie zaworów bo ciągle w odmie i przepustnicy znajdował się olej i chyba to właśnie tędy sie przedostawał do płynu chłodzącego. ( to było przypuszczenie)
zdjąłem to cale badziewie typu wtryski kolektor ssący i inne pierdoły żeby dostać się do pokrywy zaworów. w kolektorze dolotowym kupa oleju w odmie też nie mniej i przepustnica cała zaj...a wyczyściłem to wszystko, przepłukałem benzyną. Ściągnąłem dekiel od zaworów patrze na sitko a tam czysto przelot jest bo dmuchnąłem ze 2 razy no i zonk. skąd okej w odmie?. mówię k.....a trzeba znowu składać cała robota o kant ch..a. no to złożyłem wszystko jak należy po kolei. odpalam bydle, na początku nie chciał ze mną gadać. potem zapalił juz normalnie. No i co usłyszałem jak zapalił?
coś jakby syk dochodzący z okolic przepustnicy może trochę niżej w każdym razie najbardziej słychać na zimnym silniku, dzisiaj jak jechałem do pracy i złapał 90° syk jakby ustał.
silnik pracuje równo obroty trzyma na poziomie 950. dodam że syk ginie z chwilą dodania gazu.
czyżby jaka uszczelka ale to by łapał lewe powietrze i obroty by trzymał wyżej niewiem co spier...em.
-
tak, to uszczelka.
-
współczuję roboty ... też się z tym bawiłem
niestety olej w zbiorniczku wyrównawczym to najczęściej wina uszczelki pod głowicą, a jeśli nie to może być tylko gorzej, czyli np pęknięcie bloku
planowałeś głowicę przy wymianie uszczelki? dociągałeś głowicę po 1500km? jakim momentem ją dociągałeś? dużo tego oleju masz w zbiorniku?
syk z okolicy przepustnicy to pewnie niezałożony któryś z tych wężyków - np są chyba dwa z takim czarnym plastikiem pod przepustnicą wciskane na zatrzask
-
zrobiłem ten syk ciągną chyba uszczelką pod deklem zaworów więc nie miał znacznego wpływu na obroty.
oleju mam coraz więcej, na początku myślałem że to syf po wymianie starej ale to napewno nie to, głowica była planowana, zmienione uszczelniacze, dokręcona momentem dla plusa czyli 112Nm, po 1500 nie dociągana. uszczelka geza podobnie jak uszczelniacze.
-
ja też założyłem uszczelkę getza za bodajże 70zł i wytrzymała jakieś 28kkm po czym olej zaczął się przesączać za pompę wody/termostat, wiec z kolejną już się nie bawiłem i założyłem morpaka - na razie jest ok, ale niewiele przejechałem
-
Co do oleju wylatujacego z odmy do przepustnicy/filtra powietrza to miałem tak przy peknietych pierscieniach na jednym z cylindrów, sprezanie uciekało do komory korbowej i wydmuchiwało olej przez odme. Sprawdzałeś sprężanie? Możliwe też że uszczelka została źle założona. Pisałeś że oleju masz coraz więcej.
-
zmierzyłem i wyszło 12.5,12,12.5,12, pewnie trzeba będzie niebawem znowu zdjąc głowice
-
wyniki są ok i nie wskazują na problem ze szczelnością uszczelki pod głowicą
-
syk zniwelowany pisałem, o tym wyżej padła uszczelka pod deklem zaworów, problemem w chwili obecnej jest olej w zbiorniku wyrównawczym.
-
W ohv uszczelka najczesciej strzela pomiedzy cylindrami 1-2 albo 3-4, choc oczywiscie moze puscic pomiedzy kanałami, morpak wytrzymuje jakies 2 miesiace jazdy mojego kumpla :) Najlepiej wyczyscic zbiorniczek i zobaczyc czy dalej przybywa oleju w zbiorniczku i czy przypadkiem poziom oleju w misce olejowej sie nie podnosi. Jezeli tak to na 99% uszczelka podglowicowa
-
i czy przypadkiem poziom oleju w misce olejowej sie nie podnosi. Jezeli tak to na 99% uszczelka podglowicowa
tzn? jak to sprawdzić?
-
Najprosciej to bagnetem :P
-
ale przecież jak odpalisz silnik to normą jest że na bagnecie ci olej podskoczy bo pompa zrobi ciśnienie .
-
Ale jak go zgasisz to pompa już nie chodzi.
-
poziom oleum sprawdza się zawsze przed uruchomieniem silnika. po wyłączeniu silnika, zanim olej ścieknie do miski to bagnet długo pokazuje, że oleju jest za mało.
-
Olej można sprawdzać po 10 minutach od zgaszenia silnika. wrb, polemizowałbym, że jest za mało oleju - jest go za dużo - rozbryzgany olej jest na całej części bagnetu, która jest w misce olejowej.
-
No i właśnie o to chodzi o czym piszecie. Wycieramy bagnet, sprawdzamy olej i oleju powinno być mniej. Jeśli jest więcej to już wszystko wiadomo :)