FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Sierpień 21, 2008, 12:10:09 pm

Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Sierpień 21, 2008, 12:10:09 pm
Witam
Czy kolejność wtyczek  ma jakieś znaczenie w wielopunkcie czy też żadnego?. Z moich obserwacji pracy silnika wynika że raczej nie ma żadnego ale mogę sie mylić czy ktoś wie coś na ten temat?
dodam tylko że fabryka w żaden sposób nie oznakowała wtyczek ani symbolem literowym ani cyfrowym, do tego nie ma nic na ten temat w trzeciaku ani morawskim.
Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: wiciu w Sierpień 21, 2008, 20:39:46 pm
nie wiem czy kolejność ma jakieś znaczenie, ale z tego co pamiętam to długość tych kabli i kolejność wychodzenia z wiązki pod kol ssącym powinna wskazywać, który i gdzie podpiąć

u mnie dodatkowo jeszcze są podpięte przez emulator wtryskiwaczy (do gazu), ale jeśli chcesz to mogę zerknąć jak mam podpięte u siebie

może znajdziesz jeszcze coś tutaj:
http://www.osi.pl/~waniol/rozne/polonez/
Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 21, 2008, 20:50:31 pm
Chyba raczej mają jakieś znaczenie, patrząc z punktu widzenia komputera, który podaje napięcie np. na wtryskiwacze 1 i 4 cylindra. Jeśli pozamieniamy wtyczki to np. będzie wtryskiwał do 1 i 3... co raczej nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Ja raczej zostawiłbym tak jak było...  :D  Tak jak mówi wiciu, długość i miejsce wychodzenia z wiązki wskazuje od którego wtryskiwacza są.
Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: matucha w Sierpień 21, 2008, 20:55:23 pm
Multec, Chyba nie ma znaczenia, bo to jest MPI, a nie sekwencyjny wtrysk. Wszystkie wtryskiwacze działają równocześnie.
Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 21, 2008, 21:03:45 pm
Z tym akurat się nie zgodzę... Jest to wtrysk półsekwencyjny...
Cytat z Trzeciaka :
"Układ Multec XM jest wielopunktowym wtryskiem półsekwencyjnym typu przerywanego. Oznacza to, że paliwo jest podawane porcjami do cylindrów przez wtryskiwacze włączane parami, jednocześnie do cylindrów 1 i 4, a następnie do cylindrów 2 i 3.
Strona 401 w Trzeciaku...
Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Sierpień 21, 2008, 21:16:59 pm
robiłem kombinacje  i nie ma znaczenia jaka kostka do jakiego wtrysku. długość przewodów daje możliwość podpięcia prawie jak sie chce wtyczkę z 1 można wpiąć nawet na 3
teraz doczytałem w trzeciaku na 404 stronie że jednak wtryskiwacze uruchamiane są parami co 180• obrotu wału korbowego.
dlaczego ta dziadowska fabryka nie oznaczyła wtyczek :evil:
Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 21, 2008, 21:27:00 pm
Cytat: "Mariusz#1926"
dziadowska fabryka

Eeee...  :P
Ja tam jestem zdania, że powinno być tak jak fabrycznie, ale rzeczywiście głupota nie oznaczyć tych wtyczek... ja jak rozbiorę kolektor to do każdego przylepie sobie karteczkę z cyfrą...  :twisted:
Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Sierpień 21, 2008, 21:32:29 pm
doszłem przed chwilą po kolorze przewodu są  wtyczki w kolorach
 1 wtrysk błękitny  i zielono -biały
2 wtrysk pomarańczowy i zielono-biały
3 wtrysk pomarańczowy i zielono-biały
4 wtrysk  błękitny  i zielono -biały
Tytuł: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Sierpień 22, 2008, 22:53:40 pm
Problem jak rozumiem rozwiązany = zamykam