FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: zahyr w Sierpień 22, 2008, 22:18:55 pm
-
Mam pytanie odnosnie zalozenia wspomagania do poldka z dieslem. Czy cos takiego istnieje? Ile to kosztuje? (z dostepnoscia pewnie tragicznie). jak i gdzie jest mocowana, napedzana pompa?
-
cos takiego istnieje i bylo w truckach, ale moge polecic inny sposob, ktory kolega w dieslu sobie zrobil, mianowicie przekladnia i weze ze wspomy OHV a do tego elektryczna pompa z Astry II i jest elegancko
-
oczywiscie ze cos takiego jest
przekładniemusisz nabyc ze wspomaganiem i osprzętem, do tego kupic kompletny wspornik z pompą i chyba napinaczem paska od peugeota
taka pompa ze wspornikiem~300 zl przekladnia i inne bebechy jakies 200
oczywiscie podaje ceny w jakich sie powinno zamknąc, taniej moze cos wykombinujesz, albo tak jak pisał G.T zaadoptowac wspomę od ohv, juz bez roznicy czy napedzana elektrycznie czy z paska
-
Z tego co rozumiem to moge bez problemu kupic przekladnie z przewodami z innego poldka - ZF lub JKC - i bez problemu wstawic do diesla. Problem jest tylko z pompa i najlepiej wstawic elektryczna. Od jakich innych aut pasuje zwykla pompa (napedzana jest paskiem rozrzadu?) i czy trzeba dorabiac do tego jakis wspornik i gdzie go mocowac? Co do elektrycznych pomp (koszt od 300zł) to czy niema problemu z króćcami do przewodów ciśnieniowych?
-
pompa oplowska wchodzi na weze z ZFa bez problemu, nie wiem jak z JKC
-
Załóz pompe od Citroena/Peugota 1.9d lub 1.9Td. czyi oryginalna jak do tego silnika. Szukaj w ZX-ach, BX-ach, Xantia-ch itp.
-
pompa oplowska wchodzi na weze z ZFa bez problemu
Pewnie dlatego ze ZF w poldku pochodzi z opla :) Co do wspomagania to było ono z tego co wiem montowane w silniku 1.9 po przeciwnej stronnie niz w ohv, pasek klinowy był tez minimalnie dłuzszy niz w ohv, nie wiem niestety jaka pompe zastosowano
-
Fistasz, ale jak z mocowaniem takiej pompy? Na silniku są odpowiednie miejsca do mocowania, czy trzeba cos dorabiac/przerabiac?