FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Fistasz w Sierpień 23, 2008, 12:46:29 pm

Tytuł: Pinto 165 na 205
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Sierpień 23, 2008, 12:46:29 pm
Ze wzgledu ze mam problem ze znalezienieme w rozsadnych pieniązkach silnika do swojego Poloneza, zastanawiam sie nad taka opcja. Silnik Sierry 1.6 czyli blok 165 moge dostac po cenie 1zl za kilo. Teraz chcialbym wiedziec czy blok ten przyjmie rozwiert do 2.0 i czy sa w nich jakies duze róznice konstrukcyjne? Ceny rozwiertu szlifu wału itp. nie mają znaczenia bo zostawiając swój silnik i tak musialbym to zrobic, chociaz nie wiem czy jeszcze sie uda.
Tytuł: Pinto 165 na 205
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 23, 2008, 18:08:05 pm
Prawie wszystkie silniki z rodziny pinto maja ten sam wał o skoku 76.95 a wersje pojemnosciowe róznia sie srednica
1.6  81,3
1.8  86,2
2.0  90,8
Maksymalny dopuszczalny rozwiert bez turbo dla bloku 2.0 typ 205 wynosi 94mm czyli okolo 3,2 na srednicy jednego tłoka. Wiercac blok 1.6 musiałbys zebrac 90.8-81.3= 9,5 mm czyli praktycznie 5 mm na strone co jest poza fizyczna mozliwoscia tego bloku- dowiercisz sie do kanałów wodnych. Jezeli zostawiasz stary blok to najlepiej wiercic juz na 93mm pod tłoki od 2,8 Cologne. Najlepiej jednak szukac moim zdaniem drugiego motoru, niekoniecznie musi byc od sierry, moze byc kazde inne pinto np z transita  :) Mysle ze cały silnik bez osprzetu wyrwiesz za 400zł-500zł, reszte masz. Najlepsze sa bloki typ 205 i 207 z ostatnich roczników -maja dodatkowe wzmocnienia w bloku, oraz mozna je wiercic na 94mm podczas gdy do starszych typów np typ 20 zaleca sie maksymalnie 92mm.  Moze zamiast pinto pokusisz sie na silnik z rodziny ZETEC(focus,mondeo)który rozstawem srub pasuje pod skrzynie N9 :mrgreen: Tamtem 2.0 ma juz ponad 130 km w zaleznosci od wersji, ale jest to wrazliwa na przegrzanie aluminiowa 16 V  :|
Tytuł: Pinto 165 na 205
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Sierpień 23, 2008, 20:02:17 pm
Ja silnik z blokiem 207 ze scorpio wyrwałem za 300zł swego czasu. Rzekomo byłna chodzie - bardzo możliwe. Na silniku były oba kolektory, gaźnik, altek, rozrusznik i reszta osprzętu (pompy, aparat) i na dodatek sprzęgło!
Tytuł: Pinto 165 na 205
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 23, 2008, 20:16:05 pm
Ja za blok na którym jeżdżę zapłaciłem 380 zł. W komplecie cały środek (wał, panewki, korby, tłoki), gładzie w stanie idealnym-brak progów, koło zamachowe, miska olejowa.
Jestem zadowolony z tego bloku, wymieniłem tylko pierścienie na wszelki wypadek.

Proponuję napisać do użytkownika Allegro o nicku caprimaniak, to właśnie od niego kupowałem blok :wink:
Tytuł: Pinto 165 na 205
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Sierpień 23, 2008, 21:12:03 pm
dzieki za szybka odpowiedz. postaram sie skontaktowac z ta osoba z allegro
Tytuł: Pinto 165 na 205
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Sierpień 23, 2008, 23:36:01 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Moze zamiast pinto pokusisz sie na silnik z rodziny ZETEC(focus,mondeo)który rozstawem srub pasuje pod skrzynie N9

wszystko pięknie tylko jak takiego gada powiesić?? bo raczej mocowań/nadlewów pod łapy miał nie bedzie ale mam akurat pod ręką focusa 2.0 w którym wymieniałem rozrząd to z ciekawości popatrze jak to wygląda
Tytuł: Pinto 165 na 205
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 24, 2008, 11:01:13 am
Cytat: "WKLIW"
wszystko pięknie tylko jak takiego gada powiesić?? bo raczej mocowań/nadlewów pod łapy miał nie bedzie
Tu jest własnie ciekawa sprawa  :) Tez spotkałem sie z informacja ze brak mocowania dla jednej łapy w RWD, ale ogladajac na allegro bloki jakies nadlewy które mozna wykorzystac pod łapy jednak sa z obu stron. Byc moze zalezy to od rocznika bloku albo samochodu w którym montowali(jakies dodatkowe nadlewy do mocowania klimy,pompy wspomagania czy cos takiego). Oczywiscie cały czas mowa o fordowskim Zetecu tzn rozrząd DOHC na pasku, bo widziałem tez "zeteca" na łancuchu  :)
Tytuł: Pinto 165 na 205
Wiadomość wysłana przez: Van w Sierpień 25, 2008, 11:01:09 am
zetec ma mozliwosc powieszenia w RWD :D ogladalismy z ajkiem na zywca silnik z mondeo :) calkiem sensowny i 136KM w seri
zetec na lancuchu to juz byl stosowany w scorpio wiec nadlewy sa, jednak te silniki maja dosc slabe glowy ktore niestety lubia pekac(te z lancuszkiem) caly motor bez problemu wchodzi w komore poldka. nawet miska jest w dobra strone i prawdopodobnie idealnie siada na belce z tego co mierzylem :) tylko cewki trza przeniesc