FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: bisz w Sierpień 23, 2008, 23:16:51 pm

Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: bisz w Sierpień 23, 2008, 23:16:51 pm
(http://polskajazda.pl/foto/foto-zoom/Krupek9.jpg)
(http://polskajazda.pl/foto/foto-zoom/KRUPEKIMG_0162.jpg)
takie zdjecia znalazlem. Pytanie moje czy to cokolwiek daje poza podobno sykiem jakby siedzialo tam V6 ?:) W ksiazce pt usprawnienia poloneza bylo duzo patentow to zwezka to costam, Ale byl tez taki wmiare prosty do zrobienia. Nazywalo sie to kierownica, a w istocie chodzilo o takie smigielko srodku ktore mialo zawirowywac powietrze nad gaznikiem tym samym lepiej mieszajac. Stosowal to ktos i moze sie wypowiedziec czy ty kolejny ezoteryczny tuning?
Tytuł: Re: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Sierpień 24, 2008, 00:22:45 am
Cytat: "bisz"
Obrazek (http://polskajazda.pl/foto/foto-zoom/Krupek9.jpg)
Obrazek (http://polskajazda.pl/foto/foto-zoom/KRUPEKIMG_0162.jpg)
takie zdjecia znalazlem. Pytanie moje czy to cokolwiek daje poza podobno sykiem jakby siedzialo tam V6 ?:) W ksiazce pt usprawnienia poloneza bylo duzo patentow to zwezka to costam, Ale byl tez taki wmiare prosty do zrobienia. Nazywalo sie to kierownica, a w istocie chodzilo o takie smigielko srodku ktore mialo zawirowywac powietrze nad gaznikiem tym samym lepiej mieszajac. Stosowal to ktos i moze sie wypowiedziec czy ty kolejny ezoteryczny tuning?


ztcp to Osfald miał tak przy silniku wtryskowym. Mierzył temperaturę i ponoć miał nie zasysać gorącego powietrza. Efektów raczej oszałamiających się nie spodziewaj.
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: kisiel w Sierpień 24, 2008, 14:43:19 pm
to są chyba fotki silnika z fiata, którego miał Krupek z FSO AK...
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Sierpień 24, 2008, 20:22:49 pm
nie chyba, a napewno.
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Yachoo w Sierpień 24, 2008, 20:58:11 pm
mam taki w chevy lumina 3.1 v6  :lol: byłby to dobry pomysł gdyby łapał zimne powietrze znad maski a nie gorące spod niej zawsze jest cieplejsze niż łapane spoza komory silnika
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Sierpień 24, 2008, 21:31:52 pm
Ja poznaje tą komorę na bank jest to Krupkowóz  :wink:
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: bisz w Sierpień 25, 2008, 00:14:15 am
Tak. W kazdym razie czy to cos daje czy tylko wyglada ?
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Sierpień 25, 2008, 01:24:07 am
ja w kaszlaku stosowałem "zawirowywacz" nawet to coś dawało... w poldku na lpg też próbowałem, ale efekty były mizerne, kierownice wyginałem bardziej mniej, regulowałem gaz... ale efekt był najlepszy jak to wywaliłem :P
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 25, 2008, 02:51:13 am
ja zrobiłem taki filtr.kupiłem specjalną gąbkę filtracyjną stosowaną w motocyklach. z nierdzewnej siatki wyciąłem pasek odpowiedniej szerokości i nawinąłem tą gąbkę na tą siatkę. gąbka nasączona jest specjalnym olejem. można ją myć- jest wielokrotnego użytku.
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Yachoo w Sierpień 25, 2008, 12:22:16 pm
gdyby ten filtr był umieszczony nad maską lub pod nią ale zaraz przed odpowiednim wcięciem w masce - wlotem powietrza sądzę że było by to i ładne i spełniające swoją funkcję, wiadomo im zimniejsze powietrze tym więcej tlenu... a ciepłe znad silnika... nie polecam chyba że nie zależy Ci na super osiągach a na oryginalności ;)
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Wrzesień 02, 2008, 21:23:43 pm
ooooo.... widze, ze ten temat ciagle jest odgrzewany  :mrgreen:

rzeczywiscie, zgodnie z tym co pisal jimo#1921, mialem cos takiego:

(http://images27.fotosik.pl/271/6f576bbb6d8f8ecdm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f576bbb6d8f8ecd.html)

(http://images49.fotosik.pl/7/ac352e5ea69cde0cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac352e5ea69cde0c.html)

i jedynym pewnym efektem na monowtrysku bylo spalanie stukowe (charakterystyczne dzwonienie elementow rozrzadu).... moze jesli polaczyc ten filtr z odpowiednim polozeniem (zimne powietrze) i przerobieniem map wtrysku w kompie efekt bylby lepszy. Musze jednak przyznac ze w czasie ruchu nie jest az tak cieplo wokol filtra... jednak przy malej predkosci czy korkach temp. zasysanego powietrza wyraznie rosla, a caly szkopul polega na tym by silnik byl zasilany powietrzem o (w miare) stalych parametrach... stad tez pomysl z termostatem w dolocie. Wspolczesne jednostki napedowe koryguja te zmiany w calosci softowo.

PS
ciagle mam taka otwarta obudowe filtra na monowtrysk do sprzedania za symboliczne 20zl
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Yachoo w Wrzesień 05, 2008, 14:50:12 pm
Dzisiaj przy okazji mycia komory silnika zauważyłem, że termostat na dolocie jest ciągle w pozycji zamknięty i ciągnie powietrze znad kolektora. Pomimo że silnik miał już90 i włączały się wiatraki położenie termostatu nie zmieniało się. Wnioskuję że silnik cały czas był zasilany mieszanką na gorącym powietrzu czyli podobnie łapałby gorące z komory przy otwartym filtrze jak na ww. zdjęciach.
1. czy mogło być to przyczyną spalania stukowego? (1.6 wtrysk bosch + gaz)
ponieważ nie dało się zmienić położenia termostatu...wyrwałem chwasta z bebechami  :twisted: założyłem rurę tak jak być powinna ale nie zaślepiałem wlotu bocznego do podłączenia ciepłego powietrza... Efekt - brak spalania stukowego, może mimnimalnie przy za niskich obrotach. Ale żeby nie było tak kolorowo jest efekt braku mieszanki przy próbie gwałtownego przyspieszaniana gazie, czyli znane nam buuuuuuuu. Pytanie z tym związane - za dużo powietrza jest wtłaczane podczas jazdy? Czy inne ułożenie rury doprowadzającej powietrze - nie bezpośrednio za lampą jak w oryginale ale tak aby zaciągała świeże powietrze ale nie wtłaczane siłą pędu pomoże? czy wzbogacić mieszankę =  więcej gazu (czego bym nie chciał bo nie chcę spalania 14/100 :D)
Proszę o porady.
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 05, 2008, 19:25:42 pm
wlot rury musisz ustawić "do tyłu", czyli nie może brać powietrza "z pędu".
Prawdopodobnie czeka Cię regulacja instalki gazowej, ponieważ zmieniła się długość i pojemność dolotu.
Tytuł: tuning filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Yachoo w Wrzesień 05, 2008, 20:22:29 pm
właśnie nie wiem czy jakiś domorosły mechanior zakładając lpg nie wsadził tam swoich brudnych rączek i specjalnie nie zepsuł termostatu ustawiając go w takiej pozycji no cuż będziem testować idzie sobota.... może ktoś chętnydo pomocy na małe grzebanko pod maską?
 :lol: