FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Sierpień 24, 2008, 12:54:12 pm

Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 24, 2008, 12:54:12 pm
Uwaga. Głoszę kolejną herezję.
Jak wiadomo I i II generacja LPG działa na zasadzie zwężki w mikserze. Jej rozmiar jest bardzo istotny. np ja mam średnicę 30mm a przepustnica ma 56mm. to prawie połowę mniejszy przelot.

A jakby tak zamiast 1x30mm zastosować 2x40mm np czy coś. Wtedy może podciśnienie wytworzone przez jeden mały będzie porównywalne z podwójnym wiekszym.

Jak tam widzicie sprawę szacowni koledzy.
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 24, 2008, 14:59:13 pm
znaczy się chodzi Tobie by jeden za drugim zamontować?

ciekawy pomysł- spróbuj, jesli masz takowe pod ręką i przetestuj.

powiem tak przy wdepnięciu pedału do dechy może odczuje sie jakies efekty, ale na dobrą sprawe nie wiadomo jak to sie zachowa i racze trzeba bedzie przeregulowac instalacje, jesli nie bedzie trzeba-znaczy ze to nic nie dało, roznica moze wystąpić na benzynie

próbuj :)
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Sierpień 24, 2008, 23:34:29 pm
hmm jeśli myślisz o 2 połączonych "równolegle" jak np przy gaźniku to wydaje mi się że bedzie lepiej bo przecież wszyscy wiedza że gaźniki lepiej sobie radzą na LPG ze swoimi 2 przelotami niż monowtryski
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Sierpień 24, 2008, 23:43:57 pm
Cytat: "WKLIW"
hmm jeśli myślisz o 2 połączonych "równolegle" jak np przy gaźniku to wydaje mi się że bedzie lepiej bo przecież wszyscy wiedza że gaźniki lepiej sobie radzą na LPG ze swoimi 2 przelotami niż monowtryski

CO? Chłopaku gdzie w roverze zamontować okulary? Jedyne wyjsćie to największy mikser np zrobony jeden na sobie (jak pisz Zoltanno).
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 24, 2008, 23:56:35 pm
(http://img144.imageshack.us/img144/8333/mikserycm6.th.png) (http://img144.imageshack.us/my.php?image=mikserycm6.png)
chodzi ci pewnie o takie cos
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 25, 2008, 07:35:22 am
Tak dokładnie o to mi chodzi.
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Adim w Sierpień 25, 2008, 07:55:26 am
Ale czy takie rozwiązanie nie bedzie pogarszać jazdy na benzynie, ponieważ będzie utrudniać przypływ powietrza??
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Sierpień 25, 2008, 08:10:39 am
Cytat: "Adim"
Ale czy takie rozwiązanie nie bedzie pogarszać jazdy na benzynie, ponieważ będzie utrudniać przypływ powietrza??


No właśnie chodzi o to by nie ograniczać tak przepływu powietrza!
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Sierpień 25, 2008, 08:16:15 am
A to nie prościej założyć blosa? Wtedy będzie średnica przelotu 70mm a nie jak w mixerze 35mm :)
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 25, 2008, 10:52:03 am
Cytat: "Barnii"
średnica przelotu 70mm
Chyba kolega jest za bardzo optymistyczny.

Cytat: "Barnii"
A to nie prościej założyć blosa?

Może i prościej ale czy taniej. trzebaby to sprawdzić...
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: OLO w Sierpień 26, 2008, 11:51:19 am
To nei ma sensu. POdcisnienie sterujace reduktorem i tak będize takie samo.
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Sierpień 26, 2008, 12:04:58 pm
przelot w blosie ma 55x60 jak dobrze pamietam, wiec wg mnie Bocian chcesz wywazac otwarte drzwi
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 26, 2008, 14:34:22 pm
może i macie rację. Zatem nie zostaje nic innego jak zbierać kasę na blosa
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: sztywny13 w Sierpień 26, 2008, 21:41:48 pm
Mam 2 miksery w moim carburatorze. Pierwszy do LPG, a drugi do CNG. 2 paliwa gazowe więc 2 miksery. Do CNG średnica musi być mocno zawężona, więc LPG pali więcej niż powinien, ale chodzi o ekonomię, więc LPG służy aby dojechać do stacji z CNG. 2 miksery nic nie polepszą osiągów ponieważ, podciśnienie w układzie dolotowym będzie nadal bez zmian co do jednego miksera. Blos to już jakaś poprawa.
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 27, 2008, 07:25:37 am
Tak BTW to ile CNG pali ci ten carburator (caro rozumiem ;)) i na ile starcza jedno tankowanie.
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: sztywny13 w Sierpień 29, 2008, 10:17:08 am
7,5m3 trasa, 12m3 miasto. Jedno tankowanie mam na 120 km średniego zużycia. 100 km w trasie kosztuje mnie 16,50 pln  :mrgreen:  Przebija ktoś?  :mrgreen:
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 29, 2008, 12:10:26 pm
Chyba tylko maluch na CNG  :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: sztywny13 w Sierpień 29, 2008, 20:49:11 pm
Maluch na lpg to już konkurencja  :mrgreen: . Szwagier miał ale sprzedał.
Tytuł: Dwa duże miksery VS jeden mały.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Sierpień 29, 2008, 21:13:50 pm
Bocian a może zamiast palnikowego miksera wstawić kawałek rurki uciętej pod kątem może troszkę mniej będzie zwężało średnice układu a powinno działać dobrze, ja tak miałem rozwiazane zasilanie w gaźniku i naprawdę świetnie się sprawdzało  :wink:

a może by tak dwie zastosować  :P

(http://img373.imageshack.us/img373/6976/aaatt4.jpg) (http://imageshack.us)