FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Sierpień 24, 2008, 21:44:15 pm
-
Witka.
Prośba do posiadaczy polonezów OHV z wtryskiem. Chodzi mi onapięcia zasilania i poziom sygnałów na wolnych obrotach i przy włączonym zapłonie na zgaszonym silniku.
Dla niewiedzących MAPsensor to urządzenie które mierzy podciśnienie panujące w kolektorze ssacym i przekazujący informację o tym do komputera sterującego. W polonezie o ile mnie pamięć nie myli MAPsensor jest zewnętrzny i zamocowany gdzieś z boku komory silnika. Idzie do niego wężyk podciśneinia oraz trzy kabelki: masa, zasilanie i sygnał proporcjonalny do podciśnienia.
POtrzebuje tych info jako że mam kompa do rovera z padniętym Mapem i jest świetna okazja przetestować zewnętrznego MAPsensora ale potrzebuję konkretny rodzaj i nie wiem cyz ten z poloneza się nada.
-
ja cie może poczęstować map`em od abimexa, dokładniej od astry 1,4
-
ja cie może poczęstować map`em od abimexa, dokładniej od astry 1,4
szczegóły proszę.
-
Map sensor GM od abimexa :
Zasilanie +5V
Sygnał liniowy w zależności od podciśnienia w granicach 0 - 5V (0V przy podciśnieniu -100kpa, 5V przy 0 kpa - ciśnienie atmosferyczne)
Przy zgaszonym silniku a przekręconym kluczyku jest około 4,8V a na wolnych obrotach przy podciśnieniu -0,7 bara około 1,8V.
I to by było na tyle..... Jak coś jeszcze to pytaj.......
-
okładnie o to mi chodzi. Może ktoś ma takie coś na zbyciu.
A i czy przy okazji możecie opisać piny?? (+ - sygnał)
-
poszło pw
opis pinów jest jak na razie poza miom zasięgiem, ale moze cos sie dowiem sprawdzając instalację el.- co sie dało wyciołem z samochodu
-
W map sensorze GM od abimexa są oznaczone piny A, B, C.
A - masa
B - sygnał
C - +5V
Najszybciej dostaniesz taki na pierwszym lepszym złomie..........
-
Dzięki panowie za info. Z pewnością pochwalę się efektami pracy nad zastosowaniem zewnetrznego MAPsensora w roverze :mrgreen: .
-
Jakbys poszukiwal tego, po weekendzie prawdopodobnie bede mial do sprzedania.
-
NO panowie w końcu po długich oczekiwaniach i trudach dostałem do reki MAPsensora od Zoltano. Któregoś wolnego dnia muszę się w końcu pobawić i potestować jak to działa. O efektach z pewnością poinformuję.
-
Bocian_s#313, w Trzaciaku są te wartości. Potrzebujesz jeszcze?
-
NO i założyłem. Zgróbny pomiar napięć wykazał że wartości są bardzo do siebie zblizone przy MAPsensorze seryjnym do rovera i tym od GLI. Z Powodzeniem da się je zastąpić. Jeżdżę już tak kilka dni i nadal wszystko działa.
Wniosek z tego że da się w roverze zastosować zewnętrzny MAPsensor...
-
Moze sa nawet przewidziane wolne piny pod ktore mozna podpiac zewnetrzny map :)
-
no to gitara Bocian_s#313, tak dla Twojej wiadomości to MAP od astry 1,4-ale jak widać to wszystko działa na tej samej zasadzie :) tylko się ciszyć ze jest ok
-
Moze sa nawet przewidziane wolne piny pod ktore mozna podpiac zewnetrzny map :)
Ciekawa teoria i trzeba by to obadać.
-
Nie ma takich pinow
-
Nie ma takich pinow
Sprawdzone. Potwierdzone. Nie ma.
-
A ja mam takie pytanko:) Czy Mapsensor z GLI Bosch będzie pasował do GSi, bo mam możliwość załatwienia sobie takiego za darmo tylko nie wiem czy jest sens?? Pozdrawiam!
-
Sądząc tylko po zdjęciach w Trzeciaku są identyczne.
-
powie mi ktoś jak sprawdziś MAPsensor w roverku bez podawania zasilania?? właśnie rozebrałem kompa i sprawdzalem oporność na wszystkich trzech nóżkach i podczas zmiany podciśnienia żadna oporność się nie zmienia, czy mi się wydaje czy coś jest nie tak... :|
-
MAP da sięzmierzyć tylko pod zasilaniem. Rozbierasz kompa podłączasz zasilanie i podciśnienie i odpalasz silnik.
Na wolnych obrotach na środkowej nóżce powinno być ok 1V a na włączonym zapłonie przy zgaszonym silniku ok. 4V.
-
za co odpowiada map sensor i jakie sa objawy jego uszkodzenia
-
Czego może być przyczyna u mnie napięcie na wolnych obrotach wynosi 1,4v
-
Może masz jakąś nieszczelność. najlepiej jakby ktoś jeszcze pomierzył u siebie...
-
Czyż by zawory były wypalone i ciśnienia by nie miał odpowiedniego na każdym cylindrze po 12 bar ma to nie wiem czy to jest mało czy dużo w tych silnikach
-
Cieszy mnie rozpoczęta dyskusja o map sensorach bo mam problem na ktory nie wime jak zaradzić. Miałem już u siebie 3 map sensory i każdy pokazuje 0-2V, a nie 0-5V jak powinnien, czyli w praktyce widze roznice wskazan tylko w zakresie hamowania silnikiem czyli zakres malo uzyteczny,
-
Cieszył bym się gdybym miał takie napięcie a u mnie poniżej 1,4 nie zejdzie chyba że jest uszkodzony
-
To jak to było możliwe że przed wymianą uszczelniaczy zaworowych miuałem napięcie 1,23v
[ Dodano: 07 Cze 2010 23:02 ]
A możektoś jest z okolic Garwolina co posiada poldorovera i by można było podmioenić ECU i sprawdzić jakie jest napięcie faktycznie na wolnych obrotach przy zdrowym silniczku
-
wg teorii powinno byc ok 2,5 V
-
wg teorii powinno byc ok 2,5 V
wg jakiej teorii bo jakoś się zgubiłem ...
-
zakladajac ze na jalowych w dolocie jest okolo -50kPa to i napiecie powinno z grubsza na oko byc w polowie 5V czyli 2,5 V
-
2,5 to jest wtedy gdy zdjęty jest wężyk sterownik przechodzi w tryb awaryjny i nie ciągnie tak jak powinien po wciśnięciu pedału gazu nawęt się potrafi przydławić. CZYLI 2,5V TO średnia wartość jaką ustała sobie komp w trybie awaryjnym.