FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Sierpień 27, 2008, 15:18:50 pm
-
Witam wszystkich
Kto ma możliwość poznać wszystkie wymiary docisku sprzęgła do renault 19 1,8 16V jak również do volvo 1,7 z TURBO włącznie (ten sam docisk).
Wiem że tarcza ma mieć średnicę 200mm.
Chodzi głównie o wymiary otworów mocujących do koła zamachowego oraz wysokość. Najlepiej załatwić jedną sztukę do przymiarek.
Jak dobrze pójdzie to byłaby mocna alternatywa dla docisku rovera do wg katalogu ten typ docisku obsługuje nawet do 145KM więc duuużo nawet jak na roverka.
pozdrawiam
-
żr. otworu: 28,4
srednica wewnętrzna: 132
srednica zewnętrzna: 203
Wys.: 40,5
-
Powiedz mi coś czego nie mogę sobie sam sprawdzić w katalogu online :P :lol:
-
trzeba bylo napisac, ze masz juz jakies wymiary :mrgreen: :mrgreen:
-
Chodzi głównie o wymiary otworów mocujących do koła zamachowego
Bardziej precyzyjnie to rozstaw otworów. Tak jak na tej fotce:
(http://images31.fotosik.pl/351/503b1328de320fb4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503b1328de320fb4)
[ Dodano: 2008-08-27, 19:16 ]
A i prawdopodobnie ten sam docisk powinien pasować też do OHVki :D
-
Pamiętam tylko, że docisk z którejś wersji "19" według katalogów foty i intercarsu to dokładnie to samo co docisk do ohvaki. Tzn. w zakładce zastosowania były i renówki i poldek. Jeśli to prawda to ma wszystkie wymiary wspólne z polonezowskim dociskiem. Jutro zerknę która wersja silnikowa "19" to była.
-
Zapewne jakaś mniejsza niż 1,8. bo nawet był temat na forum ale jakoś nei mogłem go znaleść.
Ja potrzebuję tego konkretnego jak na fotce bo w OHVce docisk jest mocowany do koła w inym miejscu niż narysowałem.
-
W aktualnych wersjach wspomnianych katalogów nie ma już informacji o wspólnym docisku renówki i poldka. Wydaję mi się, że tak jak piszesz było to z mniejszym niż 1.8 silnikiem.
-
Bocian poco kombinować ? Zapodaj spiek na 4 łapki albo oddaj swój docisk do wzmocnienia i będziesz miał sprawę z głowy . Jak sie boisz ze sprzęgło będzie za agresywne to mogę Cię uspokoić , zakładaliśmy taki spiek do golfa 2 1.6TD kręconego i kumpel nie widział różnicy wielkiej od serii no poza tym ze sie nie ślizgało (nowe seryjne na każdym biegu dostawało poślizgu) . Taki zestawik o ile dobrze pamiętam kosztował go 350 zł , jedyny minus to ze ciut szybciej sie zużywa ale jeśli nie używasz borostwora jako dupowozu to myślę że to najlepsze rozwiązanie
pozdrawiam
-
Jest to również jakaś opcja ale:
1. staram się wszystko do maksimum robić z części znormalizowanych (szybki dostęp na wypadek awarii)
2. jest deficyt na "materiał bazowy" do tarczy spiekowej do mojego "modelu" auta (tarcza do forda 1,6OHC stosowana do 82r). Jedyna opcja to kupić za 80-120zł nowe badziewie i oddać je do "spiekania".
3. Jak ze wszystkim tak i z tym idę po maximum możliwości za minimum kosztów.
4. nie mam jeszcze w aucie nic Renault-a :mrgreen:
Docisk narazie będę testował z nowszego modelu Rovera pod tarczę 200mm. Sądzę że puki co powinien styknąć a jeśli skończy się tarcza za szybko to wtedy zdejmę i się "spiecze".
Może macie kogoś znajomego tutaj aby zapytać:
http://www.renault19.pl
-
Ja sprawdzałem bo miałem takie sprzęgło - zostało mi właśnie po R19 1.8 16v , którego zresztą też miałem :P - pasuje rozstawem otworów na koło zamachowe z OHVki i 1.6 DOHC z fiata Regaty - siada jak docisk z poldka .
-
A masz moze jeszcze ten docisk??
-
Odkopuję trupka. Kazdy kto widział wykres z hamowni wie że mało brakło do złamania 200Nm.
W związku z tym trzeba poszukać alternatywy docisku. Obecnie poganiam na docisku z R200 ale prawdopodobnie trzeba zbieać kase na spieka więc i docisk by sie zdał mocniejszy.
W katalogach znalazłem że Volvo 460/480 z silnikiem 1,7 Turbo miało seryjnie 175-190Nm i też latało na tarczy 200mm. Może ktoś mi pomoże znaleźć rozstaw otworów mocujących docisk do zamachu. Napewno jest inny jak w OHV bo rozmieszczony jest równomiernie a w silniku FSOwskim śruby są pogrupowane po dwie w nierównych odstępach.
Jak to z częściami uniwersalnymibywa może okazać się że jeden komplet otworów podejdzie do rovera.
PS. święty, pamiętasz rozmowę ze zlotu może gdzieś jeszcze je masz ;).
-
Nie wiem czy to cos pomoze ale docisk z rovera 414 pasuje do poldrovera. w 414 jest tarcza 200mm
-
Nie wiem czy to cos pomoze ale docisk z rovera 414 pasuje do poldrovera. w 414 jest tarcza 200mm
No panie to odkryłeś amerykę :mrgreen:
.
.
.
Jakieś 500 lat po Kolumbie :lol: :lol: :lol:
W nowszysch roverach serii K 1,4 i 1,6 był już 200mm zestaw sprzęgła. Nominalnie przenosi ok. 150nm i 111KMw serii (1,6). Silniki 1,8 mają zestaw 215mm a we freelanderze chyba nawet 232 (ale może bajki opowiadam i mi się z fordem pokiełbasiło...).
Problem to przenieść 200Nm przez tarczę 200mm co stanowi już nielada wyzwanie... Zsetaw z renault/volvo seryjnie ma coś pod 175-190nm więc powinno być mocniejsze od rovera.
PS. Obecnie mam docisk właśnie z rovera i już jestem na granicy przenoszenia momenu.
-
W nowszysch roverach serii K 1,4 i 1,6 był już 200mm zestaw sprzęgła.
skad ja moglem wiedziec :mrgreen: napisalem to co wiedzialem :wink:
-
mlodyolek#1934, To może wiesz jak wygląda docisk w Peugocie 205 1,9GTI.
Seria 128KM i ponad 160Nm i tarcza 200mm.
-
Czy drgnęło coś może w temacie sprzęgła pod 1.8?
Jestem właśnie na etapie problemu z przenoszeniem mocy w swoim projekcie i jak już mam wymieniać sprzęgło to chciałbym na coś konkretnego...
Za zestaw wzmocniony usłyszałem cenę 800zł... trochę za dużo.
Bocian - z tego co się orientuję to latasz na zestawie z 1.6 200mm. Jeśli na razie nie byłoby innego wyjścia to jakiej żywotności takiego zestawu mogę się spodziewać? Użytkowanie w miarę normalne.
Pozdrawiam
-
Bocian - z tego co się orientuję to latasz na zestawie z 1.6 200mm. Jeśli na razie nie byłoby innego wyjścia to jakiej żywotności takiego zestawu mogę się spodziewać? Użytkowanie w miarę normalne.
Więc tak. Ja mam kombinację z racji skrzyni fordowskiej. Docisk sprzegła mam własnie z rovera 200mm a tarcza jest 190mm z forda. Całość współpracuje z zamachem od 1.4 czyli pod tarczę 190mm. przy normalnej jeździe jak narazie nie ma problemu. Nawet ciągałem przyczepkę i też nie było źle. Ostatnio "trochę" poprzypalałem tarczę jak cofałem z przyczepką i nadal jeździ.
przy osterj jeździe może i się nieco ślizga ale ja tak raczej nie jeżdżę więc się nie skarżę.
Swego czasu jak Senn jeszcze pomykał poldem to miał sprzęgło 180mm i też dawało radę...
Jak padnie mi odecne sprzęgło to zapodam sobie pewnie spieka. koszt 300-400zł. Sam docisk w konfiguracji z tarczą forda działa prawie jak wzmocniony. Wszystko za sprawą grubości tarczy. Roverowa ma 7mm fordowska 9mm.
W sprawie docisków do francuzów to obawiam się jednak że nie będzie pasować. nie miałem takowego w ręku ale ze wszystkich zdjęć jakie oglądałem rozstaw otworów mocujących nie jest symetryczny.
Jestem właśnie na etapie problemu z przenoszeniem mocy w swoim projekcie i jak już mam wymieniać sprzęgło to chciałbym na coś konkretnego...
Napisz coś więcej skoro masz takie problemy...
PS. Ja też skilowałem dwa komplety od 1,4 :lol: :lol: :lol: zanim wsadziłem forda.
-
Projekt to już nic takiego nadzwyczajnego: 1.8 z serii K w oryginalnej poldoroverwej budzie.
Podejrzewam, że obecny komplet od 1.4 może być już "nadszarpnięty" i dlatego są problemy.
Niestety nie było jeszcze jak dobrze rozjeździć sprzętu, ale wstępne jazdy w zależności od aktualnego biegu wykazują poślizgi powyżej 3000rpm lub 5000rpm. Ogólnie na 5 powyżej 3tys przy depnięciu auto nie przyspiesza - silnik za to tak ;D
Most został z 1.4.
Jako że i tak pewnie będzie trzeba wymienić cały zestaw, a czas aż tak strasznie już mnie nie goni, szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania zanim dojdzie do kombinacji z np fordowską skrzynią.
Myśli moje idą w kierunku zestawu 200mm LUKa i stoczeniu tego "nadlewu" na tarczę żeby te 10mm nie wisiało "w powietrzu" :)
Tylko jak zabiorę te kolejne ze 2mm tego nadlewu to czy nie osłabi to znacznie siły docisku i wyjdzie na to samo...
-
Obawiam się że tak właśnie się stanie.
Zapodaj zestaw 200mm i powinno być OK. U mnie jest tarcza 190 i jakoś jeździ.
-
Hmmm, skoro w nowszych roverkach 1.4 zestaw jest 200mm to i koło powinno być "przygotowane" pod tarczę 200mm. Ciekawi mnie czy takie "nowsze" koło pasowałoby do poldorovera (znaki do czujnika, zęby do rozrusznika)?
-
znaki do czujnika,
nie pasuje :)
poldek ma wbijaną koronę blaszana , roverki maja frezowane w kole. Różni się też ilość brakujących zębów .
-
Jest jedna alternetywa. zamach z rovera z 96r. model przejściowy. tarcza 200mm i wieniec wkładany jak w poldoroverze. niestety trzebaby przekładać znaczniki PWK ale to powinno się dać zrobić.
O takie coś:
http://moto.allegro.pl/item835836866_rover_400_414_1_4_sprzeglo_kolo_zamachowe.html
-
zestaw wzmocniony lata u mnie i 300zł kosztował wiec nie tak dużo. a 120kucyków i 151 momentu nie potrafi go zedrzeć. na spieku już kolejny sezon i zimą wcale nie jest żle :D
-
Czy drgnęło coś może w temacie sprzęgła pod 1.8?
Dac normalne kolo zamachowe od 1,8 a nie bawic sie w jakies polsrodki, do tego
http://www.allegro.pl/item849709133_komputer_smt6_uzywany_w_100_sprawny_polecam.html
zeby zmodyfikowac sygnał z kola z immo tak zeby ruszylo na ektronice 1,4, dodatkowo mozesz skorygowac dawke paliwa na wiekszych wtryskich tak zeby nie lalo nadmiernie na dole przy elektronice 1.4 tyle ze potrzeba kogos kumatego w te klocki kto to ogarnie -mozna popytac kto by sie podjał temat bo strojenie pod turbo to koszt kilku setek a tu roboty sporo mniej. Jezelii ma byc maksymalnie tanio i efektownie to najlepiej isc w kierunku w ktorym poszedl Bocian -komp od 2.0 i wzmocniony docisk przy normalnej skrzyni albo inna ktora zmiesci wieksze sprzeglo i ma dluzsze biegi
-
Dac normalne kolo zamachowe od 1,8 a nie bawic sie w jakies polsrodki, do tego
To nie takie proste. Koło zamachowe z 1,8 nie wejdzie w obudowę sprzęgła skrzyni FSO-wskiej. trzebaby zrobić nowy dzwon i to od podstaw, najlepiej odrazu do skrzyni N9 forda.
Za kilka setek to mozna kupić całą elektrykę z rovera do silnika 1,8 i wsadzić go razem z tym nieszczęsnym immo i nie kombinować.
-
Rozlgądałem się trochę po angielskim ebayu i coś takiego mi się nawinęło:"sportowe" sprzęgło (http://cgi.ebay.co.uk/SPORTS-CLUTCH-KIT-ROVER-25-1-6I-16V-11-99_W0QQitemZ390124229699QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5ad5375443)
o firmie nic nigdy nie słyszałem, no i zastanawiam się ile tam tego sportu jest :lol:
[ Dodano: 21 Sty 2010 23:05 ]
Odisał gość z tej aukcji ze "sportowym" sprzęgłem. Ogólnie wychodzi na to, że cały sport jest zawarty w innych okładzinach tarczy - że niby takie jak w dieslach (przeniesienie większego momentu - tak argumentuje sprzedawca). Za taką kwote (100f) odpuszczę sobie jego ulepszenia...
-
No to może napiszę czym zakończyła się sprawa sprzęgła w moim przypadku.
Otóż stoczony został nadlew pod tarczę 190mm w kole zamachowym od 1,4 i założony zestaw: tarcza + docisk 200mm z 1.6. Tego nadlewu jest ok 1mm więc postanowiłem zaryzykować i udało się :)
-
Otóż stoczony został nadlew pod tarczę 190mm w kole zamachowym od 1,4 i założony zestaw: tarcza + docisk 200mm z 1.6. Tego nadlewu jest ok 1mm więc postanowiłem zaryzykować i udało się
Tyle że kolega będzie miał słabszy docisk jak tarcza się zjedzie. W takim przypadku trzeba by dać gróbsze okładziny na tarczy sprzęgłowej aby docisk pracował w tym samym zakresie. inymi słowy nowa tarcza będzie pracować jak częściowo zużyta w normalnym zestawie.
Ja wsadziłem koło pod tarczę 200mm i też się udało. Szczegóły w dziale roverkowym jak coś ;).
-
Brałem pod uwagę ewentualność słabszego docisku w przyszłości, zależało mi na rozwiązaniu "na teraz".
Twoje rozwiązanie z innym kołem widziałem.
Zastanawiałem się też czy nie wycisnąć (na gorąco podejrzewam) tych trzpieni ustalających docisk i podtoczyć miejsce przylegania docisku do koła o ten 1mm.
-
na gorąco podejrzewam
Raczej na zimno wtedy metal się kuli. Swoją drogą może to i ciekawa opcja takie przetoczenie. Zawsze to trochę waga koła spadnie.