FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Mardas#1946 w Sierpień 28, 2008, 16:43:13 pm
-
Mam pytanie.Od dłuższego czasu poszukuję pżekażnika od pompy paliwa do poloneza GSI.Nigdzie go nie mogę kupić.Może ktoś mi podpowie gdzie go dostać,ewentualnie jego zamiennik.Orginalny u mnie ma numer 540. :cry:
-
U mnie w każdym sklepie motoryzacyjnym za 8 zł. 541 chyba też pasuje, ale chwilowo nie dam sobie głowy uciąć. Ten w Polonezie ma 2 styki NO, a 541 chyba przełącza z jednego na drugi po prostu. Musiałbyś z tyłu 2 przewody pod 1 styk podłączyć. Szukasz praktycznie jakiegokolwiek przekaźnika, który ma chociaż jeden styk NO. No i sterowanego +.
-
Matucha 541 pbowałem nie pasuje,w gniazdo nie wchodzi.Proponowano mi żebym zamontował 561 też nie działa pompa.Matucha ja się nie znam na elektryce,i niewiem co to jest styk NO,Czy nie możesz w postaci schematu to pokazac.jak to podłączyć
-
U mnie w 1.6 bosch też jest 540 i chwilowo aby dojechać do domu zamieniłem od wentylatora chłodnicy, a przekażnik kupiłem w sklepie elektronicznym za 5zł i po problemie (miał numer NVF-2C-Z30a)
-
Dzięki Szczepan za podpowiedż.Sprobuję kupic ten przekażnik o takim numerze.Moze pomoże. 8)
-
zoonk............ ten przekażnik który ci zapisałem jest odpowiednikiem PS 561
ale 541 musi pasować :(
-
(http://img501.imageshack.us/img501/4267/pompadh6.th.jpg) (http://img501.imageshack.us/my.php?image=pompadh6.jpg)
Normalnie masz taki przekaźnik jak po lewej stronie w GSI. 2 styki normalnie otwarte. Jak cewka jest zasilana, to prąd idzie na obydwa styki - w GSI 2 niebieskie kabelki. Masz na przykład takie przekaźniki jak po prawo - jeden styk otwarty a jeden zamknięty. Obydwa niebieskie przewody musiałbyś z tyłu puszki złączyć i podłączyć pod styk NO. Schematy przekaźnika masz zazwyczaj na ich obudowie narysowane.
[ Dodano: 30 Sie 2008 13:27 ]
I ten po prawej to jest chyba właśnie 541.
-
Dzięki wam za wasze rady,ale ja sam popełniłem błąd,bo faktycznie 541 pasuje do gniazda i pompa dziala.Całe to zamieszanie wynikło z tego,że przekażnik miał nieco powykrzywiane nożki,a ja tego nie zauważyłem,i wkładając go w gniazdo mi nie pasował.Dopiero jak się dobrze przyjżałem,to zauważyłem ten defekt,i naprostowałem nożki. i jest wszystko O.K Jeszcze raz dzięki za dobre rady!!!!!!!!!!!!! :lol: