FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Van w Wrzesień 02, 2008, 13:07:10 pm
-
Przymierzam się do zakupu urządzonka do wysterowania mojego nieznośnego motoru. auto jadąc 90 pali tyle samo co 140 non stop :D więc cos tu nie halo dodatkowo łapie czasem czkawkę co wkurza mnie najbardziej bo przy starcie ze swiateł łapie muła by nagle wystrzelić. jak pokazała hamownia raczej nie jest to wina silnika tylko jego nieszczesnego osprzętu.
poszukuje wiec danych by zamontowac urządzonko
1) ilośc zębów na zamachu do PWK (60/2??)
2) napięcie pracy czujnika uchylenia przepustnicy od.... do.....
3) sterowanie cewką napiecie ??
dac osobny map sensor czy wpinać sie we wbudowany w kompie??
przydała by się też rozpiska kabelków w kompie
jak sobie jeszcze coś przypomnę dopiszę
dla pytajacych co to jak to
3 mapy 8x16 + interpolacja,
6 map korekcji 8x1 + interpolacja,
możliwo¶ć modyfikacji pojedynczego sygnału analogowego
4 wej¶cia analogowe,
możliwo¶ć modyfikowania przepływomierza częstotliwo¶ciowego (17Hz-4kHz)
możliwo¶ć modyfikowania zapłonu w samochodach z pojedynczym czujnikiem na wałku rozrz±du
lub jedna / dwoma cewkami zapłonowymi. W przygotowaniu firmware umożliwiaj±cy modyfikacje zapłonu
dla sygnałów z wału 60-2
obsługa zaworu steruj±cego doładowaniem turbosprężarki,
obsługa 4 wtryskiwaczy wysokooporowych (praca full group) lub jednego niskooporowego,
możliwo¶ć bezpo¶redniego modyfikowania czasów wtrysku dla systemów full group,
dodatkowe wyj¶cie sterowane parametrycznie (np. pojawia się stan wysoki gdy doładowanie przekroczy
1 bar w celu zał±czenia wtrysku wody),
automatyczna konwersja z MAP to MAF z wykorzystanie algorytmu uczenia,
procedura startowa,
hamownia drogowa,
możliwo¶ć pomiaru czasu otwarcia wtryskiwacza
możliwo¶ć kalibracji dowolnego czujnika analogowego, zięki czemu warto¶ci analogowe mog± być
wy¶wietlane w ich realnych warto¶ciach (np. sygnał z MAP sensora w barach, sygnał z sondy
szerokopasmowej jako AFR, etc.),
możliwo¶ć darmowego upgradeu firmware w miarę rozwoju urz±dzenia (np. nowe tryby zapłonu
http://ecumaster.com/det2.html
oraz troche opisów :P
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=43669&st=0
http://ecumaster.com/download/Digital%20ECU%20Tuner%20II%20-%20Manual.pdf
http://ecumaster.com/download/DET2Troubleshooting.pdf
-
dobre posunięcie TPS raczej bedzie 0-5 V z reszta narazie ci nie pomoge
-
usiłuje zebrac max ilośc danych zanim zabiore się za montowanko :)
-
a ile takie cos kosztuje?
-
499
(http://roverki.pl/modules/Nasze_Galerie/gallery/instalacja_el/rover_200/instal03.jpg)
schemat elektryczny podłączeń kompa
-
Dla ułatwienia masz konkretne piny
(http://img233.imageshack.us/img233/2016/wizkaecuroverkseriesrd6.jpg)
Co do zamachu to zebow jest chyba 34, ale nie wiem pod jakim katem sa dziury
Czujnik polozenia przepustnicy dziala w zakresie 0-5V
-
schemat elektryczny podłączeń kompa
Tyle że u nas nie ma czujnika prędkości auta (31) Resztachyba się zgadza.
PS. Ciekawe czy ktoś na roverkach tego nei robił??
-
dziury 2 co 180 a zębów wszystkich chyba 54 niech ktos oblooka co ma kolo zamachowe pod reką
na roverkach tematow brak
-
zęby co 10 stopni czyli 34+2
-
No to tak jak mowilem. Nie wiem Van skad wytrzasnales taka liczbe.
-
Jakieś wieści z frontu czipowego.
-
Przeciez podobno osprzet od 1.4 daje rade w 100 % :mrgreen: jak pisałem ze odrazu trzeba robic na orginalnym ecu a nie babrac sie w pólsrodkach to dostałem bure... Jak juz sie bawisz w Ecu to daj tez odrazu osobne cewki(abimex) i wywal rozdzielacz. Zamiast kombinowac z kołem to moze lepiej dac to od 1.8 na sprzęglo 215mm i zastosowac jakies zmodzone kolo pasowe na wał z nowym czujnikiem ? Zawsze mozesz tez zastosowac gazniki- te zadziałaja na pewno bez problemu :P
-
Przeciez podobno osprzet od 1.4 daje rade w 100 %
a Vanowe wyniki z hamowni to kolega pamieta ??
te zadziałaja na pewno bez problemu
no oczywiscie ze zadzialaja, ale chyba najbardziej na zbiornik paliwa :lol:
-
Przeciez podobno osprzet od 1.4 daje rade w 100 %
a Vanowe wyniki z hamowni to kolega pamieta ??
No mi wychodzi 107% :mrgreen:
-
Przeciez podobno osprzet od 1.4 daje rade w 100 % :mrgreen:
w 100% daje radę przy 1,8 :lol: :lol: :lol: .
ECUMASTER u Van będzie tak jak podwójne gaźniki u ciebie... Czyli coś więcej wyciśnie z tego co jest.
-
Z tym ze ten ECU nie bedzie wykorzystany dopoki Van nie zainwestuje w inne walki i reg kolka rozrzadu, ewentualnie dmuchawe.
-
Senn#1869, i wlasnie dlatego zaczynam od ECU :D choc moze sie okazac ze dokoncze w innej budzie niz polonez :P
-
choc moze sie okazac ze dokoncze w innej budzie niz polonez
DF czy ROVER??
-
to sonda szerokopasmowa - nie wiem co zamierzasz z nia zrobic ,ale podlaczajac pod sama swinke to mozesz sterowac jedynie dodatkowym wtryskiwaczem paliwa
-
podpinając pod swinkę bede miał piękny wykres dawka paliwa AFR :) i pozwoli zestroić auto. wąskopasmowa sie do tego nie nadaje. bo jak jest za bogato to też pokazuje ze ubogo już taka jej los
-
Z sondą szerokopasmową nie jest już tak łatwo jak ze zwykłą - jeśli kontroller świnki bezpośrednio obsługuje takową i ma do niej wejsćie to powinno działać , jak nie to niestety potrzebny będzie kontroller AFR do obsługi sondy szerokopasmowej.
Sama sonda szerokopasmowa nie generuje żadnego napięcia na swoim wyjściu ,lecz działa w ten sposób że ,na jej jednej części utrzymuje się stałem napięcie natomiast prąd potrzebny do utrzymania tego napięcia jest w jakimś stopniu proporcjonalny do skłądu mieszanki. Po za tym żeby to działało to musi być spełniony jeszcze jeden warunek - sama sonda musi mieć odpowiednią temp pracy - a bez niej podając napięcie można uszkodzić samą sondę. Sam kontroller po poborze prądu przez grzałkę (której opór się zmienia wraz z jej temperaturą) niejako kontroluje jej temperaturę i jeśli jest odpowiednia to podaje napięcie na jej elektrody. Żeby było śmieszniej to sama sonda jest kalibrowana fabrycznie i posiada rezystor ,którego wartość jest dobierana w trakcie testów sondy , a on sam koryguje nastawy kontrollera AFR. Wiem że to troszkę zagmatwane ale gdyby to było proste to poldek EFI miałby już pełne AFR - sama sonda z audi 1.8T już leży na półce i czeka na kontroller .....
-
no to rzeczywiscie jest maly problem
Van#1860, jak ci zwykla pokazuje ubogo ,gdy masz bogato to jest uszkodzona/zuzyta i po wymianie na nowa bedzie dobrze
-
sonda jest zmieniona i to samo ale nie o to w temacie chodzi. potrzebna szerokopasmowa do strojenia. pytam cy ktoś wie może jak zbudować taki kontroler
-
Schamaty mam ale są 2 wersje - prostsza na mikroprocesorze ale nie mam wsadu i bardziej skomplikowana analogowa ale dużo elementów , kiedyś wreszcie muszę się zabrać za skompletowanie części i spróbować wykonać taki kontroller.
-
no widzisz , w erze dolara za 2zł można było za dobre pieniądze (~600 zl) za nabyć innovate lc1 , teraz sam sobie w brodę pluje bo teraz już w Polsce wołają za to ~900 a sciagajac samemu z usa wychodzi nie wiele taniej .
-
Schamaty mam ale są 2 wersje - prostsza na mikroprocesorze ale nie mam wsadu i bardziej skomplikowana analogowa ale dużo elementów , kiedyś wreszcie muszę się zabrać za skompletowanie części i spróbować wykonać taki kontroller.
A można prosić te schemaciki to moze coś się wyduma...