FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: wiciu w Wrzesień 06, 2008, 15:34:19 pm
-
Witam
Czy ostatni tłumik z Caro 1,6Gli (nie plus) będzie pasował do C+ 1,6Gsi ? Jak jest ze środkowym tłumikiem? Kata zostawiam więc o pierwszy nie pytam :).
-
U mnie pasują obydwa, chociaż z racji skośnych amortyzatorów rura od ostatniego idzie podejrzanie blisko amortyzatora, ale nic nie puka :)
-
nie wiem czy bedzie pasował,ja nie podpasowałem tłumika do plusa który miał np kolega maras
-
Ja kupiłem razem ze środkowym może przez to pasuje :roll:
[ Dodano: 07 Wrz 2008 10:57 ]
Trzeciak pisze, że są identyczne.
-
dowiedziałem się, że ostatni tłumik w plusie ma dodatkowe wypłaszczenie na tej wygiętej części rury, która łączy się z tłumikiem przedostatnim; przedostatni jest taki sam
handlarze często sprzedają ostatni tłumik tylko ten do plusa, bo on również pasuje do wcześniejszych modeli, w drugą stronę to już niestety nie działa
-
U mnie nic nie stuka ani nie puka :P
-
a u mnie,jak skrecilem tlumik to sie schowal w zderzak :|
[ Dodano: 08 Wrz 2008 20:33 ]
mam zdjecie,niby wszystko wyglada dobrze,w praktyce bylo inaczej :(
(http://img161.imageshack.us/img161/3382/img0426hl6.th.jpg) (http://img161.imageshack.us/my.php?image=img0426hl6.jpg)
-
brudny#1924, który właściwy? Bo ja mam ten na dole ale bez płaskiego kawałka na rurze :roll:
-
no ten na dole to moj z plusa :)
a górny to akurat Michael Speeder dedykowano do Caro
-
matucha: ten na dole to tłumik do plusa i widac na nim to wypłaszczenie
-
matucha: ten na dole to tłumik do plusa i widac na nim to wypłaszczenie
Widziałem właśnie. Ja tego nie mam i stąd pewnie blisko amorka idzie. Ale o ile pytanie czy pasuje to pasuje bezproblemowo. Chociaż powoli czeka mnie wymiana ostatniego więc teraz zwrócę uwagę na to przy kupnie dokładnie.
-
Ja z kolei pytam, gdyż dostałem od znajomego używany ale fabryczny oryginalny ostatni tłumik z caro 96r, z auta po niewielkim przebiegu, które poszło do kasacji po dachowaniu kilka lat temu. Leży mi teraz w piwnicy, więc spróbuję go założyć. Przedostatni i rurę już kupiłem, może uda sie to wszystko poskręcać.
-
wiciu, wiec próbuj i opisz efekty dla potomnych :)
-
No mówię, że się da :P
(http://img525.imageshack.us/img525/7813/s5000458bz5.th.jpg) (http://img525.imageshack.us/my.php?image=s5000458bz5.jpg)
-
Kolego zakładaj te tłuniki, wszystko pasuje. Ja mam plusa i założyłem z caro 94, pasi jak ulał.Nie stuka , nie puka , i ja jestem zadowolony.
[ Dodano: 09 Wrz 2008 13:00 ]
A zapomniałem , mam po dwa amortyzatory z tyłu, czyli 4
-
sprawdzę to na pewno, ale dopiero po niedzieli, a o wynikach na pewno napiszę
[ Dodano: 2008-09-18, 21:06 ]
faktycznie ostatni tłumik z caro da się zamontować do C+, rura przebiega blisko amorka ale o niego nie stuka
-
Ja mam pytanie czy jak w caro 96` zmienie koncowy tlumik na starego typu to bedzie ten specyficzny gwizd?? :), ma ktos tak zrobione?? wiem,ze trzeba pokombinowac z tym kolankiem ,a jak z osiągami?? bo wtedy cały układ robi sie przelotowy z tego co smiem sądzić :twisted:
-
Witam mam caro plus GSI z 99 wywaliłem już katalizator zamaina na puszkę GLE teraz przymierzam się do wymiany ostatniego żeby był pełny przelot na aledrogo znalazłem taki
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-polonez-truck-stary-typ-i1788162729.html (http://allegro.pl/tlumik-koncowy-polonez-truck-stary-typ-i1788162729.html)
jest to tłumik do trucka ale ma dłuższą tylną rurę niż zwykły tłumik starego typu
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-fso-125-polonez-78-92-i1787467104.html (http://allegro.pl/tlumik-koncowy-fso-125-polonez-78-92-i1787467104.html)
może udało by się złożyć tłumik na jednym spawie dokładając końcową rurę starego tłumika
Czy użycie tłumika z trucka do benzyniaka gsi jest możliwe, czy z jakiegoś powodu wykluczone ?
-
ten z trucka jest drozszy ,wiec nie warto ,
ta wygieta rura w trucku to koncowka ,a nie kolano nad most ,wiec musialbys ja obciac i wspawac prosta koncowke,
a wiec uzyskalbys normalny tlumi ,ktory jest tanszy ,
no chyba ze chcesz,zeby twoj poldas ciagnal za soba ogon wydechowy przy samej ziemi <lol>
-
No i wszystko jasne zakładam więc wydech od starego poldasa mam tylko nadzieję że nie będę ogłuszał sąsiadów
-
jezdzilem na przelocie z oryginalnych tlumikow i bylo tak samo cicho jak na seryjnym ,tylko dzwiek sie troche zmienil
-
Obecnie posiadam zamiast kata puchę z GLE, drugi przelot i końcowy przelot ze starego typu i jakoś specjalnie głośniej nie jest :) tak jak napisał KGB dźwięk się trochę zmienił
-
Tak z ciekawości spytam KGB napisałeś jeździłem a co się zmieniło założyłeś mugena, czy powrót do serii.
Może jest jakieś inne rozwiązanie zależy mi na przelotowym wydechu ale bez podnoszenia znacznie głośności.
-
ostatnia rura-kolanko byla jeszcze ori i po 10 latach zardzewiala tak ,ze sie rozsypala,
kupilem na szybko tlumik ostatni i narazie tak jezdze ,ale jego dni sa policzone - 9 dych kosztowa i chyba jakis niedorobiony jest ,bo mi sie auto zmulilo
a mugeny i inne rury od traktora mnie nie interusuja
-
Wiem ze odgrzewam kotleta ale wiecie moze co z robic z pierwszym tlumnikiem obijajacym sie o belke podlogi? Tak na niskich obrotach mi niemilosiernie tlucze ze zaczyna mnie to juz denerwowac. Najpierw go odkrzywilem i wszystko bylo ok jednak po dwoch dnia walenie powrocilo. Myslalem nad wygieciem go ale znowu zaczem nie bedzie pasowal a nie mam migomatu zeby go przerobic. Rowniez myslalem nad jakas guma pomiedzy tlumnikiem i belka jednak ona sie przetopi. Macie jakis pomysl co tam by mozna wsadzic lub jak go madrze wygiasc?
-
nie belke podlogi a podluznice moze ci walic,
jezeli wymieniales rure srodkowa to one sa tak badziewnie robione ,a dokladniej flansze sa krzywo spawane,
moj tlumik za mocno przez to zwisal i szorowal o progi zwalniajace,
wkurzylem sie w koncu i nacialem rure przy flanszy ,dogialem i pospawalem na rowno