FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Wrzesień 07, 2008, 19:36:54 pm
-
mam prośbę czy może ktoś rozgryźć układ tego sterownika z podaniem co i do czego.
http://www.renault19.pl/forum/viewthread.php?forum_id=50&thread_id=4036
dodam że sterownik jest od reni 19 chce go połączyć z silniczkami od lanka ale nie wiem co do czego oprócz plusa i minusa na żarówę tu też musi być któryś do któregoś.
wpięcia są tylko na 4 nogi na obrazku widoczne jako 4 luty obok siebie( kostka do gry)
[ Dodano: 2008-09-08, 07:27 ]
pogrzebałem i znalazłem schemat
(http://img238.imageshack.us/img238/5081/ca86edc73900cb7can4.th.jpg) (http://img238.imageshack.us/my.php?image=ca86edc73900cb7can4.jpg)(http://img157.imageshack.us/img157/117/ca86edc73900cb7czzazjm3.th.jpg) (http://img157.imageshack.us/my.php?image=ca86edc73900cb7czzazjm3.jpg)
z tym że nie łapie się w tych francuskich oznaczeniach.
czy to w czerwonym to sterownik? bo tak sobie pomyślałem skoro ma tylko 4 wpięcia
w zielonym to chyba włącznik świateł
niebieskie to chyba lampy
jeśli tak by było to problem rozwiązany ale lepiej sie upewnić.
[ Dodano: 2008-09-10, 15:54 ]
hmm widze że spore poruszenie w tym temacie :lol:
-
podciągam ;)
Mariusz#1926, sam sobie odpowiadasz i się temat nie podświetla ;)
[ Dodano: 10 Wrz 2008 23:56 ]
Co do czerwonego bym się zgodził, co do niebieskiego tak samo. Ale włącznik świateł to chyba na lewej części strony pomiędzy zielonym a niebieskim. To co zielone wygląda na jakiś kontroler coś w stylu odpowiednika APE w poldku. To pewnie dość duży prąd potrzebuje i przez to prosto z przekaźnika.
Jak się tak temu przyglądam to przewody co idą do lampy i później dalej do silniczków to przez przypadek w sumie. Chodzi ogólnie żebyś miał tam ten sam potencjał co na wejściu do potencjometra tak na moje. W sterowniku 4 styki - 2 do podświetlania i 2 to potencjometr. Do silniczka obydwie strony potencjometru i masa. Ten scalak to może jakiś komparator czy inne ustrojstwo :P Masz opisane przy silniczkach te wejścia ABC ?
Mam nadzieję, że się na coś przydałem ;)
-
Mariusz#1926, wg mnie masz a rację a co do przełacznika to jest tylko wycinek z instalacji z podłaczeniem samych swiateł mijania.. co by było bardziej czytelne.
-
styki w silniku są oznaczone jako A, B i C zarówno w reni jak i w lanosie tak więc powinny chodzić ze sobą sterownik od reni i silniki od lanka, rozwiązane to jest chyba na zasadzie tranzystora w silniczkach tak to wygląda w lanku.
(http://img153.imageshack.us/img153/2240/beztytuuve8.th.jpg) (http://img153.imageshack.us/my.php?image=beztytuuve8.jpg)
zasada działania według schematu taka sama
-
Czyli zasilanie faktycznie nie idzie z włącznika tak jak mówiłem. O ile szłoby z włącznika, to przy załączeniu świateł, światła mogłyby się za każdym razem lekko poruszyć, więc to będzie ważne, żeby zasilanie do silniczka i potencjometru na jednym przewodzie szło.
-
tak właśnie wszystko zostało połączone dzisiaj
z tym że pojawił się problem wszystko działa ale cały czas na silniku znajduje się napięcie. wytwarza się w uzwojeniu silnika pole magnetyczne i powoduje że cały buczy. Nie wiem jak rozwiązać ten problem. moim zdaniem po pzesunięciu suwaka na rezystorze powinien tylko zmienić silnik swoją pozycję i siedzieć cicho aż do następnej zmiany. a tu cały czas buczy, może ktoś pomoże.
oto link do filmiku
MOV00106.3GP (http://s010.wyslijto.pl/index.php?file_id=39508810263749333749)
-
sterownik (tak naprawde jest to zwykly potencjometr) nr 562 pokazany na pierwszym schemacie (czyli regulowany rezystor) nie moze byc zastosowany w tej formie jak na schemacie do silniczkow Lanosa!
silniczki z Lanosa wymagaja sterowania poprzez dzielnik napieciowy...
jesli chodzi o silniczki ze schematu to: A - masa, C - zasilanie po wlaczeniu swiatel, B - sterowanie pradowe.
silniczki Lanosa sa sterowane napieciowo, a nie pradowo stad problemy!
o wiele lepiej i latwiej byloby samodzielnie zrobic sobie regulator do silniczkow lanosa
-
problem nie polegał na samym sterowaniu a na tym że próby były robione na prostowniku gdzie nie było idealnego przebiegu charakterystyki napięcia w wyniku czego silnik reagował na każdą zmianę wartości napięcia w zależności jak było prostowane napięcie. Problem rozwiązany wpadłem na pomysł aby spróbować zasilić układ z akumulatora i wszystko cacy działa. Teraz potrzebne mi są tylko 2 kostki z bosha na 3 diny do wpięcia sie w silniczki i będzie git.