FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: insomnia_man w Wrzesień 16, 2008, 15:06:16 pm
-
Witajcie. Jako że jestem tu nowy a dowiedziałem sie o tym forum z innego forum na którym jestem zarejestrowany już długi czas chciałbym was poprosić o pomoc lub dać jakieś wskazówki. Przejdę do sedna sprawy mianowicie w mojej Polonii zauważyłem jak dal mnie dziwne zjawisko i troche mnie denerwuje. Gdy uruchomie silnik i tak postoi sobie z minute lub 2 temperatura wskoczy na ok 50 stopni na zegarze ruszam w droge i wtedy auto że tak powiem ,,ciągnie' dobrze gdy tylko temp wskoczy na 90 silnik robi sie mułowaty wydaje mi się że jest to związane że dostaje gorącego powietrza. Wyjąłem rure która doprowadza ciepłe powietrze z nad kolektora i mało to dało szczeże powiedziawszy więc nie wiem czy dobrze celuje w te powietrz i czy to akurat o to chodzi. I tu pytanie jak można i co mogę zrobić aby nie był taki mułowaty? Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
Cholera wysłały mi się 2 posty. Jak to usunąć?
Edycja tematu wątku - S#1869
-
jeśli jeździsz na lpg to dobrze celujesz. postaraj się również dobrze celować w klawisze to już będzie całkiem ok. lpg nie lubi ciepłego powietrza, skieruj wlot rury tak aby "chwytała" powietrze zimne- najlepiej za reflektorem.
-
Ok postaram się. Tak mam instalacje LPG a rurę mam przykręconą obok chłodnicy dosłownie między chłodnicą a reflektorem. A czy mogę całkowice usunąć tę rurkę która doprowadza ciepłe powietrze z nad kolektora?
-
Masz gaźnik poza tym nie zapominaj że jak będzie dmuchać ci na rurę to będzie ci gasł przy redukcji na luz
-
I właśnie cholera gaśnie przy dojeżdzaniu np do skrzyżowań... lub wyrzucaniu na luz. To mówicie przemieścić lepiej rurę za reflektor? W sumie fabrycznie to chyba ona tam siedziała już nie pamiętam.
-
insomnia_man, a instalka jak dawno regulowana?
-
Pio555 Nie mam pojęcia.. Filterek od gazu był wymieniany dość nie dawno. Filtr powietrza z 6kkm temu. Co można w nim jeszcze ,,pokombinować'?
-
Przesun rure zeby nie brala powietrza dynamicznie. Np. przesun za reflektor.
-
Senn#1869
Jak to fajnie opisałeś jak mój temat ,poczytaj o tym przyda ci się jest tam sporo opisane co do tego zjawiska insomnia_man
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16862
-
No ciekawostka. Pierwszy raz o tym slysze, ale nigdy nie mialem problemu z gasnieciem na LPG. Grzesiek32211, powiedz czy juz to zrobiles i jakie efekty.
-
A nie raz mi gasł i próby dolotu były mizerne dlatego ze dałem za duży króciec i za duży przewód dałem taki jak od lpg od tego trójnika a króćce no właśnie od miksera lpg starego miałem to przed robota głowicy i można było przyznać ze jakieś lekkie efekty były lecz! Zdjąłem to bo te spalanie mi sie nie opłacało dla mizernych efektów ,lecz jak zrobiłem mu porządnie głowice i założyłem mikser soniczny i na koniec już ten dolot to było o niebo odczuwalne szczególniej w granicach niskie-średnie obroty sporo daje ale najpierw trzeba pobawić się z głowicą miałem testy po robieniu jej po robocie z doładowaniem i bez sporo jest odczuwalne nie wiem czy to nie przypadkiem zasługa krótszego kolektora ssącego ale efekty jak najbardziej pozytywne.
-
Sprawdz jeszcze czy w momencie zgasniecia po prostu nie zamarza Ci parownik.
-
Parownik ciepły. Dziś jak znajde czas podskocze do gazownika. Może już filterek trza zmienić.
-
I jak jeździ nie piszesz więc chyba ok? :wink:
-
Tak. Byłem u gazownika w tygodniu i okazało się że dostawał za bogatą mieszanke. I jak do tej pory nic strasznego sie z nim nie dzieje.