FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: nms007 w Wrzesień 19, 2008, 10:51:24 am

Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: nms007 w Wrzesień 19, 2008, 10:51:24 am
Witam,

Szukałem na forum ale niestety nie natrafiłem na ten temat...

Otóż zamierzam zrobić płytę pod silnik, ale pojawia się za dużo niewiadomych tj.:


Tak więc jeśli ktoś z forumowiczów przerabiał ten temat, to bardzo proszę o pomoc! :wink:
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: DF w Wrzesień 19, 2008, 11:45:39 am
Ja takiej płyty nie robiłem osobiście ale znalazłem szczęśliwie na złomie. Płyta jest wykonana z bardzo grubej blachy - chyba 5 mm. Mocowana jest na śrubach oryginalnych od fabrycznych osłon, które przy mocniejszym uderzeniu ładnie wprasowują się w miskę olejową. Ma kilka otworów w tym otwór na korek spustowy oleju. Wygląda na naprawdę solidną i jest ciężka. Umyślnie nie testowałem jej wytrzymałości i mam nadzieję, że nigdy do tego nie dojdzie  :D
Podejrzewam, że płyty były wykonywane własnoręcznie przez użytkowników ale też pewnie małoseryjnie przez jakichś rzemieślników, kowali bo dorwałem drugą identyczną...

(http://img530.imageshack.us/img530/3821/pytair0.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=pytair0.jpg)
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: OLO w Wrzesień 19, 2008, 16:38:51 pm
Podobno były w karetkach.
Na krawędziach moja ma dospawane płaskowniki dla zwiększenia sztywnosci.
Stosowałem razem z seryjnymi sankami.
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: matucha w Wrzesień 20, 2008, 09:58:58 am
nms007, jeśli chodzi o pytanie z jakiego materiału to zależy w jakim celu ją chcesz zamontować. Wiele aut nie naszej produkcji ma ją z tworzywa sztucznego, ale to raczej, żeby wiązki uchronić od wody/błota itp.
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Wrzesień 20, 2008, 12:44:14 pm
Cytat: "matucha"
ale to raczej, żeby wiązki uchronić od wody/błota itp.
i poprawić aerodynamikę.
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: DF w Wrzesień 20, 2008, 14:09:38 pm
Taka osłona z tworzywa sztucznego była także montowana w polonezach ale użytkownicy najczęściej ją wywalali nie wiedzieć czemu. Pewnie nie chciało się przykręcać po demontażu do jakichś napraw. Osobiście chętnie przygarnę taką osłonę. Komu zawadza w garażu ?
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Wrzesień 20, 2008, 14:16:06 pm
tak wtracajac dzisiaj znalezlame cos takiego pzegladajac alledrogo

http://www.allegro.pl/item434635489_oslona_silnika_polonez_caro_okazja.html
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Van w Wrzesień 20, 2008, 17:02:09 pm
jak wejde pod auto to zrobie fotkę płyta stalowa 3mm wzmacniana od srodka wspawanymi elementami starych snek. sruby pochowane tak że nic nie wystaje. kilka razy już nieżle rąbneła :D nachodzi na połowę przedniej belki
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: DF w Wrzesień 20, 2008, 18:03:32 pm
Widziałem tą aukcję na  allledrogo ale 6 dych to trochę dużo jak na kawałek plastiku. Używana tak samo działa...
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: strażak w Wrzesień 20, 2008, 18:04:22 pm
ja mam taka płyte na handel
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: DF w Wrzesień 20, 2008, 19:00:43 pm
Taką czyli stalową czy tą plastikową osłonę?
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: polofix w Wrzesień 21, 2008, 11:17:01 am
ja mialem kiedys poloneza z 1989 roku i mial identyczna,lub prawie identyczna oslone miski jak kolegi nms007 ,ktora pokazal na zdjeciu.wygladala na oryginal ale jaka byla to nie wiem.
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: matucha w Wrzesień 21, 2008, 20:05:18 pm
No to wg mnie w grę wchodzi tylko stal ;) I to grubości conajmniej kilka mm :P
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 28, 2008, 11:52:21 am
A także Kevlar i Aluminium Kwestia kosztów i konstrukcji tego... Płyty stosowane w rajdach są aluminiowe lub kevlarowe i zasłaniają całą komorę silnikową. Sięgają aż do przedniej krawędzi zderzaka, by nie zgarniać kamieni na chłodnicę.
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: owca w Kwiecień 19, 2009, 13:28:00 pm
Pobawię się w archeologa i odkopię trochę stary temat ;-)

Robił ktoś może płytę pod silnik? Jakieś wskazówki? Moje pytania podobne jak w pierwszym poście:
- jaki materiał?
- orientacyjne wymiary / kształt płyty
- jak zamontować (najlepiej żeby demontaż nie był uciążliwy w przypadku jakichkolwiek napraw)
Wolałabym żeby była tak jak napisał BXMaster - sięgała do przedniej krawędzi zderzaka, żeby nie zgarniać kamieni.

Wszelkie wskazówki mile widziane  :D
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Smar w Kwiecień 20, 2009, 20:14:12 pm
Płytę mocować chyba najlepiej w miejsca mocowania sanek - zgodnie z sztuką powinno byś na jakichś słabszych śrubach po to żeby w razie solidniejszego dzwona płyta uległą zerwaniu.
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Kwiecień 20, 2009, 20:24:30 pm
owca, tutaj warto pytać Vana i Bociana
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 20, 2009, 20:49:08 pm
moja płyta wykonana jest ze stali 4mm wzmocniona od srodka elementami starych sanek. montowana na tyle w miejsce oryginalne sanek. na przodzie nasuwana na otwory w belce i przykręcana od komory silnika. u mnie zdjęcie płyty nie jest uciążliwe a ja nie mam miejsca pod maską by gdziekolwiek wsadzić łapkę(ok 10minut). zerwanie płyty w żadnym wypadku nie wchodzi w gre gdyż spowodowało by to ogromne zniszczenia pod autem(skrzynia wydech podłoga) i mogła by zakleszczyc sie tam powodujac całkowity brak sterowności. płyta na nierównościach musi auto podbić do góry i przeslizgnac się nad pszeszkodą(sprawdzone na krawęzniku a takze na przypadkowym zjeżdzie po schodach :D - no co ciemno było i wyglądały jak droga :D tylko farbka zdarła się z lekka)
wczesniej sruby tył były ukryte ale podnosząc płyte wyzej obecnie są widoczne. wrazie scięcia ich płyta opada ale nie odpada i możliwa jest dalsza jazda z normalnymi prędkościami :D)
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Smar w Kwiecień 21, 2009, 22:57:57 pm
Nie mówie o zrywaniu płyty o krawężniki ale o poważniejszym dzwonie. Powinna się zerwać a nie wbić  w podłogę przedziału pasarzerskiego czy "wepchać" tam silnik.
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 22, 2009, 08:12:24 am
widziałęs kiedyś płyte w polonezie ?? przy dzwonie wchodzi pod auto pod skrzynie pod drązek . zrywa sie wtedy mocowanie na belce. gdzie masz silnik a gdzie przedział pasazerski płyta poza wydechem jest najniżej położonym elementem w samochodzie. to nie jest FWD za silnikiem jest skrzynia wiec nie wejdzie do srodka. nie wepchnie tam tez silnika gdyz konczy sie w jego połowie i tak jak to juz jest w autach rwd silnik wraz ze skrzynią włazi w tunel
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 22, 2009, 14:20:41 pm
Ale pesymista. Jeszcze nie założył a już rozbił auto...
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Smar w Kwiecień 22, 2009, 14:21:51 pm
Wiem że w do poloneza ma się to średnio - tu i tak belka trzyma silnik. Nie jest to mój pomysł, jest to rada jaką udzieliła mi osoba która w sprawach aut rajdowych ma dla mnie absolutny autorytet. Ogółnie chodzi  o to że płyta i owszem, ma być pancerna sama w sobie, natomiast nie warto jej mocować w  20 punktach, jak pancerz w czołgu - chyba lepiej urwać samą płytę, niż przytwierdzić ją tak że wyciągnie ze sobą belke z zawiasem i połową przodu ;)
Tytuł: Płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: DF w Kwiecień 22, 2009, 14:47:14 pm
No ja tam się może nie znam ale rozumiem to tak, że nic nie ma się urywać tylko jak wjedziesz na jakieś coś o co rozwaliłbyś sobie  silnik a miskę zwłaszcza to po prostu płyta przyjmie to na siebie i nie pozwoli na zniszczenia. Taki pancerz na którym prędzej zawiśniesz niż coś popsujesz. Po uderzeniu jedziesz dalej z płytą na swoim miejscu a nie już bez niej...