FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: pawlack w Wrzesień 19, 2008, 17:45:48 pm
-
Witam! Tak jak w opisie jestem użytkownikiem Poloneza 1,6 GSi z instalacją gazową I generacji (reduktor produkcji LOVATO, ma około 2 miesiące od momentu regeneracji) Chciałbym ją przerobić na instalacje II generacji. Zwracam się do was z zapytaniem jaką centralkę sterującą polecacie. Ja zastanawiałem się nad STAG-150 albo Bingo S, jednak po rozmowie z gazownikami dowiedziałem się, że lepszy jest Bingo S do Poloneza, bo STAG są wolne z odczytem danych z sondy. Jaką centralkę sterującą polecacie do tego silnika poza tymi dwoma, albo która z nich jest wg. was lepsza?
-
A jest sens wogole to zmieniac ? Jak jezdzi w miare dobrze na tym co jest , to bym nie kombinowal , bo z taka "elektronika" to tez roznie czasami bywa. Jest takie madre powiedzenie ze dobrego sie na lepsze nie zmienia.
-
dokładniemarcij,
a jakie są przesłanki do tej zmiany? za duzo pali, coś jest nie tak czy co?
-
dokładnie pali gazu jak dla mnie za dużo, w trasie 11-13 L, w mieście 14-15 L. Był już u trzech różnych gazowników każdy skręca go ile może na analizatorze spalin i diabli to daje:/ Regeneracje reduktora zrobiłem sam ale też to nic nie pomogło:/ I denerwujące są strzały gazu pojawiające się często podczas ruszania. Ogólnie mam bardzo duże zastrzeżenia co do jakości emulatora sondy lambda i wtryskiwaczy zamontowanych przez poprzedniego właściciela, widać że było to robione po możliwie jak najniższych kosztach:/
-
zamontowanie sterownika na niewiele sie zda tak na prawdę
sprawdz inne mozliwe powody złego dzialania silnika- te strzały i inne rzeczy i muszą i najprawdopodobniej nie są one winą instalacji gazowej
-
już wszystko było zmienione: świece, przewody WN, krokowiec, cewka, czujnik temp. wody i powietrza. Sonda lambda była sprawdzana i działa ok, czujnik położenia wału wyczyszczony wiec sam nie wiem co to może już być:/
-
pawlack, a jak masz ogrzewanie podłączone ?
-
Tego to nie wiem, nie przyglądałem się temu. A jak powinno być to dziś na to spojrzę sobie:)
-
Powinno wychodzić z bloku iść do parownika później do nagrzewnicy i z powrotem do bloku. Jak masz na trójnikach to jest źle. U mnie tak było. Po zmianie spalanie spadło o 1/4.
-
Powinno wychodzić z bloku iść do parownika później do nagrzewnicy i z powrotem do bloku. Jak masz na trójnikach to jest źle. U mnie tak było. Po zmianie spalanie spadło o 1/4.
czy w plusie nagrzewica chodzi caly czas? tj. czy mamy ustawiane zimne powietrze czy ciepłe?
bo jak nie to chyba tak jest kiepsko
a jeszcze do znawców GSI czy tam tak samo jak np. w GLE jest podgrzewanie kolektora dolotowego? jak tak to weżyk od kolektora jest idealny do wpięcia szeregowego
z góry przepraszam za swoją niewiedzę
-
Zoltanno#1930, dokładnie w Plusie nagrzewnica cały czas jest gorąca. Przełącznik na powietrze zimne/ciepłe po prostu zmienia Ci "drogę" przelotu powietrza. W minusie jak przełączałeś z cielego na zimne to czekasz aż nagrzewnica wystygnie, a w Plusie masz chłodno od razu.
-
czyli tak jak powinno być..
a jak z podgrzewaniem kolektora?
-
Niestety jest na trójnikach. Czyli czekałaby mnie przeróbka:/
-
pawlack, zrobisz sam. Koszt jakieś 30 zł. wszystko co potrzebowałem to 3m węża do gorącej wody i łączniki do węży- nie wyjmowałem tych od nagrzewnicy tylko dołożyłem do nich, bo naprawdę ciężko je założyć. Tak samo z tyłu bloku przy ścianie grodziowej.
-
Będę chyba musiał podjechać do Ciebie zobaczyć jak to wygląda, bo znając siebie to coś skopie:) Wiadomo, zawsze się łatwiej robi jak się ma podkładkę:P
-
trasa troche duzo , ale jak moj 1.4 lyknie tylko 14 w miescie to sie ciesze ze malo spali. Zazwyczaj to tak 15-16 spokojnie wciaga , przy delikatniej jezdzie oczywiscie. Na trasie kolo 10 lyka.