FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Artek824 w Wrzesień 21, 2008, 18:34:12 pm
-
Witam!Moj problem polega na tym ze po przejechaniu ok 10 kilometrow zapala mi sie kontrolka check obojetne czy jade na gazie czy na benie.wymienilem oba czujniki temperatury,lambde(sztukowalem w niej zlaczke bo byla troche inna nie wiem czy to ma jakies znaczenie).instalka gazowa brc lambda blitz z emulatorem wtryskow LECHO(mysle ze moze przez niego komp benzynowy glupieje i wywala check).Poza tym auto chodzi idealnie na gazie jak i na benzynie ,spalanie w normie tylko niepokoi mnie to swiecenie jeszcze obstawiam na czujnik polozenia walu.Z gory dzieki za pomoc.Pozdrawiam
-
A nie lepiej było najpierw sprawdzić jaki to błąd a nie wszystko wymieniać?
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18333&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
matucha, pierwsze co zrobilem to to co zalecal kolega Adampio czyli zresetowalem kompa i odpalilem auto nie tykajac gazu az do wlaczenia wiatraka.Nastepnie skombinowalem ten mega skomplikowany interfejs :D i8 wyszlo ze wszystko jest ok tzn wyskoczyl mi kod bledu 12...czyli..wiadomo.Co ztego wyszlo dowiem sie jutro w drodze do roboty.
-
Jak zresetujesz to zapomni błędy ;) Musisz pojeździć i jak wyskoczy kontrolka to wtedy sprawdzić bez resetowania komputera.
-
matucha, sprawsdzalem go dzisiaj jeszcze raz bo znowu checka wywalil tak jak przed tem .nic sie nie zmienilo a komp dalej pokazuje mi tylko kod bledu 12.Najlepsze jest to ze dzieje sie to tylko w czasie jazdy a na wolnych obrotacj moze chodzic nawet i pol dnia i nie wywala.Nie wiem czego to moze byc wina ale chodza mi po glowie te male wezyki podcisnieniowe od kolektora dolotowego moze ktorys gdzies lapie lewe powietrze jak mu przydepne albo tps.
-
A to dziwne. Błąd powinien pamiętać. Chyba że jest uszkodzony właśnie moduł odpowiedzialny za tą kontrolkę. Ale żeby to sprawdzić by Ci ktoś musiał kompa na podmiankę pożyczyć.
[ Dodano: 22 Wrz 2008 19:00 ]
I jeszcze jedno - w jaki sposób sztukowałeś przewód od sondy? Ponoć tego nie powinno się lutować jak trzeba przedłużyć, tylko specjalne zaciski kupić. Ja tak mam właśnie.
-
zacisnolem je na zwyklych zlaczkach elektrycznych.lutowac sie nie da bo kabel w srodku jest stalowy.
-
w kabelku od sondy występują napięcia max 1V, stąd istotne żeby nie miał po drodze złączek które mogłyby wprowadzać fałszywy opór a tym samym spadek napięcia
mam pytanie: czy jak zapali się check i zatrzymasz auto tak, żeby pochodził sobie chwilę na wolnych obrotach to check zgaśnie czy nie?
-
Juz wiem co go boli.Pojezdzilem nim troche ostatnio i wywalil mi 2 bledy kod 24 czyli sonda i uwaga 44 predkosciomierza (z tego co ksiazka pisze )ale predkosciomierz dziala bez zerzutow.Wiem ze tam jest jeszcze jakies ustrojstwo kolo przekladni slimakowej mysle ze moze tam cos pochrzanilem przy wymianie sprzegla