FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: bodzio82 w Wrzesień 25, 2008, 21:10:17 pm
-
Pany mam problem dzis do roboty dostalem poloneza na abimexie z instalacja gazowa 1.6 GLI ,problem jest taki ze autko odpala na gazie tylko ze ciezko i ma niskie obroty a nawet nieraz gasnie ,a na benzynie wogole nie pracuje bo po pierwsze pompa nie dziala, ale jest wymieniona niby ,a po drugie chyba nie ma sterowania od sterownika bo wogole nie widzi silniczka krokowego tzn na kostce nie ma pradu krokowy stoi w miejscu.
malo tego odpialem mu calkowicie sterownik silnika zadnych zmian normalnie przekrecam kluczyk i poldek odpala,wiec czujnik halla dlaczego dziala skoro sterownik odpiety z czego on bierze sygnal i gdzie go podaje ?
Dodam ze przekazniki sa dobre bezpieczniki tez wiec juz nie wiem co jeszcze moze byc
Moje pytanie jest takie dlaczego nie dziala silniczek krokowy,pompa paliwa czy to moze byc wina uszkodzonego sterownika silnika :?
-
łoo... jak bez komputera odpala to i moze odpali bez akumulatora :mrgreen: :mrgreen: hmm... czujnik halla odczytuje naciecia na kole pasowym na wale korbowym i podaje sygnal wprost do modulu zaplonowego i w ten sposob rozdziela iskre. a na benzynie moze nie odpalac bo moze za****ny wtrysk jest.
jezeli na krokowym nie ma w ogole zadnego pradu to moze wina lezy w wiazce :?: :?:
-
BARTEK#1925, nie slychac wlasnie pompy paliwa(napiecie nie dochodzi do pompy) bezpieczniki sa dobre przekazniki chyba tez ,ogol trzeba by pewnie cala elektryke przeleciec zeby dojsc co moze byc uszkodzone, ale dalismy sobie spokoj z tym autem klijent zaprowadzic do goscia co sie tylko zajmuje instalacjami elektrycznymi ,moze sterownik podlorzy my nawet nie moglismy dostac drugiego sterownika na szrocie takie czasy nastaly niestety :x
-
Z tego wynika że pompa się skończyła, ewentualnie styki na pompie są bardzo zaśniedziałe/skorodowane i nie ma reakcji po przekręceniu kluczyka (bzyczenie pompy).
-
BARTEK#1925, ...(napiecie nie dochodzi do pompy) bezpieczniki sa dobre przekazniki chyba tez ,...
Przetarł się przewód. Sam to kiedyś przerabiałem. A ostatnio kolega mateokrzyku
-
Temat stary, ale pasuje, mam pytanie, otóż wczoraj odpaliłem poldiego normalnie na benzynie przejechałem że 100m i wyjechałem na ulicę, zacząłem przyspieszać i nagle dziura w obrotach jakby paliwa nie było więc przełączylem szybko na gaz i pojechałem dalej, potem o tym zapomniałem i dziś próbowałem odpalić i nic, musiałem odpalić na gazie, sprawdziłem bezpieczniki i są ok, alarm już zdemontować em, próbowałem w trakcie jazdy go przełączyć na benzyne ale tylko zaczyna zwalniać i nie reaguje na gaz, zatankowalem dodatkowo dla pewności bo może wskaźnik się zepsuł ale też nie, wróciłem do Warszawy zgasilem i spróbowałem odpalić na benzynie co dziwne odpalił ale zaczyna się dusić i po jakoś 20s zgasł (dodam że dusi się i nie chciał wkręcić na obroty) na gazie pracuje normalnie, błędów poza 12 brak, co jeszcze należało by sprawdzić?
-
cis paliwa sprawdz
-
Rozebralem dziś wszystko sprawdziłem ciśnienie jest ok, ale wtrysk nie chciał się otwierać, wogóle nie reagował, Posprawdzalem wszystko napięcia masy itp. Lecz wszystko wskazywało na to że powinno działać, wyciągnąłem wtrysk i wyczyscilem go złożyłem wszystko pełen obaw o to że nic się nie poprawi i nagle zapalił, wtrysk zaczął działać... Wszystko pracuje ładnie teraz... Doprawdy nie wygladal na jakiś tragiczny ten wtrysk wydawal się czysty, więc skąd jego humory.
-
one chyba tak maja,ze trzeba czasami przeczyscic,bo to nie pierwszy abimex o ktorym slysze,ze czyszczenie wtryskiwacza pomaga na nierowna prace
-
a w jaki sposób go czyścić?
-
a w jaki sposób go czyścić?
Lekko przedmuchać powietrzem, oczywiście podłączając napięcie żeby się otworzył i najlepiej potem włożyć do myjki ultradźwiękowej jeśli ma się dostęp.