FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: kzarczyn w Wrzesień 29, 2008, 11:42:03 am
-
Witam
Ostatnio przy jeździe z prędkością około 60 km/h wystąpiły u mnie ogromne drgania samochodu. Drgania tak duże, że nie dało się jechać i musiałem zwolnić. Nie jestem w stanie zidentyfikować skąd pochodzą drgania (przód czy tył) bo samochód po prostu cały podskakuje. To samo występuje zarówno przy pustym jak i załadowanym samochodzie.
W zawieszeniu luzów nie widać, wszystko wygląda ok. Wcześniej latałem tym samochodem do 110 km/h i żadnych problemów nie było.
Czym to może być spowodowane?
-
opisz dokładniej to zjawisko
może to być zarówno przyczyna np krzywej opony jak również wywalonego krzyżaka na wale albo jeszcze coś innego :D
-
Sprawdz w kolejnosci:
-oponu
-lacznik walu ze skrzynia biegow
-krzyzaki.
-
i podpore walu. mogla sie urwac
-
Ciężko opisać to dokładniej. Jechałem samochodem i nagle zaczął drgać, trząść się. Drga praktycznie cała konstrukcja. Zaczyna drgać przy około 60 km/h (nie za kazdym razem), po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu drga dalej i nagle przestaje (około 45-50 km/h). Nie są to drgania od kół (niewyważenie itp.). Nie da się też zidentyfikować źródła drgań w czasie jazdy.
Po prostu zaczyna się trząść.
-
no to na 95% podpora walu sie rozleciala. mialem identyczny problem. i przy okazji oba krzyzaki mi sie posypaly.
-
Potwierdzam. Też tak miałem przed wymianą podpory i krzyżaków.
-
wez auto na podnosnik i tak sprobuj zlokalizowac problem wizualnie sluchowo dotykowo
-
zlokalizowac problem wizualnie sluchowo dotykowo
Czyli jednym słowem organoleptycznie :wink:
-
No innej metody nie znam... :wink:
-
jeszcze mogła się poluzować nakrętka łacząca wały ( znajduje się w pierwszym krzyżaku od strony skrzyni, z resztą i tak ją trzeba odkręćić do wymiany podpory wału) musi ona mieć podkładkę i być mocno doj***na chyba 147Nm. jej poluzowanie, niedokręcenie powoduje właśnie takie objawy
-
dodam jeszcze ze po wymianie podpory walu nalezy wywazyc wal. bo moga byc male komplikacje po tym np. urwanie tylnej flanszy na wale. mnie to spotkalo :roll:
-
Wystarczy oznakować części wału, żeby go tak samo jak był do kupy złożyć i wystarczy. Jeżeli złożysz tak jak był to nie trzeba nic wyważać.
-
nie zawsze nie trzeba wywazac. ja mimo tego ze zlozylem na punkty mam drgania :roll:
-
nie zawsze nie trzeba wywazac. ja mimo tego ze zlozylem na punkty mam drgania :roll:
witam to samo miałem w moim poldku wymieniłem trzy wały i za trzecim pomogło przyczyna drgan moze byc jeszcze skrzywienie wału po tym jak krzyżaki czy łożysko sie rozleci i wtedy nawet znaczenie elementów nie pomaga, orientujecie sie moze ile wywazenie takiego wału moze kosztowac?
-
u mnie jak zawioze sam wal do wywazenia to chca 100zl a jak pojade zeby wywazyli mi wal na samochodzie to 140.
-
Powinno sie raczej na samochodzie wywazac. zawsze to lepiej zgrane z mostem i skrzynia
-
A mi Poldek rowniez drgal przy 80.Okazalo się , ze na tylnych felgach od srodka byla tona zaschnietego piachu:)autko jezdzilo po wiejskich drogach;)