FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: rekinos w Październik 01, 2008, 09:49:11 am
-
Witam po długiej nie obecności :) Walnęła mi uszczelka pod górna pokrywą. Mechanik zaproponował mi zrobienie na silikon, ale jakoś mi się to nie widzi. Czy to nie narobi jakiegoś bigosu A może dociągać trochę pokrywę, Próbowałem jedną śrubę ruszyć, to na zimnym silniku jakoś dziwnie leciutko drgnęła
-
rekinos, mozesz to zrobic na silikon, ale jesli chcesz to zrobic porzadnie to zrob to na loctite. Generalnie powinienes kupic nowa uszczelke. Ona jest z takiego tworzywa, ktore sie odksztalca pod obciazeniem i pozniej juz nie wraca wiec najlepsza bedzie nowa. A momenty dokrecania to lepiej przestrzegaj bo pozniej sa wlasnie takie problemy o jakich piszesz.
-
Senn#1869 ale to przy wykorzystaniu starej uszczelki, ale sprobować można dociągnąć i zobaczyć czy są na te 10Nm. a silikonu troszeczkę bo jak za dużo to może co pozapych zapomniał bym jak się rozgrzeje to nie cieknie
-
sorki że się pytam ale, kto pyta nie błądzi Chodzi mi o krawędzie od obudowy walków, które są pod uszczelką ; od strony pokrywy to nic nie ma do skopania. jeszcze jedno czy pod tylnym uchem (po stronie rozdzielacza)jest jakiś uszczelniacz z którego może dawać olej.
-
Zarowno po stronie rozrzadu, jak i po stronie sciany grodziowej masz uszczelniacze walkow. Sa one kierunkowe wiec musisz kupic odpowiednie i montowac je odpowiednio.
-
A nie mozna kupic jej nowej, tylko trzeba kombinowac z silikonem (?) :/ Nowa kosztuje miedzy 40, a 80 zeta
(...) Ona jest z takiego tworzywa, ktore sie odksztalca pod obciazeniem i pozniej juz nie wraca wiec najlepsza bedzie nowa(...)
Ona jest metalowa ;) :mrgreen:
-
-Marcin-, ale jak sie okazuje to nie chodzi tu o pokrywe walkow, tylko o sanki. A z tym tworzywem to rzeczywiscie zle okreslenie :)
-
a fucktycznie. to jedyne rozwiazanie to tak jak napisales to loctite. niby drogi, niby malo go, a jednak wystarczy go na okolo 10-15 silnikow (sprawdzone). tylko z loctite trzeba uwazac i nie smarowac blisko panewek i walkow, bo potrafi skleic panewke z walkiem. raz tak mialem w vovlo v40 1.9 t4 jak wymianalem uszczelke pod glowica. walek ciezko sie krecil przez loctite i przeskoczyl rozrzad o jeden zabek. na szczescie nic sie nie stalo. swoja droga to ten silnik z volvo jest bardzoooo podobny do roverowskiego w budowie.
-
No wlasnie jest drogi i jak dla 1 uzytkownika to jest go az za duzo. Moglbym poczestowac, ale mieszkasz za daleko. A tak poza tym to dobry mechanik powinien miec taki preparat wiec olej tego od silikonu i udaj sie do odpowiedniego :)
-
Najlepszy numer ,że zawsze zastanawiałem się czego szczególnie zimą śmierdzi palonym olejem, a teraz wiem,że tak sobie olej leciał :) jak metalowa uszczelka(a mechanik mi mowil nie wiem czy ona metalowa nie jest) to co tam da nowa trzeba doszczelnić :D Tylko gdzie ja znajdę fachurę z locite :roll: zobaczymy dzięki za pomoc :D
-
Ja stosuję inny preparat w płynie AFD2000 firmy ELRING dostępny w sieci InterCars po około 90-100zł za 50ml które z powodzeniam również starcza na kilka(naście) napraw. ma taki jaskrawo zielony jasny kolor.
A pokrywę zaworów zakładam na blachę z metalowej uszczelki (reszta jest zdarta i zyta) i klasyczny czarny sylikon aby w oczu nie raziło albo jak ostatnio na ten sam preparat co podałem wyżej i tez jest dobrze.
-
ten nasz to locite 510
-
akurat w mojej Zabie to byla jedyna rzecz skladana na silikonie i bylo ok
-
to znaczy, że pod sankami nie ma uszczelki tylko trzeba na loctite składać? właśnie zauważyłem że mi się silnik trochę poci w tamtym miejscu, a w nigdzie nie widze żeby taka uszczelka była dostępna.
-
BO tak na dobrą sprawe to fabrycznie jest pasowane na gładko bez uszczelki, ale po zdjęciu wypada dać trochę uszczelniacza Loctite żeby sie wałki nie zatarli i żeby się nie lało bokami.
-
ja proponuje pastę victora reinza siwą jest najlepsza do takich rzeczy :mrgreen: używamy jej w warsztacie i nigdy nas nie zawiodła.