FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: mariusz_u w Październik 04, 2008, 18:40:10 pm
-
Witam !!!
Ostatnio zaobserwowałem w moim Caro skaczące obroty. Objawia sie to tak, że wskazówka obrotomierza z 3tys. skacze na 3,5tys., lub na przykład z 3tys. na 2,5tys. i drga zamiast "trzymać" obroty. Jest to tylko błąd wskazania, bo przecież silnik nie zmnienia obrotów o 0,5tys. w jednej chwili, no chyba że w Ferrari :D Czy ktoś z Was miał też takie objawy? Z czego to może wynikać ? Czy to możliwe, że cewka siada?
-
Ostatnio to zaobserowowałeś, czy było tak, ale dopiero uwage zwróciłeś?
-
mariusz_u, przewody na cewce mają słaby styk albo kostka za zegarami ale stawiam na cewkę odkręć i przeczyść je
-
Maxiu1991, wcześniej tego nie było.
Przeczyszczę i sprawdzę cały układ zapłonowy w tygodniu to zobaczymy.
-
jak dobrze pamiętam zwróć uwagę na brązowy kabel przy cewce :wink:
-
masa :P
-
Ja mam jeszcze stary moduł wiec u mnie to normalne zachowanie, u Ciebie już tego nie powinno być, wiec wskazuje to na uszkodzenie połączeń, a wiec tak jak koledzy wyżej mówią....
-
Maxiu1991, co masz na myśli mówiąc stary czy nowy? moduły w GLE tak już mają ze czasem im odwala i wskazówka lata
-
stary moduł HYBRYD, nowy APE :mrgreen:. Podobno APE miał układ antyzakłóceniowy przez co ta wskazówka sobie tak nie dyndała.
-
modułów APE jest jeden rodzaj czy kilka ??? i niby kiedy był montowany w GLE bo ja mam z 94 i mam HYBRYD a jak wiadomo w 94 to końcówka gaźników, montowano już wtedy wtrysk.
-
APE to są 2 zwykły i sportowy (S). A co do tego kiedy były hybrydy, a kiedy APE to chyba nikt nie wie, teoretycznie MR93 powinień mieć już ape. Ale z tego co mi wiadomo to można je podmieniać.
-
Mam na podorędziu drugi moduł to dziś podmienię i dam znać czy coś pomogło.
-
Wskazówka skacze a nawet się trzęsie jak pada generator w aparacie zapłnowym
-
Cyneq, generator jako cały aparat, czy cewka w aparacie?
-
Dziś wymieniłem moduł zapłonowy i jest ok. :D
-
Cyneq, generator jako cały aparat, czy cewka w aparacie?
generator= ta mała cewka w aparacie do ktorej podłączony jest zielony.
-
APE to są 2 zwykły i sportowy (S). A co do tego kiedy były hybrydy, a kiedy APE to chyba nikt nie wie, teoretycznie MR93 powinień mieć już ape. Ale z tego co mi wiadomo to można je podmieniać.
Miałem hybrydę H-161 i zamieniłem też na hybrydę tylko ta druga jest 3 razy mniejsza od poprzedniej. Skoro APE są nowsze, to czy warto zmienić hybrydę na APE? Czy są jakieś wymierne korzyści poza tym, że wskazówka obrotomierza tak nie lata? Czy zamiana byłaby uzasadniona czy to tylko fanaberia?
Też mam GLE z końca roku 94, a mam hybrydę. Czyżby ktoś w FSO zakombinował ? :evil:
-
Ja powiem tak..... był kiedyś mankament, że poldek przestał palić (okazało sie przebicie na palcu), ale drogą eliminacji został założony moduł APE i tak zostało, był taki objaw, że na wolnych obrotach jak sie lekko gazu depnęło to wysepowała taka jakby dziura w obrotach, po zamianie na hybryde wszystko wróciło do normy. Dlaczego tak było to niewiem.
-
Mam ugadany zakup APE 05 S (sportowy). Popróbuję tego miodu to będę wiedział czy on daje lepsze efekty od moich posiadanych dwóch hybryd.
-
podepnę się pod temat. ma ktoś moduł zapłonowy firmy magneti marelli o symbolu bkl 1A. znalazłem taki w moich " zbiorach" ale nigdzie nie mogę znaleźć jakiegoś opisu. czy daje się to zastosować w gaźnikowym poldku caro 93r. i czy zastosowanie tego daje jakiś rezultaty np. silniejsza iskra?