FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: wojdi1 w Październik 05, 2008, 22:21:21 pm
-
Witam nie mogę nigdzie znaleźć informacji jak odkręcić obudowę nagrzewnicy( tunel regulacją nawiewu i inne przełączniki) w plusie. Mam zamiar wymienić sprzęgło i niechęcę niczego przy okazji uszkodzić w wnętrzu autka.
-
Do wymiany sprzęgła to wystarczy Ci chyba tylko mieszek wyciągnąć i dzwignie wypiąć.
-
Tak tylko że z tego co czytałem w książce Morawskiego trzeba zdjąć również ten plastik bo inaczej niema możliwości odpięcia drążka.
-
Trzeba zdjąć tylko mieszek. Mieszek w Plusie jest zakładany na 4 sztuki zaczepów - w narożnikach. Odchylasz mieszek, wkładasz palucha i "na macanego" Wypinasz mieszek. Żeby zdjąć samą wajchę to możesz ją nawet ciągnąć do siebie i bez zdejmowania mieszka, ale później trudno będzie go założyć.
Zapinki, to po prostu gumowe oczka zakładane na metalowe grzybki.
-
. Mieszek w Plusie jest zakładany na 4 sztuki zaczepów
u mnie jest mocowany na 4 srobkach
-
OZi a znasz jakiś patent na odkręcenie tych śrubek??
-
Najlatwiejszy to wyjacz wszystkie prtryczki, zegarek i panel reg nawiewem, po czym odkrecic dwa wkrety ktore mieszcza sie za przycikiem awaryjek i zegarkiem, wyciagnac ten czarny plastik i srobki na wierzchu.
Mozna tez rozciac od gory opaske ktora trzyma mieszek przy "galce" i magikowac.
-
Jak zaczełem czytac pierwszy post to sie przeraziłem , myslełm ze chcesz demontowac obudowe nagrzewnicy ze sprzęgło zmienic.
Jest tak jak pisze OZi , musisz wyjąc przełącznik awaryjnych i zegarek , za nimi są wkręty które trzymają ten cały panel. Musisz gałkę odkręcić i jezeli wyjmiesz wszystkie przełączniki i odłączysz łącznie z zegarkiem to mozesz wyjac cały ten panel. Pózniej dobrze byłoby odłączyc droązek od skrzyni , on jest wciskany , wtedy lepiej idzie robota z wyciaganiem skrzyni bo drtązek nie przeszkadza.
Co do mieszku to w starszych polonezach plusach jest przykręcany a pózniej wciskany. Kiedys jak kupowałem w sklepie to wałsnie dwa rodzaje miał mocowania i kazał wybierac :roll: .
-
Dzięki teraz już wiem wszystko , jutro zabieram się do roboty .
-
opisane wyzej sposoby sa ok, pod warunkie ze sie wyjmie regulacje nagrzewnicy, a to pryszcz na dupie, bo trzyma sie na ciegle do regulacji temperatury....
po kolei caly ten czarny plastik konsoli srodkowej sciaga sie:
1. radio
2.cieglo regulacji temperatury nawiewu(od kieszeni radia jest do niej dostep, ciagnie sie z prowadnicy pancerza w dol a potem w lewo zeby linka zeszla)
3.panel sterowania nawiewem
4.zegarek
5.wlacznik awaryjnych
6. galke zmiany biegow (wystarczy odkrecic)
7. 2 sruby pod zegarem i awaryjnymi
8.srodek konsoli trzyma sie na zatrzaski.
9. zeby go wyjac calkowicie trzeba tez wypiac przelaczniki p-mglowych i ogrzewania tylnej szyby.
repost, ale wlasnie chyba kolega nie mogl wyjac tego panela sterujacego, bo ta linka przeszkadza.
-
ad 2. ... od kieszeni radia jest do niej dostep ....
tak tylko, że trzeba chyba jeśli radio jest montowane w klatce tą klatkę też wyciągnąć
też bym się przymierzył bo lampka podświetlenia tych pokręteł padła
-
Marek K80, na upartego można i przez kieszeń.
Co do wymiany samych żarówek - nie musisz nic wypinać. Wyciągasz sam panel z pokrętłami na kilka cm. Żarówki są dwie od góry. Panel wyciągasz "na siłę" - podważasz małym śrubokrętam. Roboty na 2 minuty. Gdzieś o tym było ale nie mogę znaleźć, pomimo że sam udzielałem się w tym temacie :x
-
A nie wygodniej podejsc z dlugim srubokretem od strony tunelu ? Jak sie tam wcisnie srubokret to idzie odkrecic te srubki.
-
marcij, kolega Marek K80 chce wymienić tylko żarówki :P Wtedy nie trzeba mieszka wcale wyjmować.
-
sorry za zamieszanie ale wole się spytać, bo jestem trochę przewrażliwiony (gdybym wcześniej przeczytał jak się ściąga deskę rozdzielczą tobym nie połamał plastików)
-
Trzeba zdjąć tylko mieszek. Mieszek w Plusie jest zakładany na 4 sztuki zaczepów - w narożnikach. Odchylasz mieszek, wkładasz palucha i "na macanego" Wypinasz mieszek. Żeby zdjąć samą wajchę to możesz ją nawet ciągnąć do siebie i bez zdejmowania mieszka, ale później trudno będzie go założyć.
Zapinki, to po prostu gumowe oczka zakładane na metalowe grzybki.
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie ramka mieszka jest fabrycznie przykręcana w rogach do nakładki plastikowej konsoli środkowej. Wsadzanie tam palca, żeby coś odpiąć mija się z celem, bo trzeba odkręcić wkręty (mocowanie to nie wygląda na jakiś patent MADE IN STODOLA).
-
Trzeba zdjąć tylko mieszek. Mieszek w Plusie jest zakładany na 4 sztuki zaczepów - w narożnikach. Odchylasz mieszek, wkładasz palucha i "na macanego" Wypinasz mieszek. Żeby zdjąć samą wajchę to możesz ją nawet ciągnąć do siebie i bez zdejmowania mieszka, ale później trudno będzie go założyć.
Zapinki, to po prostu gumowe oczka zakładane na metalowe grzybki.
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie ramka mieszka jest fabrycznie przykręcana w rogach do nakładki plastikowej konsoli środkowej. Wsadzanie tam palca, żeby coś odpiąć mija się z celem, bo trzeba odkręcić wkręty (mocowanie to nie wygląda na jakiś patent MADE IN STODOLA).
Mógłbyś kolego przeczytać cały temat a nie tylko pojedyncze posty. Już kolega OZi wyjaśnił, że mocowanie to zależy od rocznika. Ja po prostu opisałem jak to wygląda u mnie, a on jak u niego. Jakbyś się za nowszy rocznik dobrał ze śrubokrętem to właśnie takie podejście mija się z celem.
-
http://moto.allegro.pl/item491332546_diody_pod_zegary_r5_t5_z_cokolem_szerokokatne.html
Czy takie diody pasuja (plug&play) do podswietlenia kokpitu (pokretla od nawiewu)?
-
Pawel., można wiedzieć, czemu diody a nie żarówki?
-
Pawel., można wiedzieć, czemu diody a nie żarówki?
Choćby dlatego, że diody są różnokolorowe i nie trzeba stosować wuj wie jakich folijek, filtrów nie wiadomo czego i pobierają mniej prądu co zapewne wiesz.
Pawel., poszukaj lepiej diod szerokokątnych tzw. dyfuzyjne. Mają większy kąt świecenia i światełko nie jest punktowe.
-
Multec, chodzi mi o to, że w innym temacie pisał, że chce białe ;) Więc zero problemów z włożeniem dwóch nowych pchełek :)
A co do kolorowych to trzeba się liczyć z tym, że kolorowe paski kiepsko świecą.
-
Caly czas zastanawiam sie jaki kolor najlepiej by pasowal, myslalem nad bialymi mocnymi diodami, podejzewam ze swiecily by nieco fajniej niz seryjne zarowki
edit: link ktory podalem jest do aukcji z diodami szerokokatnymi, czy to o takie szerokokatne chodzi?
-
Kolory to:
1. Jak kolor zegarów.
2. Jak kolor podświetlania radia
3. właśnie białe
I wtedy to jakąś całość będzie tworzyć, żeby auto jak choinka nie wyglądało. Mocne ledy mogą świecić za mocno i będzie to przeszkadzać. Już zmiana na białe żarówki sprawia wrażenie dużo mocniejszego świecenia.
-
OK, w takim razie sprobuje ze zwyklymi bialymi zaroweczkami. Ile tych zaroweczek tak jest? 2 tylko?
edit: Aby wymienic zarowki wystarczy podwazyc i wyciagnac ten panel sterujacy od nadmuchu?
-
2 sztuki
Panel trzeba podważyć i wyciągać do siebie.
Żarówki są w identycznych mocowaniach jak w zegarach (koszyczkach). Trzeba je wykręcić o 90* i z nich wyjąć żarówki.
-
Ja dodam ze do podświetlenia nawiewów diody są ok ale zegarów nie bardzo. Włożyłem u siebie białe diody i kolor podświetlenia wyszedł taki turkusowy, ale nie jestem z tego zadowolony bo widać cienie i zegary są nierównomiernie podświetlone. Powyginałem diody na włączonym zasilaniu tak ze zminimalizowałem ten efekt, ale i tak mnie to nie zadowala. Można by spróbować z diodami flux ale nie wiem co z tego wyjdzie
-
2.cieglo regulacji temperatury nawiewu(od kieszeni radia jest do niej dostep, ciagnie sie z prowadnicy pancerza w dol a potem w lewo zeby linka zeszla)
A jak zalozyc cieglo? Dzis przypadkowo mi się odlaczylo i nie za bardzo widze do czego zaczepic ta linke zakonczona taka jakby podkladka
edit: Już sobie poradziłem, nieźle trzeba się nagimnastykować :)