FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Grzesiek w Październik 10, 2008, 16:05:46 pm
-
Witam od dłuższego czasu zastanawiałem się nad turbiną zrobiłem kolektor wydechowy układ smarowania z chłodnicą oleju lecz mam pytanie jak turbo odnosi sie do gaźnika można to jakoś pogodzić? Czy rozsadzanie gaźnika jest nieuniknione może można podpasywać gaźnik z czegoś innego? a może jakoś konstrukcyjnie go zmienić tz zlikwidować przepustnice a zrobić w przerobionym dolocie przepustnice do powietrza?I jak to wygląda w kwest nastawów tz im więcej dmucha powietrza tym powinno się więcej paliwa dawać a jak to wyglądało by podczas gaźnika czy ustawić mu wspólną dawkę dla mocnego do dmuchu i jak zaczyna się rozkręcać bo nic innego nie widzę co by mogło pasować
WIEM TEMAT BYł wałkowany ALE DLA wtrysków A NIE gaźników. WIĘC proszę NIE usuwać WĄTKA
-
auto na gaz ?
-
Tak ale to już mam rozwiązane
-
mieszanka w jakims zakresie, jej sklad dyktuje polozenie plywaka, ale raczej nie w takim zakresie, jaki wymagaloby zastosowanie turbo. Moja luzna sugestia, pomysl. Sprzezenie sondy lambda z wajcha od ssania ! za pomoca jakiegos serwa. Nie wnikalem nigdy jak dokladnie to ssanie dziala, ale w sporych granicach wzbogaca mieszanke wiec moze by to w jakims zakresie zdalo egzamin. Tyle mi do glowy przychodzi
-
No najpierw bym musiał dobrze uszczelnić i przerobić gaźnik to niema kłopotu ew zorbie mu przepustnice w dolocie aby nic nie wysadziło ani powietrze nie wirowało bo jedna przepustnica będzie zamknięta poza tym mam robiony w sumie teraz już u spawaczy dolot na mała puszkę i dojście na stożek to pokaże jak mi zrobią w temacie stożek w polonezie ale mniejsza oto bisz mógłbyś jakoś to lepiej rozwinąć swoja wypowiedz rozwinąć ?
-
Rozwaz zrobienie go LPG-only. Wychodzi duzo prosciej , gaznik wyrzucasz wogole, a na benzynie pewnie i tak za duzo nie jezdzisz.
-
Zdziwisz sie mam snoiczny mikser i nie czuć różnicy jak jest założony na pb jeżdżę raz na jakiś czas w dłużą trasę aby go przepalić.
[ Dodano: 11 Paź 2008 11:45 ]
Nie czuć różnicy tz.że jak ściągnę mikser to jedzie tak samo jak by był założony a jak widzisz podawanie gazu bez gaźnika przez a podawanie gazu przez turbinę odpada.
-
Nie chodzi mi o roznice w dynamice , tylko o to ze taka konstrukacja jest znacznie prostsza. Wystarczy dac misker, przepustnice od wtryskowca i kompensacje cisnienia na parownik. Potem pojawi sie problem wzbogacania mieszanki przy doladowaniu , ale przy gazniku bedzie to samo. Ktos juz tak robil.
-
mialem na mysli to ze wajcha od ssania przejmie role silnika krokowego - filozofia sterowania ta sama. tylko nie wiem czy mozna ssaniem wzbogacac w na tyle szerokim zakresie aby utrzymac sklad mieszanki dla na tyle wiekszego doladowania powietrza i czy to w ogole bedzie miec rece i nogi . Grzesiek, robiles juz te testy z mikserami co kiedys wspominales? osiagi i spalanie ?
-
Mam te testy ale czekam bo zostały mi 2 miksery na 100km sprawdzić
czekam aż będzie trasa dłuższa
ale powiem że soniczny zmieścił mi się na prawie pełnej odkręconej śrubie bo takie mam nastawy tz.(sport):D w 8l przy max 130km/h
-
polecam lekture "Doładowanie silników" Janusz Mysłowski.
Grzesiek jak chcesz to Ci wysle...
-
Z wielka chęcią na pewno będę wdzięczny :D
Grzesiek32221@interia.pl
-
mateokrzyku, tez jestem chętny na te lekturę ketivsubal@gmail.com
-
mateokrzyku jeśli można też byłbym chętny dawidkolasa@wp.pl
-
sciagnijcie sobie z www.torrenty.org
-
Dokładnie to post pytający nie chce tu spamu piszcie na pw !!
-
Macie tutaj link do tej ksiazki i po problemie
http://rapidshare.com/files/153302784/Doladowanie_silnikow_PL.rar
-
Grzesiek, ty to chcesz zrobic wszystko i nic, dopiero suszyles mi glowe o swapie na rovera a teraz turbo
takich zapalencow juz tutaj kilku bylo i obstawiam ze skonczy sie na wlozeniu stozka do OHV albo na zakupie fabrycznego rovere/forda/fiatdohc
-
Nie z rovera zrezygnowałem to pisałem za dużo roboty z zawiechą
-
a turbo na gaźniku to nie będzie wcale roboty??;P tylko założyć turbinkę podpiąć przewody i uszczelnić gaźnik;D tylko, że polonezowski Weber robi na podciśnieniu ONLY, powodzenia:D
Popieram Cie G.T., koleś chce robić wszystko i nic:D
-
Po pierwsze nie jesteśmy na koleś po drugie projekt został zaniechany bo jestem w trakcie swapu na 2.0 ale nie z 132 .Po trzecie wypaliło by to na weberku z capri który jak pasowałem podchodizł pod polonez owski kolektor,