FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Grzesiek w Październik 10, 2008, 16:05:46 pm

Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Październik 10, 2008, 16:05:46 pm
Witam od dłuższego czasu zastanawiałem się nad turbiną zrobiłem kolektor wydechowy układ smarowania z chłodnicą oleju lecz mam pytanie jak turbo odnosi sie do gaźnika można to jakoś pogodzić? Czy rozsadzanie gaźnika jest nieuniknione może można podpasywać gaźnik z czegoś innego? a może jakoś konstrukcyjnie go zmienić tz zlikwidować przepustnice a zrobić w przerobionym dolocie przepustnice do powietrza?I jak to wygląda w kwest nastawów tz im więcej dmucha powietrza tym powinno się więcej paliwa dawać a jak to wyglądało by podczas gaźnika czy ustawić mu wspólną dawkę dla mocnego do dmuchu i jak zaczyna się rozkręcać bo nic innego nie widzę co by mogło pasować

WIEM TEMAT BYł wałkowany ALE DLA wtrysków A NIE gaźników. WIĘC proszę NIE usuwać WĄTKA
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Październik 10, 2008, 17:13:59 pm
auto na gaz ?
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Październik 10, 2008, 17:47:12 pm
Tak ale to już mam rozwiązane
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: bisz w Październik 10, 2008, 20:11:42 pm
mieszanka w jakims zakresie, jej sklad dyktuje polozenie plywaka, ale raczej nie w takim zakresie, jaki wymagaloby zastosowanie turbo. Moja luzna sugestia, pomysl. Sprzezenie sondy lambda z wajcha od ssania ! za pomoca jakiegos serwa. Nie wnikalem nigdy jak dokladnie to ssanie dziala, ale w sporych granicach wzbogaca mieszanke wiec moze by to w jakims zakresie zdalo egzamin. Tyle mi do glowy przychodzi
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Październik 11, 2008, 11:28:52 am
No najpierw bym musiał dobrze uszczelnić i przerobić gaźnik to niema kłopotu ew zorbie mu przepustnice w dolocie aby nic nie wysadziło ani powietrze nie wirowało bo jedna przepustnica będzie zamknięta poza tym mam robiony w sumie teraz już u spawaczy dolot na mała puszkę i dojście na stożek to pokaże jak mi zrobią w temacie  stożek w polonezie ale mniejsza oto bisz mógłbyś jakoś to lepiej rozwinąć swoja wypowiedz rozwinąć ?
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: marcij w Październik 11, 2008, 11:34:33 am
Rozwaz zrobienie go LPG-only. Wychodzi duzo prosciej , gaznik wyrzucasz wogole, a na benzynie pewnie i tak za duzo nie jezdzisz.
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Październik 11, 2008, 11:43:04 am
Zdziwisz sie mam snoiczny mikser i nie czuć różnicy jak jest założony na pb jeżdżę raz na jakiś czas w dłużą trasę aby go przepalić.

[ Dodano: 11 Paź 2008 11:45 ]
Nie czuć różnicy tz.że jak ściągnę mikser to jedzie tak samo jak by był założony a jak widzisz podawanie gazu bez gaźnika przez a podawanie gazu przez turbinę odpada.
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: marcij w Październik 11, 2008, 16:30:31 pm
Nie chodzi mi o roznice w dynamice , tylko o to ze taka konstrukacja jest znacznie prostsza. Wystarczy dac misker, przepustnice od wtryskowca i kompensacje cisnienia na parownik. Potem pojawi sie problem wzbogacania mieszanki przy doladowaniu , ale przy gazniku bedzie to samo. Ktos juz tak robil.
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: bisz w Październik 11, 2008, 18:19:08 pm
mialem na mysli to ze wajcha od ssania przejmie role silnika krokowego - filozofia sterowania ta sama. tylko nie wiem czy mozna ssaniem wzbogacac w na tyle szerokim zakresie aby utrzymac sklad mieszanki dla na tyle wiekszego doladowania powietrza i czy to w ogole bedzie miec rece i nogi . Grzesiek, robiles juz te testy z mikserami co kiedys wspominales? osiagi i spalanie ?
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Październik 11, 2008, 19:05:22 pm
Mam te testy ale czekam bo zostały mi 2 miksery  na 100km sprawdzić
czekam aż będzie trasa dłuższa
ale powiem że soniczny zmieścił mi się na prawie pełnej odkręconej śrubie bo takie mam nastawy tz.(sport):D w 8l przy max 130km/h
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Październik 11, 2008, 21:26:39 pm
polecam lekture "Doładowanie silników" Janusz Mysłowski.

Grzesiek jak chcesz to Ci wysle...
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Październik 12, 2008, 02:08:10 am
Z wielka chęcią na pewno będę wdzięczny :D
Grzesiek32221@interia.pl
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: wito w Październik 12, 2008, 09:59:18 am
mateokrzyku, tez jestem chętny na te lekturę ketivsubal@gmail.com
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Październik 12, 2008, 10:27:12 am
mateokrzyku jeśli można też byłbym chętny  dawidkolasa@wp.pl
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Październik 12, 2008, 10:44:25 am
sciagnijcie sobie z www.torrenty.org
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Październik 12, 2008, 16:13:45 pm
Dokładnie to post pytający nie chce tu spamu piszcie na pw !!
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 12, 2008, 16:53:16 pm
Macie tutaj link do tej ksiazki i po problemie

http://rapidshare.com/files/153302784/Doladowanie_silnikow_PL.rar
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Październik 14, 2008, 22:56:48 pm
Grzesiek,  ty to chcesz zrobic wszystko i nic, dopiero suszyles mi glowe o swapie na rovera a teraz turbo

takich zapalencow juz tutaj kilku bylo i obstawiam ze skonczy sie na wlozeniu stozka do OHV albo na zakupie fabrycznego rovere/forda/fiatdohc
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Październik 14, 2008, 22:58:15 pm
Nie z rovera zrezygnowałem to pisałem za dużo roboty z zawiechą
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekBP w Grudzień 03, 2008, 22:22:10 pm
a turbo na gaźniku to nie będzie wcale roboty??;P tylko założyć turbinkę podpiąć przewody i uszczelnić gaźnik;D tylko, że polonezowski Weber robi na podciśnieniu ONLY, powodzenia:D
Popieram Cie G.T.,  koleś chce robić wszystko i nic:D
Tytuł: Turbo a gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Grudzień 03, 2008, 23:32:42 pm
Po pierwsze nie jesteśmy na koleś po drugie projekt został zaniechany bo jestem w trakcie swapu na 2.0 ale nie z 132 .Po trzecie wypaliło by to na weberku z capri który jak pasowałem podchodizł pod polonez owski kolektor,