FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Październik 12, 2008, 10:30:05 am
-
Mam do poskładania rozrząd w 2.0 fiata który siedzi w kumpla polonezie i nie mogę sobie z tym dać rady. A mianowicie dostałem auto ze zdjętym paskiem więc jak było poskładane nie widziałem, mam książkę jakąś starą w której jest pokazany schemat ustawienia rozrządu ustawiam tak jak jest w książce wszystkie koła na znaki poza kołem wałka napędzającego pompę paliwa i aparat zapłonowy bo o nim nic w książce nie pisze ani nie mam na nim znaków. potem ustawiłem palec rozdzielacza na 1 gar, wstępnie (na oko z 5 stopni) wyprzedziłem zapłon względem zera ( przyjąłem że silnik w momencie ustawienia na znakach ma na 1 garze GMP i początek suwu pracy i może tu robie błąd) silnik nie odpala za boga strzela to w gaźnik to w wydech czasami złapie na 2 gary o co może chodzić ?? co robie źle ??
-
Jeżeli prawidłowo ustawiłeś rozrząd na znakach, to ja bym osobiście przyspieszył zapłon o kilka stopni.
-
silnik nie odpala za boga strzela to w gaźnik to w wydech czasami złapie na 2 gary o co może chodzić ?? co robie źle ??
Jakaś pała zamieniła koła rozrzadu na walkach rozrzadu -NIE SA TAKIE SAME, najszybciej rozpoznasz je zdejmujac wszystkie 3 sztuki z silnika i porównujac odleglosc od dziury na ktora ustawiasz rozrzad(na znakach) do dziury ktora ustawia kolo na wałku. W jednym typie kol sa zaraz obok siebie w tym drugim odleglosc jest znacznie wieksza. Bedziesz miał 2 koła takie same i jedno inne. To inne idzie na walek ssacy a dwa takie same na walek wydechowy i posredni. Skoro kola sa zalozone dobrze musisz ustawic odpowiednio rorzad, kropke na małym kole na wale korbowym ustawiasz na godzine 12 -jest tam na odlewie duza kreska, potem ustawiasz kola walka rorzadu ale nie na tej blasce przykrecanej z przodu bo ona pokazuje tylko orientacyjnie tylko na nadlewach glowiczek walka z tylu tych kól- sa tam dwie grube kreski-znajdziesz bez problemu. Potem zakladasz pasek i ustawiasz najwaznijsza rzecz walek posredni- zle jego zlozenie moze sie skonczyc zniszczeniem silnika !!! Wałek posredni musisz ustawic kropka na kole okolo 34 stopnie od pionu- orientacyjnie jest to pierwsza od góry sruba mocujaca napinacz. Po zlozeniu paska ZAWSZE bierzesz klucz i krecisz walem na sucho aby wykonał przynajmniej 2/3 pełne obroty(wykrec swiece)- aby wykluczyc kolizje walka posredniego i dopiero wtedy lapiesz sie za rozrusznik. Jest to konieczne poniewaz zle ustawienie wałka posredniego powoduje kolizje krzywki napedu pompy paliwa z korbowodem 2 cylindra i urwanie korbowodu lub sruby mocujacej a w skrajnych wypadkach dziure w bloku. Kolo wałka posredniego mozesz ustawic "na pałe" ale tylko wtedy gdy masz ABSOLUTNĄ pewnosc ze krzywki na wałku nie ma- bo ktos ja sciał lub jest walek bez krzywki. Uwaga ta tez dotyczy silników 2000 MPI z Argenty -mimo ze maja zalane miejsce w bloku na pompe paliwa krzywka tez wystepuje w tym silniku. Kolizyjne sa wszystkie silniki 2000 i 1800 i niektóre 1600. Zaplon w tym silniku ustawia sie na 4 cylinder wedlug instrukcji(a nie na 1 jak w wiekszosci)
-
kropke na małym kole na wale korbowym ustawiasz na godzine 12 -jest tam na odlewie duza kreska, potem ustawiasz kola walka rorzadu ale nie na tej blasce przykrecanej z przodu bo ona pokazuje tylko orientacyjnie tylko na nadlewach glowiczek
Wałek posredni musisz ustawic kropka na kole okolo 34 stopnie od pionu- orientacyjnie jest to pierwsza od góry sruba mocujaca napinacz.
dokładnie tak robiłem Zaplon w tym silniku ustawia sie na 4 cylinder wedlug instrukcji(a nie na 1 jak w wiekszosci)
zapłon ustawiałem na 1 gar i chyba tu jest pies pogrzebany. Wsobotę bede miał chwile to złoże to jeszcze raz i napisze jak wyszło :D
Ale mam jeszcze jedno małe pytanko co to rozrządu w tym silniku, mianowicie czy rolka napinacza się jakoś blokuje?? czy ma być tylko na sprężynie ?? bo nie widziałem tam żadnej metody na jej zblokowanie ale to moze być wynik tego że w tym silniku grzebało dziesiątki "fachowców" od wszystkiego (typu pan złota rączka co dotknie to spier...li)
|
-
Ale mam jeszcze jedno małe pytanko co to rozrządu w tym silniku, mianowicie czy rolka napinacza się jakoś blokuje?? czy mam być tylko na sprężynie ?? bo nie widziałem tam żadnej metody na jej zblokowanie
Zakładasz pasek na napinacz, odciagasz mocno wkretakiem, dokrecasz sruby i zakladasz sprezyne na napinacz. Pasek ma byc tak naciagniety aby pomiedzy kolem walka ssacego a wałkiem posrednim ciezko dal sie przekrecic palcami o 90 stopni
[ Dodano: 2008-10-12, 23:06 ]
zapłon ustawiałem na 1 gar i chyba tu jest pies pogrzebany
na 1 tez mozna i bedzie chodzil :P