FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Kusmier w Październik 29, 2008, 16:36:21 pm

Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Październik 29, 2008, 16:36:21 pm
Witam, jaki polecacie tłumik do poloneza z Rverem? Chce jakiegoś w stylu mugen, ten taki pyrkający przy spadających obrotach, pozatym nie ma on takiego niskiego basu, jak dla mnie fajniej brzmi od zwykłego przelotowego. Tylko teraz jaki polecacie? Patrzylem na allegro, najdroższe są w granicach 300-400zł, więc nie tak dużo. Szukam czegoś w tych granicach cenowych.

Dodam że mam już kolektor rurowy i strumienice stożkową w miejscu katalizatora.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 29, 2008, 21:26:33 pm
ja tam dałem za swojego coś koło 200 zł i jest pochromowany i z nierdzewki :)

Jedyne co to dorobiłem uchwyt i dospawałem redukcję.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Październik 30, 2008, 12:01:01 pm
ja mialem WM SPORTa , ale powiem ci ,ze jak wstawisz mugena to potracisz na momencie obrotowym na nizszych obrotach
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Ntav w Październik 30, 2008, 12:21:20 pm
A "KM Malon turbo 90Z" ?  :roll:  wygląda całkiem przyzwoicie...
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Van w Październik 30, 2008, 13:29:49 pm
to zmień reszte wydechu a nie sam końcowy a strumienica łuskowa w miejscu kata fajnie przymula. dzwięk bomba ale jazda
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Ntav w Październik 30, 2008, 13:59:31 pm
Cytat: "Van#1860"
to zmień reszte wydechu a nie sam końcowy a strumienica łuskowa w miejscu kata fajnie przymula. dzwięk bomba ale jazda


Naprawdę strumienica w obudowie kata przymula ? :|  :roll:
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Październik 30, 2008, 14:43:49 pm
myślałem o tym tłumiku:
http://moto.allegro.pl/item462912116_tlumik_sportowy_m_tech_mugen_style_m_15_02.html
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: pawlack w Październik 30, 2008, 15:34:47 pm
Pozwolę przyłączyć się do tematu, ponieważ też rozważam kupno tłumika końcowego typu Mugen, ale myślę także na kupnem tłumika końcowego produkcji Michael dedykowanego do C+. Które rozwiązanie będzie lepsze: Michael czy jakiś dobry Mugen? Pozdrawiam!
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Październik 30, 2008, 15:47:38 pm
Cytat: "pawlack"
tłumika końcowego produkcji Michael dedykowanego do C+
nie slyszalem o takim :?: :roll: możesz coś pokazać :?:
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: pawlack w Październik 30, 2008, 15:57:42 pm
http://www.michael-tuning.pl/ (http://www.michael-tuning.pl/)  Należy wejść na zakładkę wydechy i są wydechy dedykowane do DF-a i PN-a:)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Październik 30, 2008, 16:36:18 pm
mialem taki,mialem problem z zalozeniem go do plusa,a wlasciwie po zalozeniu schowal mi sie pod zderzakiem,ale nie mowie ze to musi byc zasada :P moze moj pold po prostu ma jakies dziwne mocowania,co w FSO nie byloby jakims dziwnym zdarzeniem :P
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Październik 30, 2008, 17:44:50 pm
Najlepsza opcja jest tł. koncowy z fso1500, tanio, przyjemnie brzmi i nie wyglada jak ze wsi
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Marzec 03, 2009, 12:50:00 pm
za mugena dałem 120 zł.. i wywal tłumik srodkowy zostaw kata.. i w tedy jest ok
pawlack u mnie w plusie byl nacinany zderzak
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 03, 2009, 14:34:09 pm
i spoko daje dźwięk taki mugen za 120zł?
bo zastanawiam sie czy jest cens przepłacać i dawać np 300 za ultera NRS
i po co zostawiać katalizator? dla przeglądów? ;p
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Marzec 03, 2009, 15:38:01 pm
archeolodzy  :mrgreen:

jesli chcesz dbac o srodowisko to zostaw,jesli podchodzi do tego seksualnie to sciagnij i zaloz tlumik z GLE.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 03, 2009, 15:59:35 pm
kata juz nie mam, mam strumienice stozkową - co wielu może i śmieszy :) srodkowy zmienie jeszcze kiedys na cos takiego:
http://www.allegro.pl/item560239135_tlumik_srodkowy_przelotowy_speeder_michael.html
teraz nad końcowym dumam ;p troche by to komicznie było gdyby środkowy był droższy od końcowego, prawda? ;p;p
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Marzec 03, 2009, 17:59:31 pm
Cytat: "Kusmier"
i spoko daje dźwięk taki mugen za 120zł?
bo zastanawiam sie czy jest cens przepłacać i dawać np 300 za ultera NRS
i po co zostawiać katalizator? dla przeglądów? ;p

nom dla przegladu a tłumik srodkowy jak mówi nazwa tłumi... i trzeba go wywalic a dzwiek nom dobry daje chociaz ja chcialem zeby na 3 km slychac bylo ale to nie na te auto
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Marzec 03, 2009, 20:58:57 pm
a ja myślałem że wydech sie zmienia zeby nieco poprawic elastyke pojazdu a nie
Cytat: "fazer151"
ja chcialem zeby na 3 km slychac bylo
a co do srodkowego tlumika to z tego co mi sie wyadje to on jest przelotowy
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 03, 2009, 21:01:15 pm
Cytat: "brudny#1924"
a co do srodkowego tlumika to z tego co mi sie wyadje to on jest przelotowy
dobrze Ci sie wydaje
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Marzec 03, 2009, 21:09:52 pm
niemniej jednak wycisza troche (zgadza sie,jest przelotowy)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 03, 2009, 21:42:15 pm
a jest jakas roznica w przelocie spalin przez seryjny przelotowy a ten michael? albo roznica w tlumieniu? czy tylko dlatego jest taki drogi ze jest z jakiejs nierdzewki czy czegos takiego? ;p;p
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 03, 2009, 21:46:53 pm
Cytat: "fazer151"
ja chcialem zeby na 3 km slychac bylo
 :lol:  kup se T72, ten kipiący mocą diesel słychać z daleka albo (tańsze rozwiązanie) ściągnij wydech z auta, tak aby kończył się na dwururce za kolektorem wydechowym :lol:
 a poważnie, CHŁOPIE, CZY TY CHCESZ OGŁUCHNĄĆ  :?:
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Marzec 04, 2009, 07:15:04 am
Cytat: "BARTEK#1925"
CHŁOPIE, CZY TY CHCESZ OGŁUCHNĄĆ :?:
albo innych ogłuszyć :?:
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Marzec 04, 2009, 13:29:12 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "fazer151"
ja chcialem zeby na 3 km slychac bylo
 :lol:  kup se T72, ten kipiący mocą diesel słychać z daleka albo (tańsze rozwiązanie) ściągnij wydech z auta, tak aby kończył się na dwururce za kolektorem wydechowym :lol:
 a poważnie, CHŁOPIE, CZY TY CHCESZ OGŁUCHNĄĆ  :?:

nie no tak chciałem ;] ale to poldek czego tu wymagać jest dobrze jak jest ;]
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: hans w Marzec 04, 2009, 23:05:22 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "fazer151"
ja chcialem zeby na 3 km slychac bylo
 :lol:  kup se T72, ten kipiący mocą diesel słychać z daleka albo (tańsze rozwiązanie) ściągnij wydech z auta, tak aby kończył się na dwururce za kolektorem wydechowym :lol:
 a poważnie, CHŁOPIE, CZY TY CHCESZ OGŁUCHNĄĆ  :?:


Ogłuchnąć? Panowie :D http://www.youtube.com/watch?v=6LQY_dI34xc w tym jak jechalem to nie rozumialem co kumpel z przodu do mnie mowi... poza tym kumpel chcial w niej wydech zakonczyc NAD maska :D 4 rury kazda osobno z kolektora :D
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 05, 2009, 12:27:46 pm
Cytat: "hans"
poza tym kumpel chcial w niej wydech zakonczyc NAD maska :D 4 rury kazda osobno z kolektora :D
no to by nie wiedział co to moc :lol: powyżej 1500 obr :lol:
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 05, 2009, 20:48:08 pm
wlasnie jak to jest z tym ze traci sie moc przy zbyt duzym odetkaniu wydechu? to prawda? i czemu tak jest?
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: ajk w Marzec 05, 2009, 23:28:11 pm
TUNING WYCZYNOWY - UKŁAD WYDECHOWY

 

Układ wydechowy jest elementem niezwykle często poddawanym przeróbkom. Niejednokrotnie tuning auta rozpoczynamy właśnie od układu wydechowego. Dlaczego? Jaka jest jego rola i wpływ na wzrost mocy?

Układ wydechowy służy do opróżnienia cylindra ze spalin pozostałych po suwie pracy. W skład przeciętnego układu wydechowego wchodzi: kolektor wydechowy, rura wydechowa i występujące w samochodach turystycznych katalizator oraz tłumik lub częściej 2-3 tłumiki.

Praca układu wydechowego rozpoczyna się dla każdego cylindra pod koniec suwu pracy, gdy otwiera się zawór wydechowy. W celu zapewnienia maksymalnej sprawności silnika zawór wydechowy otwiera się stosunkowo wcześnie, na 50-80° przez osiągnięciem przez tłok DMP. Fakt, że tłok nie wypycha spalin, gdyż porusza się jeszcze w dół, nie ogranicza wypływu spalin, gdyż mają one w tym momencie ciśnienie kilku barów. To właśnie wtedy gwałtowny wypływ spalin powoduje charakterystyczny huk, który w seryjnym samochodzie musi być wytłumiony.

Sprawność pracy układu wydechowego decyduje przede wszystkim o dokładnym opróżnieniu cylindrów z gazów spalinowych, ale nie tylko. W silnikach wyczynowych wyposażonych w wałki rozrządu o dłuższych czasach otwarcia impuls powstały w rurze wydechowej zapoczątkowuje suw ssania.

 

Zjawiska falowe w rurze wydechowej
Ponieważ wypływ gazów spalinowych odbywa się cyklicznie, w rytm poszczególnych suwów wydechu cylindrów, a energia spalin przemieszczających pod wpływem stosunkowo wysokiego ciśnienia (w porównaniu np.: do ciśnień panujących w układzie ssącym) jest znacząca, o sprawności układu wydechowego decydują zjawiska falowe.

W chwili rozpoczęcia otwierania zaworu wydechowego na początku rury wydechowej tworzy się impuls nadciśnienia. Impuls ten przemieszcza się wzdłuż rury z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku aż do jej wylotu. Siła bezwładności gazów w momencie wypływu z rury wytwarza impuls podciśnienia, który rurą wydechową wraca z podobna prędkością do cylindra. Jeżeli długość rury (droga impulsów) jest taka, że impuls podciśnienia zdąży wrócić w chwili, gdy jeszcze otwarty jest zawór wydechowy, następuje zjawisko doładowania rezonansowego silnika. Podciśnienie "wysysa" resztki spalin z cylindra a w silniku wyczynowym posiadającym większe współotwarcie zaworów dociera aż do przewodu ssącego, zapoczątkowując intensywnie suw ssania. Zjawisko to występuje tylko dla pewnego zakresu prędkości obrotowej silnika i objawia się charakterystycznym, głośniejszym dźwiękiem pracy układu wydechowego.

Poprawia to napełnianie silnika (a więc jego moc), a ponadto korzystnie obniża temperaturę w cylindrze.

 

Konstrukcja układu wydechowego
Opisane powyżej zjawiska pozwalają wysnuć wniosek, że silnik pozbawiony zupełnie układu wydechowego (rury wydechowej i kolektora) będzie rozwijał mniejszą moc i tak jest w istocie.

Jeżeli długości przewodów wydechowych mierzone od grzybka zaworów nie będą miały przynajmniej kilkudziesięciu centymetrów, moc silnika może być wyraźnie mniejsza.

Z drugiej strony, gdy rura wydechowa będzie cienka i długa na kilka metrów, zjawiska falowe nie wystarczą do pokonania oporów przepływu i w tym przypadku także będziemy mieli zjawisko obniżenia mocy silnika.

O sprawności układu wydechowego decydują więc jego wymiary geometryczne; przede wszystkim długość i średnica rury wydechowej (łącznie z kolektorem).

Optymalna długość rur wydechowych powinna być wyliczana w zależności od tego, przy jakich prędkościach obrotowych chcemy uzyskać doładowanie rezonansowe. W wysokoobrotowych silnikach samochodów wyścigowych np.: Formuły 1 czy innych podobnych, które mają silniki zabudowane z tyłu lub centralnie długość całkowita rur wydechowych wynosi zwykle około 1000 do 1500 mm.

W większości jednak samochodów osobowych, w których silnika umieszczony jest z przodu pojazdu, konieczność odprowadzenia spalin do tyłu nadwozia wymusza stosowanie ponad 3 m rur wydechowych. Przy takiej długości rura wydechowa stwarza duży opór wypływającym gazom i dlatego jeżeli tylko regulamin zawodów to umożliwia, usuwa się z układu tłumiki i katalizator.

W niektórych zawodach można także skrócić rurę, wyprowadzając ją z boku samochodu. Dla pojazdów wyczynowych najczęściej konstruuje się całkowicie nowy układ wydechowy.

Kolektory wydechowe
Należy pamiętać, że na moc silnika wpływa głównie pierwszy za cylindrem odcinek rury wydechowej. Tam zjawiska falowe występują najsilniej i stąd prace tuningowe układu wydechowego rozpoczyna się często od wykonania sportowego kolektora wydechowego.

Fabrycznie montowane kolektory wydechowe ze względów ekonomicznych wykonane są najczęściej z żeliwa i posiadają stosunkowo krótkie przewody, które wcześnie się łączą w jedną rurę. Ponadto wymagania ekologiczne sprawiają, że katalizator montuje się stosunkowo blisko głowicy, co zwiększa opory przepływu i zmniejsza możliwość wykorzystania zjawisk falowych.

Oczywiście układy wylotowe samochodów seryjnych są starannie obliczane i badane na hamowni, by wymagania ekologiczne powodowały możliwie najmniejszy ujemny wpływ na pracę silnika.

W samochodach wyczynowych i samochodach sportowych turystycznych, w których wykonany jest kompletny tuning silnika, wymiana układu wydechowego jest koniecznością.

Źródło: Lech Świątek "Tuning wyczynowy. Układ Wydechowy", AUTO TUNING ŚWIAT nr 10, październik 2003, str. 57
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 06, 2009, 19:38:48 pm
czyli rozumie ze jak zrobie calkowity przelot ( kolektor->struminieca stożkowa zamast kata-> tłumik srodkowy przelotowy-> tłumik końcowy przelotowy to bedzie ok? nie strace nic mocy, a możliwe że coś zyskam tak? ;p
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 07, 2009, 02:29:47 am
daj tłumok od gle, a nie strumienicę to przynajmniej nie stracisz.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 07, 2009, 17:42:55 pm
strumienice juz mam wiec nie bede zmienial. czemu ludzie sa tacy przeciwni temu? ;p w pytaniu chodzilo mi w sumie o to czy to prawda ze calkowicie przelotowy wydech moze jeszcze pogorszyc osiagi...
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Marzec 07, 2009, 18:08:52 pm
Bo to nie jest orginał!!!!!!!!!.Powinien być katalizator, jeżeli masz lambdę.Wszystko co zostaje zmienione , przez ciebie nie będzie działać jak w orginale,tak jak producent zaleca.!!!!!!!!!!
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 07, 2009, 18:21:50 pm
Cytat: "mardas"
Powinien być katalizator, jeżeli masz lambdę


Katalizator jest za sondą więc jedno nie wpływa na drugie.

Cytat: "mardas"
Bprzez ciebie nie będzie działać jak w orginale,tak jak producent zaleca


Nie będzie działać tak jak w oryginalne, będzie działać lepiej. Ważne żeby tłumiki były odpowiednio umiejscowione, a zamiast nich nie była wstawiona rura.  :)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 07, 2009, 18:25:53 pm
No wlasnie mi chodzi o to zeby chodzilo lepiej - jak najlepiej na moje warunki ;p
A z tą sondą to w tym aucie jest idealnie 1 sonda, więc można wyrzucić kata, bo przy 2 lub 3 sondach już jest lipa
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: hans w Marzec 08, 2009, 18:16:52 pm
Kusmier, kupilem do swojego strumienice, lecz zanim ja zamontowalem sprawdzilem jak smiga w innym polonezie z takim samym silnikiem, niestety osiagi byly gorsze. Dlatego strumienica wylądowała jako tłumik w maluchu i zieje pięknymi marchewami :D
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 08, 2009, 18:36:21 pm
a jaka to była strumienica? łuskowa czy stożkowa (zwężka venturiego) ??
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: hans w Marzec 09, 2009, 00:21:20 am
Kusmier, łuskowa
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 09, 2009, 13:01:10 pm
a ja mam zwezke venturiego. ale szczerze mowiac nie wiem ile i czy cos dala, bo z katalizatorem nie jezdzilem tylko zanim zaczolem jezdzic zalozylem strumienice. najlepiej było by sprawdzic z katem, strumienica w miejscu kata i zwykla rura w miejscu kata. wtedy by bylo wiadome co najlepsze ;p
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Marzec 09, 2009, 15:22:43 pm
mowie wam kat niech jest przelotowy tłumik wywalic i koncowy to mugen ładnie bedzie brzmieć ;] albo wogle wszystkie tłumiki wywalic a na koniec mugen
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 09, 2009, 15:23:06 pm
Cytat: "Kusmier"
zwykla rura w miejscu kata


Odpada, musi być komora rozprężna.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: hans w Marzec 09, 2009, 17:29:44 pm
Multec, dokladnie tak jak piszesz, do tego wydech na full przelocie bylby strasznie meczacy! mialem okazje jezdzic sierra tak jak wczesniej pisalem od kolekora rura i na koncu mugen fi100m nawet z wkladka nie dalo sie wytrzymac ;/ Ja mam caly uklad wydechowy seryjny łącznie z katalizatorem i ostatni tłumik WM sporta ala mugen i mi osobiscie dzwiek sie podoba tutaj filmik: http://www.youtube.com/watch?v=XT4XQSt0CaQ
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 09, 2009, 17:34:13 pm
Hans zarabisty masz ten wydech ;D wlasnie o cos takiego mi chodzi ;D
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: hans w Marzec 09, 2009, 18:56:49 pm
Kusmier, masz roverka, wiedz dzwiek tez jest/bedzie inny ja mam 1.6 GLI BOSCHA. Nie trzeba wywalać kata żeby mieć taki dźwięk. Kolega Bartmon ma założoną strumienice w swom 1.6 GSi ale do mojego to mu sporo brakuje, sam zawsze mowil ze chcialby miec taki dźwiek jak ja ... no ale niestety jego atus stuningowany chyba niedlugo odwiedzi otomoto.pl :(
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: adamek9026 w Marzec 09, 2009, 19:39:37 pm
ja wyrzuciłem ostatnio kata i jest trochę głośniejszy. A czy osiągi sie poprawiły... nie wiem
zobaczymy jak będzie ze spalaniem, bo podobno przez kata jest większe.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Marzec 10, 2009, 01:03:07 am
ostatniego kata? katalizator jest tylko jeden i robi jako pierwszy tłumik
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 10, 2009, 11:27:08 am
Seba OBR, weż    y czytaj bo już nie moge z tymi mądrościami
OSTATNIO!!!!
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: adamek9026 w Marzec 10, 2009, 12:56:50 pm
Seba OBR,  nie ostatniego tylko ostatni, tzn, że kilka dni temu  :D Ja wiem co to katalizatoir i gdzie sie znajduje i ile ich jest :)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 10, 2009, 16:38:32 pm
hehehe ;p bez kata jest taki fajny metaliczny oddźwięk ;p na niskich obrotach go niema, a jak sie wkreca silnik to powoli zaczyna być słychać. Szczegolnie dobrze mozna to zaobserwowac jak sie jedzie, depnie na gaz i wkreca pod obciazeniem np do 6tys. SYMFONIA :D
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: hans w Marzec 10, 2009, 18:28:00 pm
Kusmier, jeżeli masz możliwość nagraj i udostępnij nam tę symfonię :D
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 10, 2009, 18:35:26 pm
hehe no spoko tylko jak zloze auto bo na razie mam silnik na stole ;p
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Marzec 10, 2009, 20:02:20 pm
Cytat: "Kusmier"
hehehe ;p bez kata jest taki fajny metaliczny oddźwięk ;p na niskich obrotach go niema, a jak sie wkreca silnik to powoli zaczyna być słychać. Szczegolnie dobrze mozna to zaobserwowac jak sie jedzie, depnie na gaz i wkreca pod obciazeniem np do 6tys. SYMFONIA :D
a to sie nie nazywa przypadkiem spalanie stukowe?
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Marzec 11, 2009, 11:25:31 am
zwracam honor :D

jak bede na swoim kompie to zarzuce filmik z dźwiękiem mojego wydechu jeszcze nie przepalonego w OHV w dodatku na żeliwnym kolektorze, z katem i środkowym wydechem :D

no i prosze:

http://www.youtube.com/watch?v=UeoKgRwBUH4
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: hans w Marzec 15, 2009, 17:35:36 pm
mojego podczas jazdy na zewnątrz słychać tak:

http://www.youtube.com/watch?v=3G9Zuhf6CjE
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Marzec 17, 2009, 18:52:40 pm
no to moja kolej ;]
http://www.youtube.com/watch?v=yu5_K-PAwog
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Marzec 18, 2009, 03:12:27 am
Jeżeli się chwalicie to i ja dodam od siebie swój wydeszek:
http://www.youtube.com/watch?v=K8CA3WEjKtw

Niestety na zimnym i nie chciałem za mocno przegazowywać.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2009, 12:36:48 pm
nieprzecietnie gasicie te silniki panowie
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Marzec 18, 2009, 15:16:46 pm
u mnei to pompa wyje a pozatym jak wylacze to dalej chodzi musze hamulec nacisnac :D
nie mam recznego to musialem klin podlozyc CZLOWIEK SE MUSI RADZIC
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: grundi w Czerwiec 10, 2009, 07:30:00 am
W moim Poldku, kat jest na wykończeniu...a chciałbym na dniach wsadzić do niego WM Sporta FI10 :) Chciałbym osiągnąć dźwięk podobny do kolegi Hansa...Co muszę wymienić oprócz tłumika końcowego? Panowie pomóżcie  :wink: Auto w sigu  :mrgreen:
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Czerwiec 10, 2009, 19:28:44 pm
Cytat: "grundi"
Chciałbym osiągnąć dźwięk podobny do kolegi Hansa...Co muszę wymienić oprócz tłumika końcowego? Panowie pomóżcie :wink:

Trzeba było czytać temat od początku.

Cytat: "hans"
Ja mam caly uklad wydechowy seryjny łącznie z katalizatorem i ostatni tłumik WM sporta ala mugen i mi osobiscie dzwiek sie podoba tutaj filmik: http://www.youtube.com/watch?v=XT4XQSt0CaQ
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: grundi w Czerwiec 11, 2009, 10:09:14 am
OK :)

Pozostaje mi się zapytać jaki mugen z WM Sporta wsadzić...Ten długi czy krótki :?:

Który będzie pasował lepiej  :?:  

P.S.

Co jest potrzebne do montażu tego wydechu (coś jak obejmy??? itp.)

Proszę o szybką odpowiedź.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Fist w Czerwiec 11, 2009, 10:34:59 am
na YouTubie masz kilka filmików jak słychać mugena w poldku ale nie widziadłem tam krótkiego.

Ja sobie kupuje długiego bo ten mały kojarzy mi się bardziej do takich samochodów jak Tico Matiz itp
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Czerwiec 11, 2009, 10:41:35 am
W obu przypadkach będzie trzeba ciąć, giąć i spawać więc wybór zależy od osobistego uznania.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Fist w Czerwiec 11, 2009, 10:58:58 am
A ja jeszcze mam przy okazji pytanie jaki jest koszt montażu takiego tłumika ?
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Czerwiec 11, 2009, 12:49:04 pm
ok 100pln
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Czerwiec 18, 2009, 13:57:44 pm
Cytat: "OZi1845"
ok 100pln

około 100 nom ale ja dałem 70 idz w kazdym tłumikarskim ci zrobią lub zrób w garażu ale patrz zeby ci nie odpadł
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 08, 2009, 09:44:53 am
Witam ją posiadam caro plusa 1.6 gli kata już nie mam w zamian jest zwykła rura zrobiłem to przed przeczytaniem tego tematu i wnioskuje że lepiej było by zamiast rury wstawić pierwszy tłumił od gle a pierwszy tłumił od mojego gli zostawić a końcowy zlikwidować i będzie przelotowy ten wydech
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: polon w Grudzień 08, 2009, 12:16:30 pm
Cytat: "myszaradom"
zamiast rury wstawić pierwszy tłumił od gle a pierwszy tłumił od mojego gli zostawić a końcowy zlikwidować


ja przeczytalem a i tak nic nie wiem :P chcesz zostawic w koncu pierwszy tlumik od swojego GLI czy wstawic od GLE??
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 08, 2009, 12:40:36 pm
Ja z tego zrozumiałem tyle, ze rure którą wstawił zamiast kata chce zastąpić tłumikiem z gle a wyrzucić całkowicie ostatni tłumik aby wyszedł pełny przelot... Ostatni tłumik lepiej zastąpić tłumikiem z Borka/Kanta on też jest przelotowy :)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Grudzień 08, 2009, 17:35:56 pm
Barnii, i podejdzie bez komplikacji do Plusa?
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 08, 2009, 20:33:41 pm
Cytat: "Mr.D"
Barnii, i podejdzie bez komplikacji do Plusa?


Trzeba tylko przespawać rurę ze starego tłumika.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Serocki w Grudzień 09, 2009, 09:36:38 am
Tłumik od borka fajnie brzmi w roverze

(http://images8.fotosik.pl/37/3169d13b150e54a6med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Jest trochę zabawy z przerobieniem ale warto
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 09, 2009, 10:12:43 am
Ok napiszę wszystko od początku poprawnie. Więc poloneza posiadam od nie dawna Caro Plus 1,6 GLI. Katalizator w nim bardzo rzegotał więc postanowiłem go wyciąć a w zamian jego wstawiłem rurę o identycznej średnicy do średnica wydechu. Reszta Mojego wyde"ch*" jest seryjna i zastanawiam się nad przerobieniem go. Po przeczytaniu tego tematu dowiedziałem się że źle postąpiłem wsadzając zwykła rurę zamiast kata. Według "was" powinienem wstawić 1 tłumik od wersji GLE Tak?
A teraz proszę o zweryfikowanie mojego pomysłu wydechu:
Zamiast kata 1 tłumik od wersji  GLE potem oryginalny tłumik 1 wycinam i ostatni zastępuje Mugenem
Za wszelkie pomyłki językowe przepraszam;)

[ Dodano: 09 Gru 2009 10:17 ]
Rzadko bywam na forum jakim kol wiek a pisząc na gg nie używam znaków interpunkcyjnych ;) Więc za wszelkie błędy sory wielkie ;)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 09, 2009, 11:01:37 am
Cytat: "myszaradom"
Rzadko bywam na forum jakim kol wiek a pisząc na gg nie używam znaków interpunkcyjnych ;) Więc za wszelkie błędy sory wielkie ;)


to nic nie zmienia, ale większość z forumowiczów stara się pisać poprawnie - szacunek do czytającego, itp. ale spoko, zawsze możesz sobie zainstalować firefoksa ze sprawdzaniem pisowni.

Wracając do tematu, to układ, który opisałeś że chcesz zrobić, jest prawidłowy.
Zawsze zamiast mugena możesz dać tłumik od Borka/DF-a :wink:

Reasumując:

1 tłumik od GLE zamiast KATA, 2 tłumik seria od CARO (również PLUS), ostatni MUGEN/końcowy od borka/DF-a.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 09, 2009, 11:32:06 am
Dzięki;) Postaram się pisać poprawnie. Więc 1 tłumik od GLE zamiast kata, 2 tłumik to seria caro (czyli 1 w starym układzie wydechowym) a potem borek lub Mugen. W dźwięku duża różnica między jednym a drugim? Ponieważ mam możliwość kupienia Mugena używany ale dobry stan z wkładka wyciszająca itp. A i jeszcze pytanie Mugen spokojnie mieści się w wycięciu zderzaka w Caro +
Ps. Sory za takie długie posty (podobno ich nie lubicie ;) ) Pozdro;)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Piotrek#1923 w Grudzień 09, 2009, 12:03:42 pm
myszaradom, zobaczył byś mojego w działe moje auto z ponad 200 zdjęciami  :wink:

Co do tłumika z GLE to mam używke na sprzedaż. Przebieg może z 1000km lub mniej...

Co do końcowego to sam myśle nad mugenem bądź tym z borka/dfa do swojego roverka.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: marcij w Grudzień 09, 2009, 12:48:57 pm
Cytat: "Serocki"
Tłumik od borka fajnie brzmi w roverze
....


A duzo jest glosniejszy od standardu ? BO ja mam wlasnie stjuninkowany tylny tlumik , w ten sposob ze przerdzewialo laczenie rury wejsciowej z puszka i czeka mnie wymiana. Borkowy kosztuje 20-30zl , do caro 100, wiec gdyby nie bylo duzej roznicy ....
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 09, 2009, 14:58:07 pm
Cytat: "marcij"


A duzo jest glosniejszy od standardu ? BO ja mam wlasnie stjuninkowany tylny tlumik , w ten sposob ze przerdzewialo laczenie rury wejsciowej z puszka i czeka mnie wymiana. Borkowy kosztuje 20-30zl , do caro 100, wiec gdyby nie bylo duzej roznicy ....


To zależy czy zostawisz mu taka długą rurkę na końcu jak jest w oryginalne, czy ja utniesz. Jak zostawisz orginalną to będzie cichy, jak utniesz i dospawasz jakaś większą końcówkę robi się trochę głośniejszy ale dość przyjemnie buczy :)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Serocki w Grudzień 09, 2009, 15:51:50 pm
Ja mam dospawaną rurę dłuższa i buczy, ale tak jak napisał Barnii bardzo przyjemnie. Mogę wrzucić filmik z hamowni tam wszystko słychać.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Grudzień 09, 2009, 18:20:57 pm
Cytat: "myszaradom"
A i jeszcze pytanie Mugen spokojnie mieści się w wycięciu zderzaka w Caro +

To zależy od wymiarów tego tłumika. Bardziej martwiłbym się tym czy ładnie wejdzie bez cięcia blachy za zderzakiem, sam zderzak zawsze można wyciąć ostrym nożem do tapet.
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 09, 2009, 19:19:09 pm
Tą blachę też można naciąć i zaklepać do góry, więc to wielki problem nie jest :P
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 09, 2009, 19:41:58 pm
Jeśli kolega chce Plug&play to niech kupi oryginalny tłumik :) Niestety nie ma do poloneza "tuningowych" części które pasują plug&play. To nie golf :)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Grudzień 25, 2009, 17:58:18 pm
dołączę się do dyskusji, kolega w probe ma dwa 2,5 cala na dwóch tłumikach przelotowych i na końcu rozgałęzienie na dwa końcówki Buzera to przy 2tyś/obr./min nie słychać nic oprócz silnika a przy dokręceniu do odcinki strzela jak odrzutowiec, nie do opisania wrażenia. Myślę ze 2 cale + przelotowy tłumik + końcówka ładna i będzie ładnie brzmiało:)
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Grudzień 25, 2009, 19:04:17 pm
Cytat: "RSilak"
Myślę ze 2 cale + przelotowy tłumik + końcówka ładna i będzie ładnie brzmiało:)

A efekty falowe w układzie wydechowym? Chyba nie chcesz dawać tego bez jakiegokolwiek tłumika?
Tytuł: Tłumik - jaki polecacie w stylu mugen
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Grudzień 27, 2009, 21:36:59 pm
środkowy tłumik przelotowy a na koniec można zamiast końcówki to tłumik dedykowany ultera.