FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Paweł_Rzeszów w Październik 31, 2008, 20:45:16 pm
-
Witam,
mam dość duży problem z moim polonezikiem tzn. pali na dotyk, ale jak się jedzie i się chce troszeczke podkręcić obroty silnika (przyśpieszać) na benzynie to się dławi tak do 3000obr/min chodzi idealnie powyżej już nie pojdzie, ale jak sobie chwileczke pochodzi tak na stałych obrotach 2000 to już zaczyna chodzić normalnie i można go "kręcić" do woli. Natomiast gdzy dojedzie się do świateł i pozostawi się na te ~30s na wolnych obrotach to się powtaża na benzynie bo na gazie chodzi idealnie (oczywiście jest spadek mocy jak przy każdym pokdku). oczywiście silnik nagrzany, bak 1/2 paliwa. I nawet sprawdzałem ciśnienie paliwa w prymitywny bo prymitywny sposób ale jest ~330 KPa (zwykły pistolet do pompowania opon z manometrek przystawiony do wyjścia z filtru paliwa).
Pozdrawiam Paweł z góry dziękuje za pomoc
-
I nawet sprawdzałem ciśnienie paliwa w prymitywny bo prymitywny sposób ale jest ~330 KPa (zwykły pistolet do pompowania opon z manometrek przystawiony do wyjścia z filtru paliwa).
3,3 bara to trochę mało jak na roverka, niezależnie od obrotów masz stałe to ciśnienie?
Gdzie mierzyłeś, przy pompie, przy listwie wtryskowej?
Sprawdzałes czy sonda lambda działa?
Tak profilaktycznie reset przepustnicy nie zaszkodzi.
-
3,3 bara to trochę mało jak na roverka, niezależnie od obrotów masz stałe to ciśnienie?
Gdzie mierzyłeś, przy pompie, przy listwie wtryskowej?
Sprawdzałes czy sonda lambda działa?
Tak profilaktycznie reset przepustnicy nie zaszkodzi.[/quote]
w instrukcji pisało 320KPa to nie wiem, a czy przy wyższych obr jest to samo to już tego nie wiem nie mam jak sprawdzić :( ciśnienie mieżyłem przy listwie, a jak moge sprawdzić sąde? i jak zrobić reset ? odłaczyć kleme juz prubowałem.
Pozdrawiam Paweł
-
w instrukcji pisało 320KPa to nie wiem, a czy przy wyższych obr jest to samo to już tego nie wiem nie mam jak sprawdzić :( ciśnienie mieżyłem przy listwie, a jak moge sprawdzić sąde? i jak zrobić reset ? odłaczyć kleme juz prubowałem.
No więc jest tak napisane w morawskim, natomiast w literaturze dot. rovera ciśnienie podawane jest jako większe - Senn by tutaj naświetlił dobrze temat (a swoją drogą to chyba już był o tym temat na forum - poszukaj w archiwum).
w kolektor wydechowy masz wkręconą sondę lambda, podepnij się pod kabel wychodzący z sondy (masę złap z akumulatora, + z sondy) obserwuj napięcie 0-1V (ma "płynnie latać od ~0,3-0,8). Reset przepustnicy (też opisywany na forum) 5x otwórz max przepustnicę, później ruszy się krokowiec (lekko ruszy się przepustnica) następnie odpal na benzynie i czekaj aż włączy się wentylator chłodnicy - nie wciskaj gazu - dopóki się nie włączy wnetyl nie wolno tego robić.
-
No więc jest tak napisane w morawskim, natomiast w literaturze dot. rovera ciśnienie podawane jest jako większe - Senn by tutaj naświetlił dobrze temat (a swoją drogą to chyba już był o tym temat na forum - poszukaj w archiwum).
w kolektor wydechowy masz wkręconą sondę lambda, podepnij się pod kabel wychodzący z sondy (masę złap z akumulatora, + z sondy) obserwuj napięcie 0-1V (ma "płynnie latać od ~0,3-0,8). Reset przepustnicy (też opisywany na forum) 5x otwórz max przepustnicę, później ruszy się krokowiec (lekko ruszy się przepustnica) następnie odpal na benzynie i czekaj aż włączy się wentylator chłodnicy - nie wciskaj gazu - dopóki się nie włączy wnetyl nie wolno tego robić.[/quote]
ale czy to normalne że silniczek krokowy się dość głośno porusza przy wyłączeniu stacyjki
-
ale czy to normalne że silniczek krokowy się dość głośno porusza przy wyłączeniu stacyjki
Normalne... :)
-
Paweł_Rzeszów, używaj cytowania bo kiepsko sie to czyta
oki postaram się na przyszłość.
DZIĘKUJE ZA POMOC !!!!!!!!!!!!!!!!
-
jimo zapomniał dodać, że jeszcze trzeba do resetu przepustnicy przekręcić stacyjkę na poz. zapłon a po poruszaniu przepustnicą 5x nie wyłaczac i nie odpalać ponownie, tylko docisnąc kluczyk i zapalić