FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ostus w Listopad 02, 2008, 23:11:57 pm
-
Witam !
Nie dawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą (w warsztacie),po odbiorze samochodu zaczął się się zapaląć"check" - przy rozgrzanym silniku.
Po podpięciu kompa wyszło że sonda nie daje sygnału.Nic. 496mV- non stop.
Podłączył(mechanik) swoją sondę i też nic (oczywiście grzał ją palnikiem).
Poradził mi sprawdzić połączenia.W aucie mam również GAZ,więc może jest jakaś emulacja sondy?.
Wczoraj zauważyłem że w komorze silnika jest jakiś wolny przewód z oczkiem (czarno-czerwony chyba),wychodzi z wiązki obok czujnika podciśnienia MAP.
No to ja zaraz do mechaników co składali motor,ale oni zaraz się zaparli że ten przewód był nie podłączony.
Mam w domu booka Morawskiego i jakieś są schematy(a raczej rysunek wiązki silnika),i na tym rysunku jest zaznaczona masa sondy Lambda, właśnie gdzieś obok tgego czujnika (podc.)
Gdzie ta masa ma być podpięta ?
Jeżel ktoś ma tagiego pojazda to proszę zerknąć i dać mi znać.
Pozdrawiam wszystkich !
-
szukasz wrozki? jaki to poldek????
-
atu 1.6 GSI 2001r.
Nie jestem pewien na 100% bo nie mogłem zerknąć, ale u mnie jest to podłączone do uchwytu kolektora ( ssącego - nie wydechowego ). Przy tych jego "podporach". Ogólnie jak podłączysz gdziekolwiek do silnika to będzie dobrze.
-
W abimexie oczko było podłączone do kolektora wydechowego. Podłącz tak samo u siebie.
Ale podejrzewam że spieprzyła sie sama sonda skoro nie daje jakiejkolwiek zmiany sygnału.
-
cze !
pisałem już dzisiaj ale chyba nie poszło...
Polonez jest na wtrysku multec XM.podłącze to pod kolektor ssący,zobaczymy...(o ile to jest ta masa sondy)
-
no na 100% ten przewód jest podłączony do kolektora ssącego, teraz sprawdziłem :) ale czy to jest masa sondy nie wiem pozdro.
-
według mnie to gdzie nie podczepisz do silnika (el. metalowego, nieruchomego), to nie ma znaczenia, przecież cały silnik ma połączenie kablem masowym (plecionka) do budy :)
I tu sie mylisz. Spadek napęcia na przewodzie masowym silnik-buda może wynosić kilkaset mV - to juz wystarczy żeby komp myślał że mieszanka jest za uboga.
Nie kombinuj chlopaku - podłacz go tam gdzie sonda jest najblizej - do kolektora WYDECHOWEGO