FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: cypion w Listopad 03, 2008, 15:21:18 pm
-
Tak jak w temacie mam problem z podświetleniem nawiewu. Auto to polonez z 99r atu plus. Czy może ktoś sprawdzić czy na wiązce dochodzącej do całego modułu z pokrętłami na czerwonym przewodzie powinno być 12V ? Jeśli tak to by rozwiązywało tą usterkę.
A może ktoś ma inną propozycje jak rozwiązać ten problem ?
Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem.
Tomek
-
A może ktoś ma inną propozycje jak rozwiązać ten problem ?
Wymienić przepalone żarówki.
-
a czy tam jest tylko 1 żarówka ? czy kilka ? może ktoś wie ? bo jeśli kilka to raczej wszystkie się nie przepaliły odrazu ?
-
Są 2 pomiędzy pokrętłami, miałem to samo i obie były do wymiany.
-
a mam pytanko z innej beczki - da się to sterowanie rozebrać ??? bo potrzebuje wyregulować linkę od ciepłego /zimnego powietrza :)
-
ok sprawdzę to, a skoro kolega wymieniał to może pamięta co to za żarówki ?
-
Żarówki to tzw. pchełki. Takie same jak w zegarach w Polonezie. Kupujesz białe. To, że świecą na zielono to kwestia gumowych kapturków które są na oryginalnych. Ja je wywaliłem i od razu podświetlanie przestało się przepalać :)
-
a mam pytanko z innej beczki - da się to sterowanie rozebrać ??? bo potrzebuje wyregulować linkę od ciepłego /zimnego powietrza :)
A po co chcesz to regulować? Linka jest wyregulowana fabrycznie i więcej tu rzeźbić nie trzeba. Możesz potem mieć problemy z poskładaniem panela.
Jeśli Ci nie grzeje samochód to albo masz zapchaną nagrzewnicę albo spinka na lince odczepiła się od obudowy nawiewów. Wyjmij radio i zajrzyj do środka to zobaczysz o co chodzi. Trzeba ją tylko wpiąć i będzie dobrze. :D
-
Jeśli Ci nie grzeje samochód to albo masz zapchaną nagrzewnicę albo spinka na lince odczepiła się od obudowy nawiewów. Wyjmij radio i zajrzyj do środka to zobaczysz o co chodzi. Trzeba ją tylko wpiąć i będzie dobrze. :D
dokladnie, nic nie trzeba przerabiac
chyba ze masz ten grugi typ i sterowanie nawiewem nie masz podcisnieniowo tylko na linkach
-
tylko ze u mnie ta linka jest ewidentnie za długa i nie domyka mi ciepłego powietrza, tylko ta pokrywa co jest sterowana ta linką zamyka się na jakieś 3/4 - a jak się to ręcznie domknie to powietrze jest gorące. A pytanie zadałem z czystej ciekawości i chyba po prostu zmienię całe to sterowanie może się poprawi wtedy :)
-
Marel, widocznie zeskoczyl ci ten bialy zatrzas z obudowy nagrzewnicy. wymontuj schowej i popatrz sobie
-
tylko ze u mnie ta linka jest ewidentnie za długa i nie domyka mi ciepłego powietrza, tylko ta pokrywa co jest sterowana ta linką zamyka się na jakieś 3/4 - a jak się to ręcznie domknie to powietrze jest gorące. A pytanie zadałem z czystej ciekawości i chyba po prostu zmienię całe to sterowanie może się poprawi wtedy :)
Nie do końca rozumiem... Masz problem, bo grzeje Ci cały czas czy masz cały czas letnie powietrze? Jeśli to ten drugi przypadek to tak czy siak nie zaszkodzi sprawdzić, czy linka jest dobrze przymocowana. I tak do wymiany panela musisz to rozbierać. Jeśli okaże się, że to kwestia mocowania, zaoszczędzisz ok 50 zł na panel używany lub 170 zł na panel nowy.
-
U mnie była podobna sytuacja jak u Marela i okazało się że przeskoczyło mocowanie linki na ślimaku w środku panelu. Panel ten można bezproblemowo rozebrać wystarczy poodchylać zatrzaski.
-
zamiast żarówek wstawione diody, efekt dużo lepszy, polecam wszystkim diody a nie żaróweczki.
Dzięki za pomoc.
-
Czytałem z uśmiechem opis o lince. U mnie ewidentnie była za długa !! rozbierałem i składałem panel, ale to nie ma większego sęsu. u siebie podwiązałem paskiem montażowym. Teraz w razie potrzeby jest sauna :)
Zawsze przez 8 lat jeżdżenia z Ojcem dziwiłem się, że jest tak zimno :) U mnie w skrajnym położeniu klapka domykała się na 6/10.
Co do żarówek, to bardzo możliwe, że obie są spalone
-
no właśnie ja też to rozebrałem i po złożeniu na nowo nic się nie zmieniło - tej linki nie można w żaden sposób wyregulować - zastanawiam się czy to na pewno wina linki czy może coś głębiej się rozregulowało??? Ew. zastanawiam sie nad zmianą całego panela.
I sorki ze podpinam się pod całkiem inny temat ale nie wiedziałem sensu zakładać nowego.
-
Marel nie ma sensu podmieniać panelu. możesz sprawdzić ręką czy to wina linki wkładając ją od strony pasażera. Możesz zweryfikować czy w skrajnym położeniniu pokrętła na czerwonym polu domykana jest klapka.
Jeśli to nie wina tego cięgna, to może być zawór nagrzewnicy.
Czy wogóle da się spowodować, żeby leciało ciepłe powietrze?
-
akrupowicz - jak najbardziej się da :P trzeba zrobić taki mały patent hehe, u mnie ew. przyczyna była za długa linka wiec odkręcałem to coś do czego przyczepiona jest linka i cięgno sterujące domykaniem pokrywy od ciepłego powietrza. Dalej ok 1 cm za tym cyckiem do którego przyczepia się linkę wywierciłem otworek i wkręciłem zwykłą śrubę do której potem przyczepiłem cięgno od sterowania - efekt taki ze mam wreszcie gorące powietrze - po prostu sauna :)
a tak to mniej więcej wygląda
(http://img363.imageshack.us/img363/4971/obraz006qh4.th.jpg) (http://img363.imageshack.us/my.php?image=obraz006qh4.jpg)(http://img363.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
-
Potwierdza się zasada - chcieć znaczy móc. ja rok temu odpalałem swoją saunę ;)
-
akrupowicz, na ostatnim zdjęciu, które masz w podpisie wygląda jakbyś puszczał pawia pod maskę :P nie bierz tego do siebie.
sorki za OT.
-
Cześć ja mam ten sam problem co założyciel tego tematu, czyli brak podświetlenia pokręteł od nawiewu. Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Domyślam się że się spaliły bo to samo mi się zrobiło z licznikiem predkościomierza i obrotów. Do licznika się dostałem i wymieniłem żarówki wszystko hula.
Mój problem polega na tym że nie mam pojęcia jak się dostać do tych żarówek za pokrętłami, a nie chce na chama wyciągać żeby czegoś nie połamać
Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
-
Przecież tam nic na chama się nie wyciąga... wyjmij radio i ewentualnie podważ z boku cały panel nawiewu (może się uda bez wyciągania radia, ja wyciągałem na wszelki wypadek:P) - powinien wyjść beż żadnych kobinacji i żadnego wyrywania.
-
OK Dzięki bardzo za odp. Jutro spróbuje zmienić te żaróweczki
Pozdro
-
Witam :)
Ja jak poprzednik w ojcowym polonezie caro + chciałem wymienic żaróweczki w nawiewach i mam wrażenie jakby je trzymały jakies linki.
Macie sposob na to jakis ??
Nie chce nic polamac :)
Pozdr :)
-
Panel wystarczy wyciągnąć na 2cm.
-
Odnawiam temat.Też chcę wymienić spalone żarowki,w panelu sterowania nawiewu,w swoim poldku GSI ATU plus,i mam problem .Nie mogę ściągnąć przedniej obudowy, czyżby trzymały pokrętlą ?.Jeśli tak, czy jest jakiś patent żeby je wyciągnąć ?Probowałem rożnych sposobow,i nie mogę się dostać do tych żarowek.Cały panel wyjmuje bez problemu.Proszę o ewentualne podpowiedzi. :x
-
Nie ściąga się frontu, one są wkręcane z tyłu z oprawkami.
-
Ja front wyciągnąłem na góra 2 cm do przodu, tak że dało dojść moimi wielkimi "ręcami" z zewnątrz :wink: Wystarczy podważać od góry i od dołu śrubokrętem.