FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: franz w Listopad 08, 2008, 19:07:57 pm
-
Da sie to ustrojstwo zlikwidowac?
-
franz, da rade ale.... ja u siebie musiałem zrywać wszystko do gołej podłogi.
-
Hm.. chyba ją obetnę boszką, ma jakieś nity chyba do podłogi.
-
Nity do podlogi jak sam napisales. Mozna probowac tez od strony tunelu (od spodu samochodu).
-
Wyjmujesz fotel, odchylasz dywanik i szlifujesz łby srub ktore trzymaja blokade do tunelu. Od strony skrzyni nie podejdziesz gdyz przeszkadza wal i skrzynia(no chyba ze sa wyjete), a dodatkowo najczesciej nakretki sa takie ze nie da sie ich odkrecic lub rozklepany jest koniec sruby. Jak montujecie silnik dohc fiata ze wzgledu na dłuzsza skrzynie tez musicie pozbyc sie blokady gdyz sruby mocujace wypadaja w gumie na wyjsciu ze skrzyni
-
Tez mnie troche denerwuje , ale ze wzgledu na ilosc pracy przy demontazu to siedzi dalej. A nuz przy sprzedazy ktos uzna to za "dodatkowe wyposazenie" ;P
-
Ja u siebie usunałem, ciezka sprawa, najlepiej rozwiercić łby śrub od strony auta.
-
ściągałem u siebie przsy okazji remontu silnika. za bardzo nie da się tego odkręcić. trzyma się to na 3 śrubach, jedna schodzi bez problemu, dwie inne są przykręcone do takich jakby ringów. bez kontówki się nie obeszło, poza tym nie trzeba wyciągać fotela. wystarczy odkręcić listwy przy progach i gaśnicę i tyle wystarczy
-
A ja mam pytanie z innej "beczki". Wymieniłem u siebie skrzynię biegów (wersja 1.6 GLI w Plusie rok 1997, na skrzynię z wersji 1.6 GLI z roku 2001). Niestety, blokada skrzyni biegów (ta bolcowa) już nie pasuje. Po wrzuceniu wstecznego bolec jest minimalnie powyżej drążka zmiany biegów, ale niestety za nisko, żeby przejść dalej. Nawet dociąganie drążka nie pomaga. Po prostu nie idzie i już. Podmieniłem na inny bolec z Poloneza z tego samego roku (1997) i też nie idzie. Z kolei jak w tym Polonezie założyłem swój to wskoczył bez problemu. Biegi wchodzą normalnie. W czym może tkwić problem? Przecież nie powinno być aż takich różnic w poszczególnych egzemplarzach skrzyń...
-
Problem dotyczy wymiarów konsoli środkowej.
-
Problem dotyczy wymiarów konsoli środkowej.
A w czym konkretnie? Możesz coś przybliżyć?
-
w zwykłym caro (jeśli mówimy o blokadzie wsuwanej z boku konsoli a nie o zakładanej podkową na lewarek)otwór jest w innym miejscu chyba bo konsola jest "płytsza" tak mi się wydaje na oko, siedząc w plusie i minusie ta plusowska wydaje sie "bardziej wchodząca do auta" bo i mieszek jest dużo mniejszy.
-
Tyle, że ja mam Plusa i skrzynie wziąłem też od Plusa. Na poprzedniej skrzyni bolec elegancko wchodził nad drążek zmiany biegów, a na tej skrzyni już nie chce. Wsteczny wchodzi do końca i zatrzaskuje się. Przecież jakby był krzywy drążek wychodzący ze skrzyni to inne biegi też by tak sobie chodziły. Nawet jakbym skrzynię wziął od zwykłego Caro to powinno wszystko pasować.
-
W tym przypadku ja bym obstawiał, że skrzynia inaczej wisi na swojej podporze/poduszce. Po prostu może odkręć od skrzyni, która masz teraz tą podporę, z tamtej skrzyni. Albo pokombinować z podkładkami na śrubach wspornika czy cuś...
-
W tym przypadku ja bym obstawiał, że skrzynia inaczej wisi na swojej podporze/poduszce. Po prostu może dokręć do skrzyni, która masz teraz ta podporę, z tamtej skrzyni. Albo pokombinować z podkładkami na śrubach wspornika czy cuś...
Fakt, o tym nie pomyślałem. Sprawdzę to. Łapa przecież poszła razem z "nową" skrzynią.
-
a czym wogóle jest ta blokada i po co?
-
Myślę, że nazwa wyjaśnia wszystko...
Blokada skrzyni biegów jest zwyczajowo właśnie - blokadą skrzyni biegów. Co to jest skrzynia biegów na pewno łatwo znajdziesz (google). W polonezie też występuje.
Blokada skrzyni biegów służy właśnie do blokowania skrzyni biegów.