FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: djarq w Listopad 15, 2008, 12:55:22 pm
-
Po pierwsze upewnij się czy masz minus na masie w tatorze! (u mnie jest + na masie!)
Po drugie: masa - nie trzeba podłączać bo jest na obudowie alternatora i podłączasz ją jak go przykręcasz
Po trzecie - Plus akumulatora dajesz na tą śrubę co ma wokoło izolację (na zdjęciu z żółtą obwódką) bezpośrednio bez udziału stacyjki czy co tam masz bo ją alternator potarga w 5 minut, przekrój przewodu to minimum 4mm2
Po czwarte - alternator z regulatorem potrzebuje jeszcze tylko 1 kabelka z kontrolki ładowania - jak nie wiesz gdzie podłączyć to podłączaj po kolei do tych małych zacisków (1,2 lub 3). Kontrolka powinna się zaświecić a po zapaleniu i dodaniu gazu zgasnąć, a napięcie na akumulatorze gwałtownie wzrosnąć z 12-12,5V do ok. 14V. Bez kontrolki alternator nie wystartuje, lub zrobi to z wielkim trudem
-
davidd90, sprawdź czy będziesz miał chłodzenie. U mnie alternator z Poloneza nie pasował, bo wentylator był inny i musiałby się kręcić w inną stronę.
-
styki 1 i 2 sa na stale polaczone z plusem, po to dwa, bo plynie tedy spory prad, mozesz tez wykozystac srube o ktorej pisal djarq
styk 3 to obwod wzbudzenia alternatora, przychodzi tu plus po przekreceniu zaplonu przechodzi przez kontrolke ladowania w samochodzie ta kontrolka ma inna (wieksza) moc niz pozostale w tablicy
nie wiem czy nie bedziesz musial zmieniac kola pasowego na mniejsze, ciagnik ma mniejsze obroty silnika, a to moze nie wystarczyc, w samochodzie to przelozenie cus kolo 1:2