FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: platinum w Listopad 20, 2008, 20:47:01 pm
-
witam,
mam pytanko- mam niski poziom plynu od wspomagania, ponizej kreski "Min" i jest klopot, bo nie wiem co dolac, czy mozna dolac ta ilosc brakujaca plynem wg. instrukcji DEXRON II?? skoro nie wiem jaki plyn mam?? czy lepiej juz calosc wymienic?? a jak wymienic calosc to jak sie to wymienia??, sa jakies korki spustowe plynu??
-
Weź sobie jakiś paierek, chusteczka czy cóś, wsadź do pojemniczka, zobacz jakiego koloru jest chusteczka i takiego koloru płyn kup. No i jak kupisz, to nie zostawiaj go zamkniętego szczelnie, tylko dolej. Dla podpowiedzi ( jak źle to poprawcie! ) koloru czerwonego jest płyn.
-
Ja dolewałem olej Mobil ATF220 do układu ze wspomaganiem FMS Polmo (lub ZF - już sam nie wiem kto tak naprawdę to robił). Wg. książki Trzeciaka do układu FMS Polmo należy wlewać olej Shell Donanax T6, BP Energol ATF, Mobilfluid 200 lub Castrol TQ. Do układu wspomagania JKC natomiast stosuje się ATF Dexron II. Musisz zatem rozpoznać jaki masz układ wspomagania. Jeśli przed chłodnicą wody masz rurkę o średnicy ok 10 mm która ma swój poczatek i koniec przy lewym reflektorze to masz wspomaganie JKC.
-
Kurde, ja kupiłem jakiś ORLEN czerwony i jeździ. Nawet nie wiedziałem, że to takie kombinacje są..
12 zł mnie kosztował, jedyny w sklepie, a kupić musiałem. No ale nic się nie dzieje.. a 5 tyś zrobił od tego czasu..
-
w moim pluszaku jest wspomaganie JKC, a wiec wedlug instrukcji uzywa sie plynu DEXRON II lub jego odpowiednik-tylko nie wiem czy poprzedni wlasciiel wlal tego typu plyn.
1,5 roku temu gdy kupowalem samochod, byly wymienione wszsytkie plyny (w tym wspomagania),
z tego co patrzylem, wyglada jak zurzyty olej silnikowy, (czarny smolisty) po glebszym roztarciu odrobiny tego plyunu, mozna sie dopatrzec zoltawego odcienia
-
ja dołączę sie do pytania jakie zadał autor tematu jak wymienić cały płyn, jak spuścić?
-
najlepiej odpiąć węża przy chłodnicy oleju i spuścić a następnie kręcić kierownica do oporu w prawo i w lewo żeby wypchnąć resztki. nie odpalać auta bo zatrzesz pompe. robi sie to na sucho. podobnie jest z zalewaniem zalewasz na max i kręcisz kiera w prawo i lewo potem dolewasz i tak aż przestanie ubywać.
-
jestem wlasnie po wymianie plynu, kupilem 2x1l Mobil1 Atf 220, mimo ze pisze ksiazce serwisowej ze wchodzi 1,7l udalo mi sie upchac zaledwie 1l mimo ze troche wezy porozkrecalem, takze 1 opakowanie zwroce do sklepu (wkoncu kosztuje 25 zl)
-
ja tam wspome w zabie zalalem hipolem do wspomy i do dzisiaj dziala u Adama
-
Hipol ATF jest odpowiednikiem oleju DEXRON II i nie ma z nim problemów po mimo iż sprzedawcy mówią inaczej chodzi o kase litr dexrona kusztuje 100 pln a hipol 15 pln
-
siny, ale w którym miejscu masz wyciek? na kolumnie, pompie a może na którymś z przewodów?
-
Cieknie mi przy tym kole ktore napadza pasek klinowy. Jak auto stoi to nie cieknie tylko jak zapale to troche plynu sie zbiera wlasnie przy tym kole.
-
siny, kuzynek miał to samo w polówce. w końcu koło odleciało :D
ściągnij pasek i sprawdź czy masz luz na kole. byc może pasek był za bardzo napięty i łozysko poszło się... a co dalej to na pewno jakaś uszczelka musi być i zapewne też nadaje się do wymiany