FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Kenor18 w Listopad 26, 2008, 13:32:37 pm
-
witam mam problem auto strasznie duzo pali mozliwe ze nawet ponad 20L. parownik filtreki po wymianie czym przykrecic gaz czy cos moze byc nie tak z autem?????
-
zajedź do mnie to zajrzę. w samochodzie mam parownik elpigas.
-
A filtr powietrza tez wymieniales? Jak tak jedz ustawic gazownie.
-
emmegas - swietny parownik
regulujesz srubka od strony przewodow wodnych
jak membrany stwardnialy to trzeba wymienic
-
wszystko powymieniane filtry itp "zajedź do mnie to zajrzę. w samochodzie mam parownik elpigas." a w jaki sposób mozna sie z toba skontaktować??
-
Napisz do niego na GG lub napisz PW.
-
a za co odpowiada ta rurka idaca od parownika do wtrysku na srodku jest sruba ze sprżynom??
-
Odkopię trupa z szafy :)
Powiedzcie mi jak to jest ze śrubami regulacyjnymi w tym parowniku (ML94):
1. śruba przy wężach wodnych jest od czułości, jak wkręcamy to zmniejszamy czułość czy zwiększamy,
2. śruba od góry parownika, mała, blisko wyjścia z parownika do kolektora dolotowego, ostatnio musiałem ją podregulować, tzn wkręcić bo mi auto słabo jałowe trzymało. Czy wkręcając tą śrubę zwiększamy, czy zmniejszamy dawkę gazu?
-
1. Zmniejszasz "czułość", tzn. wkrecając ją jakby usztywniasz sprężynę pod dzwigienką zamykającą zawór, membrana musi mieć więcej siły żeby otworzyć go (wybaczcie slownictwo, nie znam sie jak co sie nazywa tam w srodku).
2. Nie wiem bo jej nie mam:)
-
mala srubka od gory jest w malej ilosci egzemplarzy ,najczesciej w wersji Super (do 190KM) ,
gdy wkrecasz tą srube to zmniejszasz przekroj dyszy ,a wiec mniej gazu leci baypasem
-
Dzięki KGB :) tzn im bardziej ją wkręcam, tym mniej gazu zużywa na biegu jałowym,
w kwestii czułości to jak ją wykręcam to ciężej wchodzi na obroty, czyli wolniej/ciężej reaguje, chyba dobrze rozumuję :)
-
to nie jest czulosc membrany ,tylko wstepne napiecie membrany , ,
pod pojeciem czulosci mozna tu rozumiec jedynie sile do poruszania membrany ,a nie silnika :D ,
jezeli odkrecasz ta srube i wchodzi ci ciezko na obroty to zwyczajnie w swiecie zalewa ci silnik ,czyli ma za bogata mieszanke
-
Fajno, zaczyna mi się cały temat rozjaśniać.
Innymi słowy każde wkręcanie, zgodnie z zasadami działania wszelkich zaworów, powoduje zmniejszenie ilości, dzięki KGB, wreszcie jestem pewien tego co wiem :)