FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Kenor18 w Listopad 26, 2008, 13:32:37 pm

Tytuł: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: Kenor18 w Listopad 26, 2008, 13:32:37 pm
witam mam problem auto strasznie duzo pali mozliwe ze nawet ponad 20L. parownik filtreki po wymianie czym przykrecic gaz czy cos moze byc nie tak z autem?????
Tytuł: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Listopad 26, 2008, 14:01:18 pm
zajedź do mnie to zajrzę. w samochodzie mam parownik elpigas.
Tytuł: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: iwan w Listopad 26, 2008, 15:36:46 pm
A filtr powietrza tez wymieniales? Jak tak jedz ustawic gazownie.
Tytuł: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 26, 2008, 16:39:18 pm
emmegas - swietny parownik
regulujesz srubka od strony przewodow wodnych
jak membrany stwardnialy to trzeba wymienic
Tytuł: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: Kenor18 w Listopad 26, 2008, 17:20:27 pm
wszystko powymieniane filtry itp "zajedź do mnie to zajrzę. w samochodzie mam parownik elpigas." a w jaki sposób mozna sie z toba skontaktować??
Tytuł: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: Adim w Listopad 26, 2008, 17:27:51 pm
Napisz do niego na GG lub napisz PW.
Tytuł: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: Kenor18 w Grudzień 07, 2008, 14:32:15 pm
a za co odpowiada ta rurka idaca od parownika do wtrysku na srodku jest sruba ze sprżynom??
Tytuł: Odp: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 24, 2011, 19:38:39 pm
Odkopię trupa z szafy :)

Powiedzcie mi jak to jest ze śrubami regulacyjnymi w tym parowniku (ML94):
1. śruba przy wężach wodnych jest od czułości, jak wkręcamy to zmniejszamy czułość czy zwiększamy,
2. śruba od góry parownika, mała, blisko wyjścia z parownika do kolektora dolotowego, ostatnio musiałem ją podregulować, tzn wkręcić bo mi auto słabo jałowe trzymało. Czy wkręcając tą śrubę zwiększamy, czy zmniejszamy dawkę gazu?
Tytuł: Odp: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Styczeń 24, 2011, 20:55:06 pm
1. Zmniejszasz "czułość", tzn. wkrecając ją jakby usztywniasz sprężynę pod dzwigienką zamykającą zawór, membrana musi mieć więcej siły żeby otworzyć go (wybaczcie slownictwo, nie znam sie jak co sie nazywa tam w srodku).
2. Nie wiem bo jej nie mam:)
Tytuł: Odp: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 24, 2011, 21:36:24 pm
mala srubka od gory jest w malej ilosci egzemplarzy ,najczesciej w wersji Super (do 190KM) ,
gdy wkrecasz tą srube to zmniejszasz przekroj dyszy ,a wiec mniej gazu leci baypasem
Tytuł: Odp: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 24, 2011, 22:19:41 pm
Dzięki KGB :) tzn im bardziej ją wkręcam, tym mniej gazu zużywa na biegu jałowym,

w kwestii czułości to jak ją wykręcam to ciężej wchodzi na obroty, czyli wolniej/ciężej reaguje, chyba dobrze rozumuję :)
Tytuł: Odp: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 25, 2011, 00:51:44 am
to nie jest czulosc membrany ,tylko wstepne napiecie membrany , ,
pod pojeciem czulosci mozna tu rozumiec jedynie sile do poruszania membrany ,a nie silnika :D ,
jezeli odkrecasz ta srube i wchodzi ci ciezko na obroty to zwyczajnie w swiecie zalewa ci silnik ,czyli ma za bogata mieszanke
Tytuł: Odp: Emmegas spalanie
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 25, 2011, 13:08:17 pm
Fajno, zaczyna mi się cały temat rozjaśniać.
Innymi słowy każde wkręcanie, zgodnie z zasadami działania wszelkich zaworów, powoduje zmniejszenie ilości, dzięki KGB, wreszcie jestem pewien tego  co wiem :)